Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Урок "Основи художнього конструювання. Дизайн і його місце в житті людини"

Про матеріал

МЕТА:

  • ознайомити учнів з принципами художнього конструювання виробів;
  • познайомити учнів з поняттям «дизайн», його суттю і стилями, напрями дизайну;
  • дати уявлення про історію народження дизайну;
  • показати місце дизайну в системі пластичних мистецтв, його взаємозв'язок з іншими видами мистецтва (графіка, живопис, скульптура, архітектура);
  • дати уявлення про алгоритм дизайну;
  • навчити створювати дизайн-проект;
  • формувати пізнавальний інтерес до творчості, творчих видів діяльності;
  • розвивати уміння орієнтуватися в світі речей;
  • розвивати асоціативне, образне, творче мислення і естетичний смак;
  • виховувати естетичний, художній смак і бажання грамотно вибирати і створювати життєвий простір враховуючи свої інтереси і світогляди;
  • виховувати шанобливе відношення до колективу і чужої праці.
  • Основні поняття: дизайн, алгоритм дизайну, стадії дизайн-проекта, передпроектні дослідження, експертна оцінка якості моделей в ескізах, технічне проектування; технічний проект, банк ідей, методи Кулі, художнє вирішення основної моделі, технічний ескіз, стилі дизайну.
  • Матеріали і устаткування: презентація «Стилі дизайну»; мультимедійне устаткування, комп'ютери, програма для 3D моделювання Sweet Home 3D
  • Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Перегляд файлу

Опорний навчальний заклад

«Гірська багатопрофільна гімназія Попаснянської  районної ради

Луганської області»

 

 

 

 

Основи художнього конструювання.

Дизайн і його місце в житті людини

 

 

 

Підготував :

вчитель інформатики та трудового навчання

Шевченко А.О.

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТА:

  • ознайомити учнів з принципами художнього конструювання виробів; 
  • познайомити учнів з поняттям «дизайн», його суттю і стилями, напрями дизайну;
  • дати уявлення про історію народження дизайну;
  • показати місце дизайну в системі пластичних мистецтв, його взаємозв'язок з іншими видами мистецтва (графіка, живопис, скульптура, архітектура);
  • дати уявлення про алгоритм дизайну;
  • навчити створювати дизайн-проект;
  • формувати пізнавальний інтерес до творчості, творчих видів діяльності;
  • розвивати уміння орієнтуватися в світі речей;
  • розвивати асоціативне, образне, творче мислення і естетичний смак;
  • виховувати естетичний, художній смак і бажання грамотно вибирати і створювати життєвий простір враховуючи свої інтереси і світогляди;
  • виховувати шанобливе відношення до колективу і чужої праці.

 

Основні поняття: дизайн,  алгоритм дизайну, стадії дизайн-проекта, передпроектні дослідження, експертна оцінка якості моделей в ескізах, технічне  проектування; технічний проект, банк ідей, методи Кулі, художнє вирішення основної моделі, технічний ескіз, стилі дизайну.

 

Матеріали і устаткування: презентація «Стилі дизайну»; мультимедійне устаткування, комп'ютери, програма для 3D моделювання Sweet Home 3D

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

 

 

 

 

 

 

ХІД  УРОКУ

 Організаційний  момент.

 Актуалізація опорних знань і умінь учнів.

  • Добрий день, діти! Перш ніж ви дізнаєтеся тему нашого сьогоднішнього уроку, я пропоную розкодувати вам невелику криптограму! Відгадавши її,  ви дізнаєтеся, про що піде мова на уроці.

 

Слайд № 1. Дані порядкові номери букв, вирахувавши і поставивши в певному порядку які, учні відгадають один з видів художнього конструювання.

6

11

10

1

14

18

д

и

з

а

й

н

 

  • Цілком вірно! Це  слово «дизайн»! Слайд № 2. І тема нашого уроку «Основи художнього конструювання. Дизайн і його місце в житті людини». Хто може відповісти, що ж означає це загадкове слово – дизайн. Що таке «дизайн»?

(відповіді учнів)

Бесіда

  • Як ви думаєте, в чому полягає суть професії дизайнера?
  • Які види сучасного дизайну відомі вам?

 

 

 Вивчення нового матеріалу

  1. Історія виникнення дизайну та стильові напрямки.

Розповідь вчителя

  • Чим частіше повторюється слово – «дизайн», - тим з кожним разом все важче стає його визначити.

