Урок "Ознайомлення з технологією об’ємної вишивки."

Про матеріал

Тема уроку: Ознайомлення з технологією об'ємної вишивки.

Мета уроку: Засвоєння знань учнями про технологію об'ємної вишивки. Формування вмінь виконувати об'ємну вишивку на тканині. Розвивати здібності, естетичний смак. Виховувати зацікавленість, уважність, творче ставлення до прекрасного.

Перегляд файлу

Учитель________________________         Методист ______________________

Підпис_________________________         Підпис_________________________

Оцінка_________________________         Оцінка_________________________

Клас___________________________         Дата___________________________

 

План – конспект уроку

з технології

 

Тема уроку: Ознайомлення з технологією обємної вишивки.

Мета уроку: Засвоєння знань учнями про технологію об’ємної вишивки. Формування вмінь виконувати об’ємну вишивку на тканині. Розвивати здібності, естетичний смак. Виховувати зацікавленість, уважність, творче ставлення до прекрасного.

Обладнання: зошит, інструменти і матеріали, додатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Орієнтований план проведення уроку

І. Організаційна частина (2 хв.)

ІІ. Повторення вивченого матеріалу й набутих знань і умінь (5 хв.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (5 хв.)

IV. Оголошення теми й мети уроку (2 хв.)

V. Вивчення нового матеріалу (7 хв.)

VI. Практична робота учнів (22 хв.)

VII. Підведення підсумків роботи (2 хв.)

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

  • Перевірка присутніх;
  • Перевірка спец. одягу;
  • Призначення чергових.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.

Учитель проводе усне опитування учнів.

1.  Які види декоративно – прикладного мистецтва ви знаєте?

2.  Які види орнаментів є найбільш характерними для української народної вишивки?

3.  Від чого залежить краса хрестикових швів?

4.  На якій тканині виконують обємну вишивку?

5. Для чого ми використовуємо дріт в об’ємній вишивці?

ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності.

Наш сьогоднішній урок я хочу розпочати із стародавньої легенди.

    Якось Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи одержали елегантність і красу, угорці – любов до господарювання, німці – дисципліну й порядок, поляки – здатність до торгівлі, італійські діти – хист до музики… Обдарувавши всіх, Бог раптом побачив у куточку дівчину. Вона була одягнена у вишиту сорочку, руса коса переплетена синьою стрічкою, а на голові багрянів вінок із червоної калини. І запитав її Бог:

-      Хто ти? І чому така сумна?

-      Я – Україна, а плачу, бо стогне моя земля… Сини мої на чужині, на чужій роботі, а в своїй хаті немає ні правди, ні волі.

-      Чого ж ти не підійшла раніше? Я всі таланти роздав. Не знаю, чим можу зарадити твоєму горю?

Дівчина хотіла йти, але Бог зупинив її.

-      Зачекай. Є в мене неоцінений дар, який прославить твій народ на цілий світ. Відсьогодні все горітиме у твоїх руках. Візьмеш ти шаблю – і буде нескорений твій народ. Візьмеш плуг – і заколоситься на ваших полях жито - пшениця. У хаті  твоїй буде панувати краса й затишок, а пісня твоя звучатиме у віках. Усе це стане можливим, дякуючи вірі твого народу у власні сили й бажанню працювати заради власного добробуту.

Прийняла з вдячністю дівчина дарунок і відтоді славиться Україна своїми майстрами, а серед них ті, котрі присвятили себе мистецтву народної вишивки, художнього в’язання, плетіння бісером, вишивання стрічкою та інше.

ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Учитель записує на дошці тему уроку, повідомляє навчальну мету та визначає такі завдання уроку:

- ознайомлення учнів з технологією об’ємної вишивки;

- виконання зразка «Ромашка».

V. Вивчення нового матеріалу.

План вивчення:

Технологія об’ємної вишивки.

Працюючі в цій техніці майстрині створюють справжні витвори мистецтва - картини, які походять на живописні полотна. Вишиті на тканині квіткові та рослинні композиції, тварини і люди виглядають як живі. Цей ефект впізнавання досягається завдяки застосуванню спеціальних швів, які виконують різними нитками та стрічками. (Додатки).

Суть цієї техніки полягає в тому, що окремі частини вишивки, а саме: квіти, елементи одягу людей, птахи або комахи - спочатку вишивалися на шматку однієї тканини, а потім прикріплялися вже до іншої, основної. На цій основній тканині заздалегідь, а іноді пізніше вишивалися інші елементи зображення так, щоб в остаточному варіанті робота виглядала об'ємно. У техніці об'ємної вишивки майстрині найчастіше виконували великі картини на релігійні теми, а також одяг для служителів церкви. Але зазвичай об'ємні вишивки використовували як прикраси шкатулок для рукоділля, дамських сумочок, предметів одягу та інтер'єру.

VI. Практична робота.

Правила техніки безпеки та санітарно – гігієнічні вимоги:

1. Зберігати ножиці із зімкнутими лезами.

2. На робочому столі ножиці із зімкнутими лезами класти праворуч.

3. Не відвертати уваги тих, хто працює з ножицями.

4. Передавати ножиці кільцями вперед.

5. Не можна підносити голку з ниткою до обличчя, вколювати її в свій одяг.

6. Закінчивши роботу, голку слід вколоти в подушечку

Завдання: Виконання об’ємної вишивки «Ромашка».

6.1. Вступний інструктаж.

 

 

Послідовність виконання роботи

Графічне зображення

1.

Закріплюємо булавку в тканину разом з ниткою.

52193008_1260318572_Bezuymyannuyyya.jpg

2.

Закріплюємо ще три нитки.

йнй5н.jpg

3.

Через 3 нитки проплітаємо нитку основи.

кеуну.jpg

4.

При виконанні листка ми виконуємо зашивання листка.

кнк.jpg

5.

Зашиваємо листок до кінця, нитки закріплюємо на зворотній стороні.

кцнн54н54.jpg

6.

Квітка ромашка виконана.

52193008_1260318572_Bezuymyannuyyya.jpg

 

 

6.2. Поточний інструктаж. 

- слідкувати за дотриманням вимог, що ставляться перед учнями;

- допомагати учням у разі потреби;

- звернути увагу учнів на типові помилки та хиби під час виконання практичної роботи;

- відзначити правильність навчальних дій учнів.

6.3. Заключний інструктаж. 

- зробити підсумок практичної роботи, мотивувати його.

- демонстрація виконаних робіт.

VII. Підсумок уроку.

7.1. Рефлексія.

Звичайно, була проведена  велика робота. А кожна праця, в яку вкладено багато сил, здоров’я, часу, терпіння, любові вінчається успіхом.

 7.2. Заключна частина:

  • Виставлення оцінок за роботу на уроці;
  • Принести матеріали та інструменти для практичної роботи.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
16 грудня 2018
Переглядів
496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку