Конспект уроку з використанням інтерактивних технологій. Презентація додається. Це перший урок вивчення казки Оскара Уайльда "Хлопчик-зірка", тому подаються короткі відомості про митця, також знайомство з міфом про Нарциса. також на уроці перевіряється знання сюжету казки та аналіз образу головного героя.
5 клас
Урок
Тема: Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їхня характеристика. Основний конфлікт казки.
Мета: познайомити із життям ірландського письменника Оскара Уайльда, продовжувати вчити вдумливо читати художній твір, давати оцінку прочитаному, робити висновки, аналізувати героїв твору, визначати основну думку; закріпити вміння розрізняти народну казку та літературну, виховувати віру в сили добра, любов до батьків, до людей, загальнолюдські якості, розвивати читацьку компетентність та естетичний смак.
Обладнання: Мультимедійна презентація, зірочки,текст твору, підручники, портрет письменника.
Тип уроку: засвоєння нових знань і формування на їх основі умінь і навичок
Форма уроку: урок-парабола
Усі ми ходимо по багнюці,
але деякі з нас дивляться на зірки.
Оскар Уайльд
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Учитель. Не за синіми морями, не за високими горами, у чудовій казковій країні Іванівці стоїть школа, у якій живуть найкращі п’ятикласники. А я, Фея, прилетіла до вас, щоб дізнатися, чи полюбляють ці жителі казки і чи вірять в чудеса.
- А які чудеса були у вашому житті?
- а чи здійснювалися колись ваші бажання?
- А чи знаєте ви, коли, за повір’ям, треба загадувати бажання? (коли падає зірка)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Ця приповідка, поговірка
У серці схована на дні.
Я знаю – є на світі зірка,
Не всім помітна вдалині.
На небі різні зорі сяють,
Так Бог створив не без причин,
Та погляди усі звертають
На зорі перших величин.
Одна блискучо-золотава,
А інша світить голубим,
І кожна з них така яскрава –
Не позмагатися малим.
Бесіда:
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
Сьогодні ми на уроці поглянемо ще на одну велику зірку, (слайд – портрет Оскара Уайльда), який жив більше 100 років тому. Це Оскар Уайльд, автор популярної казки «Хлопчик-зірка». Ми дізнаємося трішки про самого письменника, познайомимося з героями його казки, спробуємо зрозуміти, чого хотів навчити нас автор, і, врешті-решт, переконатися, що Оскар Уайльд – зірковий письменник.
ІV. Робота над темою уроку
Саме тут замислився над призначенням мистецтва, цінував красу, вважав, що вона здатна врятувати світ.
Прочитати два абзаци (с. 102) і дати відповіді на питання: (питання на слайді)
Робота зі слайдом:
Особливості казок
Оскара Уайльда
Бесіда:
Учитель. Час і нам подивитися на зірку Оскара Уайльда, тобто ближче познайомитись з його казкою «Хлопчин-зірка».
Учитель. Вдома ви прочитали казку «Хлопчик-зірка». Чи сподобалася вона вам? Давайте пригадаємо її сюжет . (Прийом «Порушена послідовність» - на слайді)
Бесіда:
Бесіда:
Персонажі казки
Казкові Реальні
Учитель: Я, Фея, своєю чарівною паличкою доторкаюсь ось до цього хлопчика – і він вмить стає Хлопчиком-Зіркою. Опиши за допомогою підручника свою зовнішність (с. 108).
А тепер інший учень відчує чарівну силу моєї палички. Який у тебе був характер, процитуй (с. 108).
(На дошці накреслені сходинки, учні на кожній сходинці записують ганебні вчинки хлопчика, починаючи з найвищої і до найнижчої – морального падіння-деградації)
- знущання над бідним
- зверхність до дорослих і дітей
- неповага до батьків
- зречення рідної матері
Бесіда:
Отже, ми бачимо, що коли герой спустився на найнижчу сходинку своєї моральної деградації, його зовнішність змінилася: зовні вродливий юнак перетворився на потвору, схожу на жабу.
Підсумок:
Отже, ми бачимо, що останньою краплею, останньою сходинкою було зречення матері (демонстрація уривку з фільму)
Давайте разом зробимо висновок: мама – це людина, яка завжди повинна бути головною у нашому житті, і ми повинні їй бути вдячні за те, що вона нам дала життя. Бо Мама – це Мама.
Учитель: Наш Хлопчик-Зірка знову став прекрасним, але для цього він пройшов довгий і нелегкий шлях. Зараз за допомогою нитки Аріадни, яка символізує заплутаний шлях, що врешті розплутується, ми пригадаємо його (діти по черзі передають клубочок ниток один одному, називаючи випробування,при цьому тримаються за розплутану нитку)
Отже, все це він стерпів лише щоб знайти свою матір і попросити в неї вибачення, бо нарешті зрозумів, що мати – найрідніша і найдорожча людина на Землі.
V. Домашнє завдання
Тому домашнім завданням для вас буде написати твір – роздум «Та не можна рідну матір вибирати».
VІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Для свої батьків ми всі також зірочки, хоч інколи ми і ображаємо їх необдуманим словом чи вчинком. Тож напишіть на зірочках побажання своїм матерям і прикріпіть їх на нашому зоряному небі.
Та є на світі зірка тиха,
Вона твоя або моя,
Та, що боронить нас від лиха,
Хоч ледве світить, не сія.
Ця зірка тихо, тихо світить
Серед безмежних зоренив,
І мало хто її помітить,
Не те, щоб погляд зупинив.
Коли мені на світі гірко
Серед недоспаних годин,
Я знаю: світить тиха зірка –
Я в цілім світі не один!
VІІ. Оцінювання діяльності