26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Урок основ здоров'я 5 кл. Почуття і емоції. Вияви почуттів.

Про матеріал
Конспект уроку з основ здоров'я 5 кл. "Почуття і емоції. Вияви почуттів." містить Практичну роботу. "Відпрацювання навичок висловлювання почуттів."
Перегляд файлу

Урок № 11  осн. Зд. 5 кл.

Тема. Почуття і емоції. Вияви почуттів. Практична робота. Відпрацювання навичок висловлювання почуттів.

Мета уроку: розглянути почуття й емоції, способи вияву почуттів, розглянути співпереживання й співчуття як вияв почуттів; розвивати в учнів розуміння необхідності виховання культури почуттів; розвивати вміння учнів висловлювати почуття.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

1.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності учнів до уроку.

1.Вправа «Мій настрій»

Вчитель.

Кожен з вас у цю хвилину переживає якісь почуття. Наприклад, ви можете відчувати радість з приводу того, що почався урок, або цікавість до нової теми. Але можуть бути і неприємні почуття. Це також абсолютно нормально. Постарайтесь висловити те, що ви відчуваєте».

2.Нагадування правил.

Вибрати з правил групи ті, що стосуються почуттів (доброзичливість, довіра і т.д.)

2. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

- Що таке емоції?

 - Що ми називаємо почуттями?

- Людина з якими емоціями притягую до себе оточуючих? (позитивними)

- Навіщо людям компліменти? (Щоб налагоджувати стосунки).

  3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

На минулому уроці ми розпочали вивчати емоції, почуття які можуть виникати в людини сьогодні ми продовжимо розглядати способи вияву почуттів і розглянемо що таке співпереживання , співчуття, милосердя.

Запис до зошита дати і теми уроку.

4. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Ознайомлення з невербальними виявами почуттів:

Бажаючі 4-5 осіб витягують з конверта листівки із записаними почуттями і по черзі демонструють їх, а клас вгадує , що це за почуття?  (сум, страх, радість, кохання, заздрість, роздратування)

5. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

Слово вчителя.

Коли людина тривалий час переживає неприємні почуття (образу, роздратованість, злість), це шкодить її  здоровю. З часом ці почуття можуть стати нестерпними, ще болючішими. Отже, треба постаратись якнайшвидше постаратись виправити ситуацію, сказавши про це тому, хто викликає ці почуття. Але не варто використовувати «Ти-повідомлення», говорити: «Ти сам такий, ти дурень, ти нічого не розумієш». Це ображає, викликає бажання захищатися і нападати. Найкраще говорити про свої почуття за допомогою «Я-повідомлень». В такому випадку це не ображає, адже ти не звинувачуєш співрозмовника, а просиш його зробити тобі послугу.

Практична робота. Відпрацювання навичок висловлювання почуттів.

  • Обєднатись у три групи (Віра, Надія, Любов), розділити між ними ситуації.
  • Завдання групам: розіграйте і обговоріть задані ситуації. Використовуйте «Я-повідомлення».

Ситуація 1. Сашко взяв у Андрія книжку і не повертає, хоча той вже не раз йому нагадував. Що робити Андрієві?

Ситуація 2. До Лесі перед контрольною сідає Оксана, щоб списати. Минулого разу Леся через це не встигла розвязати останній приклад. Як їй сказати про це?

Ситуація 3. Сергійка весь клас дражнить Вовком, бо раніше звали просто Сірим. Йому це не подобається. Як сказати про це?

Слово вчителя.

