Матеріал уроку відповідає віковим особливостям учнів.дітям було дуже цікаво. Вони виконували вправи з учителем, а також придумували свої.Кожен етап уроку містив проблемне питання, на яке учні повинні були знайти відповідь.
Тема.Фізичні вправи і загартовування
Мета: поглиблювати знання учнів про здоровий спосіб життя; формувати уявлення про методи профілактики й способи зміцнення здоров’я; заохочувати дітей до загартовування природними чинниками: повітрям, водою, сонцем.
Очікувані результати: учні повинні знати тлумачення поняття «загартовування»; учні повинні вміти розрізняти способи загартовування.
Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, малюнки із зображенням продуктів харчування для гри «Приготуй смачну страву», плакат «Основні правила загартовування».
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
1. Організаційний момент
2. Актуалізація опорних знань учнів
Гра «Приготуй смачну страву».
Мета: закріплювати знання учнів про різні продукти харчування та їхню користь для здоров’я людини.
Запропонувати учням розглянути малюнки, на яких зображені різні продукти харчування. Учні мають назвати, які страви з цих продуктів можна приготувати і чим вони корисні.
Висновок: Продукти харчування мають бути багатими на різні вітаміни та поживні речовини.
3. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку
3.1. Визначення ознак загартованої людини.
Мета: вчити учнів визначати ознаки загартованої людини.
Запропонувати учням прочитати записані на дошці слова і визначити, про яку людину так говорять. Потім діти мають обрати слова, які описують те, якими б їм хотілося бути.
Слова на дошці: гарний, сутулий, сильний, спритний, блідий, рум’яний, міцний, слабкий, незграбний, загартований.
Висновок: Щоб бути гарним, сильним, спритним, міцним, треба загартовуватися.
3.2. Проблемне запитання.
Запропонувати учням по черзі висловити свою думку.
Кажуть, щоб мати міцне здоров’я, не боятися застуди, слід загартовуватися. Так це чи ні? Доведіть свою думку. —
Висновок: Коли людина загартована, вона має міцне здоров’я.
4. Сприйняття й осмислення нового матеріалу
4.1. Бесіда.
Як можна загартовувати організм? —
Що таке загартовування? —
Які правила загартовування існують? —
Чи загартовуються у вашій родині. —
Довідка: Загартовування — це підвищення опору організму до несприятливих погодних умов. Особливо велику роль загартовування відіграє у запобіганні застудним захворюванням. Разом із тим воно здійснює загальнозміцнюючий вплив на організм, підвищує тонус центральної нервової системи, нормалізує обмін речовин.
4.2. Оздоровча хвилинка.
4.3. Відгадування загадок.
Запропонувати учням відгадати загадки та розповісти, як можна загартовуватися за допомогою чинників-відгадок.
Бродить самотнє вогняне око,
Усюди, де буває, поглядом зігріває. (Сонце.)
Нею миємось щодня,
Це основа для життя.
Як нема її — біда.
Звісно, діти,— це … (вода).
Куди ступиш — всюди маєш,
Хоч не бачиш, та вживаєш. (Повітря.)
4.4. Розповідь учителя (шкільного лікаря).
1) Загартовування повітрям.
2) Загартовування водою.
3) Загартовування сонцем.
4.5. Робота з підручником.
а) Бесіда за малюнками.
б) Обговорення тексту в підручнику.
в) Проблемні запитання:
Чи корисно ходити босоніж? —
Як треба одягатися в різні пори року? —
Чому важливо загартовуватися? —
5. Узагальнення та закріплення нових знань.
5.1. Робота в зошиті, с. 20–22
.5.2. Оздоровча хвилинка.
5.3. Гра «Так чи ні».
Мета: закріплювати знання учнів про методи загартовування.
• Чиста вода — для хвороби біда.
• Корисно ходити босоніж там, де чисто.
• Здоров’я дитини залежить від її поведінки.
• Улітку треба ходити в теплому одязі.
• Приймати повітряні ванни корисно для здоров’я.
Висновок: Якщо дитина загартована, то вона швидко росте, рідко хворіє та завжди в гарному настрої.
6. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування.
Для чого потрібно загартовуватись? —
Які правила загартовування ви запам’ятали? —
Як ви загартовуєтесь? —