Сьогодні віддають перевагу терміну "імітація" замість "гра" (акцент переноситься на внутрішню сутність дії). Навчальні ігри мають за мету, окрім засвоєння навчального матеріалу, вмінь і навичок, ще й надання учневі можливості самовизначитися, розвивати творчі здібності, сприяють емоційному сприйманню змісту навчання.
Розробка моїх нестандартних уроків відбувалася у двох напрямках: поєднання різних форм навчання (урок-диспут, урок-лекція, урок-семінар) і власне нестандартні уроки.
На відміну від звичайних уроків, метою яких є оволодіння знаннями, вміннями та навичками, нестандартний урок найбільш повно враховує вікові особливості, інтереси, нахили, здібності кожного учня. У ньому я поєдную елементи традиційних уроків - сприймання нового матеріалу, засвоєння, осмислення, узагальнення - але у незвичайних формах.
Саме такі уроки містять в собі елементи майбутніх технологій , які при групуванні їх у певну систему, що грунтується на глибокому знанні потреб, інтересів та здібностей учнів, можуть стати дійсно інноваційними.
Рольова гра вимагає від учнів прийняття конкретних рішень у проблемній ситуації в межах ролі. Кожна гра має чітко розроблений сценарій, головну частину якого необхідно доопрацювати учням. Отже, пошук вирішення проблеми залишається за учнями.
Я спробувала дізнатися про своїх учнів як найбільше : що їм подобається, а що ні у викладанні теорії? Що значить для них бути "цікавим"? Які види діяльності їм більше до вподоби? Чи відчувають вони себе на уроці розкутими? Чи є в них здібності, про які викладачі ще не знають?
На уроках я спробувала активізувати взаємодію всіх учнів; учитель і учень є рівноправними суб'єктами навчання. Інтерактивне навчання сприяє створенню атмосфери співробітництва, взаємодії; розвитку комунікативних якостей. На уроках технології я передбачаю моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв'язання проблем.
Умови ігри Бліц-турнір (по 3 питання) Кожна команда по черзі вибирає питання, через хвилину відповідає любий член команди, який знає відповідь. За вірну відповідь команда отримує - очко, участник, відповівший вірно на питання – жетон. Ва-банк (по 3 питання) Кожна команда вибирає 3 питання, відразу відповідає любий член команди, який знає відповідь. За вірну відповідь з 3 питань команда отримує – 3 очка, участник, відповівший вірно на питання – жетон. Особистий залік (по 3 питання) Кожна команда вибирає участника, набравшого найбільшу кількість жетонів. Участники по черзі відкривають питання і відповідають на них самостійно. Вибирають кращого.
23! Відповідь: З вуглецевих інструментальних сталей ( У7 – У14 ) виготовляють зубила, молотки, напильники, шайби і штампи. З низько - вуглецевих інструментальних сталей виготовляють ріжучий інструмент, штампи. З швидко ріжучих інструментальних сталей ( Р6 – Р18 ) виготовляють ріжучий інструмент ( свердла, фрези, пили ).
30! Відповідь: Білий чавун – на зламі білого кольору. Характеризується найбільш твердим з усіх чавунів. Як конструкційний матеріал не використовується ( використовується тільки в шарових дробарках ).використовується білий чавун для переробки його в ковкий шляхом його довготривалого відпалювання.
34! Відповідь: 1.При методі Брінелля твердість вимірюють стальною загартованою кулькою. Тому цей метод використовують для незагартованих сталей і для кольорових металів і сплавів. 2.Метод Роквелла застосовується для твердих металів ( чавун і загартовані сталі ). Твердість вимірюється алмазним конусом, а застосовується для твердих металів. 3.Метод Віккерса застосовується для тонких, листових деталей ( деталі годинникового механізму та ін.). Вимірюється твердою алмазною пірамідою.