Хочу розповісти вам одну історію із життя тварин. Вчені-натуралісти досліджували життя левів в природніх умовах і якось сталось те, що дуже їх вразило. Коли молоді левиці зі своєю матір’ю полювали на буйвола він дуже опирався і зачепив рогом стару левицю, зламавши їй нижню щелепу. Вчені відразу постановили, що з такою травмою левиця в дикій природі не виживе, так як не зможе роздирати здобич на куски для проковтування. Тому натуралісти спостерігали далі і з сумом чекали, коли левиця загине. Та ось їхньому здивуванню не було меж, коли вони побачили, як молоді левиці відривають куски м’яса від здобичі і віддають їх скаліченій левиці, а та із великими зусиллями, але все ж проковтує їжу. А якщо їсть, то буде жити і дійсно, вона прожила іще довгий час після своєї травми. Тож до чого я веду, тривалий час вчені вважали, що тварини не можуть проявляти почуття, адже це притаманно лише людині, та побачили докази того, що тварина розуміє набагато більше, аніж здавалось. Левиці проявили співчуття і турботу до скаліченої матері.

Дуже часто, люди, з якими все гаразд, не хочуть помічати тих, кого доля обділила, людей з певними фізичними вадами, людей похилого віку, хворими чи просто людей яким потрібні співчуття та допомога. Часто трапляється, що немічні люди самотні, тоді їм на допомогу приходять люди, не байдужі до чужого болю, милосердні.

Милосердя – це допомога кожному, хто її потребує, співчуття та любов до немічного.

Співчуття – це здатність поставити себе на місце іншого, зрозуміти і відчути те, що й він.

 

Робота з підручником

1 Розгляньте приклади милосердя на ст. 69 в підручнику.

- В чому виявляється милосердя на цих малюнках? (в уважному ставленні до інших, турботі про них, ввічливості, шанобливості, делікатності)

 

Слово вчителя.

Немічні люди – це передусім новонароджені, люди похилого віку та особи які мають тяжкі фізичні, або психічні вади. Люди з обмеженими можливостями – це люди похилого віку та інваліди.

Коли людина має необмежені можливості, то вона не задається питаннями як виконати ту чи іншу дію, адже все виходить само по собі. Але часто люди з обмеженими можливостями мають труднощі там, де нібито їх нема. Наприклад людині на візку важко підійматись по сходах, людині похилого віку важко зайти до автобуса бо потрібно високо підняти ногу на сходинку, не можливість обслуговувати себе вдома і т.д.

Часто трапляється, що за людьми з проблемами потрібен догляд. Таку людину не припустимо залишати саму вдома чи під наглядом дитини. Якщо цього не можливо уникнути, дитина повинна добре знати, до кого їй звернутися у разі потреби.

 

Не навязуйте допомогу людям з обмеженими можливостями це може образити їх. Тому треба обовязково спочатку запитати: «Чи можу я вам допомогти?», а якщо людина відмовляється, не варто наполягати.

6. УЗАГАЛЬНЕННЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ.

 Робота над ситуацією.

Розділення на 4 групи:

Ситуація 1. Тебе залишили з немовлям, яке спало. Раптово воно почало плакати. Які твої дії.

Ситуація 2. У твоїй родині живе бабуся. Вона дуже старенька і геть усе забуває. Одного разу, коли нікого не було, бабуся вийшла з подвіря і пішла вулицею. Ти боїшся, що вона може загубитися, твої дії?

Ситуація 3. Уяви, що ти стоїш на перехресті доріг поруч зі сліпою людиною. Бачиш, що вона вагається, чи можна переходити дорогу. Твої дії?

Ситуація 4. У сусідній квартирі (поруч у підїзді) проживає самотня літня людина. Яку допомогу можеш їй запропонувати?

 

 Бесіда за питаннями.

  • Як називається почуття небайдужого ставлення до проблем оточуючих, вміння поставити себе на місце іншого? ( співчуття).

 - Як називають  допомогу кожному, хто її потребує, співчуття та любов до немічного? (милосердя).

Зворотний зв’язок, прощання: «Підніміть руку ті, хто себе вважає доброю людиною. А тепер ті, хто не вважає себе такою. Є інші думки? От і добре. А тепер візьмімося за руки і разом скажемо: «Я – хороший (а)! Ти – хороший (а)! Ми хороші!».

7. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Прочитати параграф 10 ст.68.

Дізнатись хто такі параолімпійці і що таке параолімпійські ігри – з параграфа.

 

 

 

1

 

doc
Додано
12 березня
Переглядів
112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку