Тема уроку: Ознайомлення з технологією об'ємної вишивки.
Мета уроку: Засвоєння знань учнями про технологію об'ємної вишивки. Формування вмінь виконувати об'ємну вишивку на тканині. Розвивати здібності, естетичний смак. Виховувати зацікавленість, уважність, творче ставлення до прекрасного.
Учитель________________________ Методист ______________________
Підпис_________________________ Підпис_________________________
Оцінка_________________________ Оцінка_________________________
Клас___________________________ Дата___________________________
План – конспект уроку
з технології
Тема уроку: Ознайомлення з технологією об’ємної вишивки.
Мета уроку: Засвоєння знань учнями про технологію об’ємної вишивки. Формування вмінь виконувати об’ємну вишивку на тканині. Розвивати здібності, естетичний смак. Виховувати зацікавленість, уважність, творче ставлення до прекрасного.
Обладнання: зошит, інструменти і матеріали, додатковий матеріал.
Тип уроку: комбінований.
Орієнтований план проведення уроку
І. Організаційна частина (2 хв.)
ІІ. Повторення вивченого матеріалу й набутих знань і умінь (5 хв.)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (5 хв.)
IV. Оголошення теми й мети уроку (2 хв.)
V. Вивчення нового матеріалу (7 хв.)
VI. Практична робота учнів (22 хв.)
VII. Підведення підсумків роботи (2 хв.)
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина.
ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.
Учитель проводе усне опитування учнів.
5. Для чого ми використовуємо дріт в об’ємній вишивці?
ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності.
Наш сьогоднішній урок я хочу розпочати із стародавньої легенди.
Якось Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи одержали елегантність і красу, угорці – любов до господарювання, німці – дисципліну й порядок, поляки – здатність до торгівлі, італійські діти – хист до музики… Обдарувавши всіх, Бог раптом побачив у куточку дівчину. Вона була одягнена у вишиту сорочку, руса коса переплетена синьою стрічкою, а на голові багрянів вінок із червоної калини. І запитав її Бог:
- Хто ти? І чому така сумна?
- Я – Україна, а плачу, бо стогне моя земля… Сини мої на чужині, на чужій роботі, а в своїй хаті немає ні правди, ні волі.
- Чого ж ти не підійшла раніше? Я всі таланти роздав. Не знаю, чим можу зарадити твоєму горю?
Дівчина хотіла йти, але Бог зупинив її.
- Зачекай. Є в мене неоцінений дар, який прославить твій народ на цілий світ. Відсьогодні все горітиме у твоїх руках. Візьмеш ти шаблю – і буде нескорений твій народ. Візьмеш плуг – і заколоситься на ваших полях жито - пшениця. У хаті твоїй буде панувати краса й затишок, а пісня твоя звучатиме у віках. Усе це стане можливим, дякуючи вірі твого народу у власні сили й бажанню працювати заради власного добробуту.
Прийняла з вдячністю дівчина дарунок і відтоді славиться Україна своїми майстрами, а серед них ті, котрі присвятили себе мистецтву народної вишивки, художнього в’язання, плетіння бісером, вишивання стрічкою та інше.
ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
Учитель записує на дошці тему уроку, повідомляє навчальну мету та визначає такі завдання уроку:
- ознайомлення учнів з технологією об’ємної вишивки;
- виконання зразка «Ромашка».
V. Вивчення нового матеріалу.
План вивчення:
Технологія об’ємної вишивки.
Працюючі в цій техніці майстрині створюють справжні витвори мистецтва - картини, які походять на живописні полотна. Вишиті на тканині квіткові та рослинні композиції, тварини і люди виглядають як живі. Цей ефект впізнавання досягається завдяки застосуванню спеціальних швів, які виконують різними нитками та стрічками. (Додатки).
Суть цієї техніки полягає в тому, що окремі частини вишивки, а саме: квіти, елементи одягу людей, птахи або комахи - спочатку вишивалися на шматку однієї тканини, а потім прикріплялися вже до іншої, основної. На цій основній тканині заздалегідь, а іноді пізніше вишивалися інші елементи зображення так, щоб в остаточному варіанті робота виглядала об'ємно. У техніці об'ємної вишивки майстрині найчастіше виконували великі картини на релігійні теми, а також одяг для служителів церкви. Але зазвичай об'ємні вишивки використовували як прикраси шкатулок для рукоділля, дамських сумочок, предметів одягу та інтер'єру.
VI. Практична робота.
Завдання: Виконання об’ємної вишивки «Ромашка».
6.1. Вступний інструктаж.
№ |
Послідовність виконання роботи |
Графічне зображення |
1. |
Закріплюємо булавку в тканину разом з ниткою. |
|
2. |
Закріплюємо ще три нитки. |
|
3. |
Через 3 нитки проплітаємо нитку основи. |
|
4. |
При виконанні листка ми виконуємо зашивання листка. |
|
5. |
Зашиваємо листок до кінця, нитки закріплюємо на зворотній стороні. |
|
6. |
Квітка ромашка виконана. |
|
6.2. Поточний інструктаж.
- слідкувати за дотриманням вимог, що ставляться перед учнями;
- допомагати учням у разі потреби;
- звернути увагу учнів на типові помилки та хиби під час виконання практичної роботи;
- відзначити правильність навчальних дій учнів.
6.3. Заключний інструктаж.
- зробити підсумок практичної роботи, мотивувати його.
- демонстрація виконаних робіт.
VII. Підсумок уроку.
7.1. Рефлексія.
Звичайно, була проведена велика робота. А кожна праця, в яку вкладено багато сил, здоров’я, часу, терпіння, любові вінчається успіхом.