Урок “Осінь весела". Н.Забіла “Осіннє листя”

Про матеріал
Опубліковано урок з читання у другому класі за темою: “Осінь весела". Н.Забіла “Осіннє листя”, в якому використано деякі стратегії для розвитку критичного мислення учнів, простежується зв'язок з природознавством. Виховною метою є формування у дітей почуття любові до природи, до рідного слова.
Перегляд файлу

Тема: Осінь весела.Н.Забіла ,, Осіннє  листя “.

Мета :  вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів,навчати дітей помічати красу і неповторність природи,працювати над образними висловами,розвивати пам’ять,мислення,вчити бачити прекрасне в природі.

Обладнання :  куб,осіннє листя,ілюстрації     із    зображенням осінніх  пейзажів.

                            Хід уроку

І. Організаційний момент

Сонечко встало,

Прийшов новий день.

Любі школярики,

Всім : ,, Добрий день! “

ІІ.Мовленнєва розминка

1.Робота над скоромовкою.Гра ,, Дощик”

Їжак та їжаченя

Їздять по гриби щодня.

Їжачиха помагає -

Сироїжки їм збирає.

2. Читай,відповідай швидко: хто це?що це?

Свіже,прохолодне,чисте - ... ( повітря).

Пекуче,палюче,гаряче - ... (сонце ).

Чисте,безхмарне,блакитне -....(небо).

Щедра,золота,дощова -...(осінь).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і мети уроку.

Загадка: В жовтий лист пофарбувала,

               Урожай с полів зібрала.

               Золотила вербам коси         

Чарівна цариця - ... (осінь)

- Назвіть осінні місяці.

-Як ви вважаєте,який з них найкрасивіший?

-Тема  нашого уроку ,, Осінь весела” Ми опрацюємо вірш Н.Забіли ,,Осіннє листя “.

ІV.Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.Опрацювання вірша

 Н.Забіли ,,Осіннє листя”.

1. Стратегія ,,Кубування.”

- Опишіть яка осінь.

-На що вона схожа?

-Що вам спадає на думку,коли ми говоримо про осінь?

- Із яких місяців вона складається? Яка переважає погода?

-Опишіть,яке значення має осінь у житті людини.

- Опишіть власні судження щодо пори року: це добре чи погано,що у наших кліматичних умовах є пора року осінь.

2.Вправа ,,Прогнозування”.

-За назвою вірша та за ілюстрацією спробуємо зробити припущення про що піде мова у вірші.

3.Прослуховування вірша.

- Чи ствердилися ваші припущення?

4.Словникова робота

 Читання з позначками.Діти самостійно читають вірш і олівцем роблять позначки на словах,значення яких їм не зрозуміло.

Пояснення значень слів вчителем або учнями,які знають тлумачення слів.

5.Читання вірша учнями ,,ланцюжком”

-Хто співає пісеньку?

-Кого автор називає ,,веселими танцюристами?”

- Чим різниться значення слів — листки,листочки,листики ?

-Знайдіть у вірші слова,які створюють радісний настрій.

-Якими словами передано рух листочків?

-Знайдіть слова,вжиті в переносному значенні.

-Які кольори згадуються у вірші?

6.Продовження роботи над віршем .

1.Вихід дітей на вулицю з книжками.

-У нас є можливість помилуватися красою осінньої природи.Подивіться навколо.Які дерева ви впізнали?

2.Гра ,,До свого дерева”.Вчитель показує листочок,діти біжать

до дерева,з якого цей лист і називають дерево.

3.Робота в парах.Читання вірша .

- Покажіть рухами як можуть летіти листочки,якщо вітерець дує ледь-ледь.

-А якщо він сильно дме?

У вірші який вітер був?З чого це видно?

4.Виразне читання вірша,супроводжене рухами.

Діти об`єднуються в групи: дівчата і хлопці.Під час читання другого куплета діти кружляють.Потім дівчата підбігають до берізки,хлопчики до тополі.На третій куплет виконують відповідні рухи.

Зриваємось ми зграями

з топольок та беріз (хлопці відбігають ,кружляючи, від тополі,дівчата -від берези)

злітаємо,кружляємо

і падаємо вниз (всі присідають)

На четвертий куплет піднімаються і знов кружляють. Два останні рядки вірша читають голосно усі разом.

Та вітром знов піднесені

мчимо з височини.

Нам радісно!Нам весело!

Нам любо восени!

5.Хвилинка- цікавинка

-Діти,а чи знаєте ви,чому листочки жовтіють і відбувається листопад?

Розповідь вчителя:Листя зелене,тому що в його клітинах є особлива речовина- хлорофіл.Він потрібен рослинам ,щоб перетворювати сонячну енергію на поживні речовини.Восени стає холодно.Ночі довші,дні коротші.Такі зміни підказують деревам,що скоро настане зима і дерева починають готуватися до зимового сну.В листках не утворюється хлорофіл,він поступово зникає.Тому листочки згодом стають червоні,жовті,коричневі і відпадають.

V.Підсумок уроку.

Гра ,,Закінчи речення”.

- Сьогодні на уроці я вчився ...

-Найбільше мені сподобалося ...

- Цікаво було ...

VІ.Домашнє завдання.Читати вірш весело.

.

docx
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку