Основи здоров’я
Урок 6
Тема: Навчання і відпочинок. Користь активного відпочинку. Організація відпочинку в класі та вдома
Мета: пояснити дітям значення відпочинку і працездатності для навчання, пригадати види відпочинку; навчати дітей застосовувати активний і пасивний відпочинок залежно від ситуації; розвивати увагу, мислення; виховувати бажання систематично займатися фізичними вправами.
Очікувані результати: учні повинні знати і розуміти тлумачення таких понять, як «навчання», «активний та пасивний відпочинок»: учні повинні вміти організовувати свій відпочинок.
Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, предметні
малюнки.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
1. Організаційний момент
2. Перевірка виконання домашнього завдання
Фронтальне опитування.
— Чому необхідно дотримуватися правил порядку та дисципліни?
— Як слід поводитися в коридорі школи, на спортивному майданчику, в їдальні?
3. Актуалізація опорних знань учнів
Бесіда.
— Що таке «режим дня»?
— Чому потрібно його дотримуватися?
— Що таке порядок та дисципліна?
— Які правила для учнів ви знаєте?
4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку
Постановка проблемного запитання.
— Що таке відпочинок?
— Як ви зазвичай відпочиваєте?
5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу
5.1. Розповідь учителя.
1) Дотримання режиму дня — вироблення дисципліни.
2) Чергування навчальних занять з відпочинком.
3) Види відпочинку: активний та пасивний.
Висновок: Щоб добре навчатися — чергуй навчання та відпочинок. Відпочинок — це зміна діяльності. Відпочинок — це відновлення сил після якоїсь діяльності.
5.2. Робота з підручником.
а) Розгляд і аналіз малюнків.
б) Читання та обговорення тексту підручника.
в) Відповіді на запитання.
5.3. Робота в парах.
— Попрацюйте в парах і обговоріть, як повинно бути оформлене робоче місце школяра.
— Які шкільні предмети вам подобаються? Який з них здається найскладнішим?
— Чи потребуєте ви перепочинку після нього? Чому?
Висновок: Відпочинок потрібно робити своєчасно, щоб не було перевтоми.
5.4. Оздоровча хвилинка.
5.5. Відгадування загадок.
Мета: ознайомити учнів з варіантами пасивного відпочинку.
Дуже я потрібна всім —
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу.
(Книга.)
Може він порахувати,
Малювати і писати.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати.
(Комп’ютер.)
Ось так диво — це вікно!
Кожен день в ньому — кіно!
(Телевізор.)
— Чи можуть ці предмети бути корисними під час відпочинку? А шкідливими? Чому?
5.6. Гра «Мікрофон».
Мета: ознайомити з видами активного відпочинку.
Запропонувати учням розповісти, у які ігри вони полюбляють грати, у яких спортивних секціях займаються, хто двічі на день вигулює собаку тощо.
Висновок: Активний відпочинок — важлива умова здоров’я.
5.7. Робота в зошиті.
5.8 Ознайомлення з вимогами до робочого місця школяра.
• Стіл і стілець повинні підходити дитині за зростом, щоб дитина сиділа прямо, ноги стояли на підлозі, а стегна і гомілки були під прямим кутом.
• Світло від вікна і настільної лампи має падати зліва, а якщо дитина пише лівою рукою,— справа.
• Для шкільного приладдя має бути відведено певне місце.
6. Узагальнення та систематизація нових знань
6.1. Практична робота. Організація куточку відпочинку в класі та вдома.
1) Евристична бесіда.
— Чи потрібен вам куточок відпочинку в класі? вдома?
— Що б ви розмістили у ньому?
Висновок: Куточок відпочинку потрібен для успішного навчання і запобігання втомі.
2) Вибір предметів для куточку відпочинку.
Запропонувати учням обрати предмети, зображені на малюнках, для куточку відпочинку. (Іграшки, настільні ігри, книга, подушка, телевізор, олівці тощо).
— Виберіть предмети для куточку відпочинку.
6.2. Гра «Пантоміма».
Мета: розвивати творчі здібності учнів, формувати уявлення про правильний відпочинок у вільну хвилину.
За допомогою рухів і міміки одні учні демонструють, чим вони полюбляють займатися у куточках відпочинку вдома, а інші відгадують.
6.3 Відгадування загадок про види спорту.
Бокс, хокей, бобслей, футбол,
Сноуборд і волейбол...
Стадіон, басейни, корт —
Об’єднало слово ... (спорт).
Дві команди, як у футболі,
Та на крижаному полі,
І дорослих, і дітей
Позбирав на лід ... (хоккей).
Кулю шкіряну ганяють,
Лиш одну на полі мають!
По ногах не б’ють — це фол!
Називають гру ... (футбол).
Той, хто диво-дошку має,
І згори, мов птах, злітає.
Це не гра — зимовий спорт!
Зветься вид цей ... (сноуборд).
З гірки мчаться сани-біб,
В них сидить кілька осіб.
Швидкість там — не для дітей!
Звуть вид спорту цей ... (бобслей).
Ця спортивна боротьба —
Рух на лижах і стрільба...
Гонка — справжній марафон!
Цей вид спорту — ... (біатлон).
Спуск на лижах із гори,
Де проходи — прапори!
Назва схожа з нашим салом,
А вид спорту зветься — ... (слалом).
Сіла купа дітвори
І поїхала з гори...
Люблять їх усі малята.
Звуть візочок цей ... (санчата).
З нетерпінням зиму ждуть,
Лід малюють — іскри йдуть!
Гострі та стрімкі вони.
Мають назву ... (ковзани).
Покатають нас вони,
Але це не ковзани!
Білі, чорні, сині, рижі...
Дощечки ці звуться ... (лижі).
— Чи відвідуєте ви спортивні секції? Які саме?
— Якими видами спорту ви займаєтеся?
7. Підбиття підсумків уроку
Інтерактивна гра «Мікрофон».
Мета: узагальнити знання дітей про навчання та відпочинок.
— Які види відпочинку ви знаєте? Наведіть приклади.
— Яким повинно бути робоче місце учня?
— Розкажіть про своє робоче місце вдома.
Висновок: Необхідно чергувати працю та відпочинок.
1