 

Дизайн (від англ. Design – художник-конструктор, від латів. Designare - відмірювати) – це творча діяльність, метою якої є визначення формальних якостей промислових виробів.

Дизайн – мистецтво компоновки, стилістики і прикраси.

Дизайн – нерозривний взаємообумовлений зв'язок естетики і технології, в якій естета задає зміст (суть) речі або процесу, а технології їх форму.

 

А як же це називалося, коли не було самого терміну дизайн – просто дикий дизайн, переддизайн, мистецтво епох предметних фетишів, тотемодизайн, мифодизайн. І розвивалося все це згідно того часу, тій духовній і матеріальній культурі. Дизайн одне ємне поняття, а містить у собі в нашій свідомості: масовий і елітний дизайн, стайлінг, арт-дизайн, промисловий дизайн, web-дизайн, графічний та фітодизайн, інформаційний та програмний, ландшафтний та рекламний дизайни, дизайн приміщень…. І тому дизайнер повинен бути майстром у всіх областях своєї професії.

Коріння дизайну йдуть до початку ХІХ століття, в епоху появи масового машинного виробництва й поділу праці. Але вже багато десятиліть ведуться суперечки про виникнення дизайну. Розглянемо різні версії :

  1. Історія виникнення дизайну як проектно-художньої діяльності бере свій початок у середині 19 століття і пов’язана з розвитком індустріального виробництва, створивши потребу у новій професії;
  2. Дизайн як зв'язок мистецтв та ремесел. Відноситься до виникнення відомого англійського руху 19 століття «за зв'язок мистецтв та ремесел», який очолював Вільям Моррисом, коли були сформовані головні положення теорії та творчі принципи дизайну;
  3. Дизайн як художньо-промислова діяльність: початок ХХ століття, коли художники зайняли передові пости у ряді галузей сучасної промисловості та отримали змогу формувати фірмовий стиль підприємств.

 

У дизайні інтер'єру будь-якого приміщення існують так звані стилі інтер'єру (стильові напрями). Стиль – це сукупність рис,  єдність виразних прийомів і засобів, художня або ідейна спільність, властива як певному часу або напряму в архітектурі, так і конкретній людині або його житлу. Той або інший стиль інтер'єру – це гармонійна сукупність певних рис, єдність художнього напряму.

У якому стилі оформити свій інтер'єр? Стиль – це мова виразу основної ідеї дизайн-проекта. Стилі інтер'єру бувають різними, але всі вони залежать від світогляду, характеру і звичок людини. Велике значення має доцільність і гармонійність того або іншого елементу, що вписується в навколишній простір. Стиль інтер'єру повинен підкреслювати індивідуальність людини, тому до вибору стилю дизайну інтер'єру потрібно  підходити зі всією серйозністю.

Стилів в дизайні інтер'єрів існує більше, ніж ви могли представити – деякі джерела налічують від 27 до 50 видів. Основними ж визначено лише 27 стилів. Деякі з них ми з вами зараз і розглянемо.

Вчитель розповідає учням про стилі дизайну інтер’єр, демонструючи мультимедійну презентацію «Стилі дизайну»

Дизайн  у процесі свого розвитку не тільки став самостійною проектно-художньою культурою, але й сам став впливати на архітектуру, скульптуру, та інші види мистецтв. На стику цих видів проектно-художньої діяльності виникли  такі авангардні течії як хай-тек, та арт-дизайн. У рамках цих напрямів створюються творчі та професійні союзи дизайнерів та визначаються номінації виставок та різноманітних конкурсів.

2. Алгоритм дизайну: стадії дизайн-проекта.

Створення об'єктів дизайну — складний процес. У проектуванні предметів сьогодні разом з дизайнерами беруть участь інженери і конструктори, технологи і економісти, лікарі і соціологи, художники і представники багатьох інших професій. Вибір професійного складу учасників проектного процесу у кожному конкретному випадку залежить від призначення об'єкту проектування, поставлених завдань. Процес роботи дизайнера від первинного задуму до промислового зразка проходить декілька етапів і практично аналогічний проектуванню будь-якого продукту (вироби).

Розглянемо зміст цих етапів (стадії дизайн-проекта):

— отримання завдання на проектування (технічне завдання);

— передпроектні дослідження (збір всіх необхідних для проектування матеріалів);

— ескізне проектування (створення банку ідей, оцінка моделей, вибір і обґрунтування основної моделі-пропозиції для подальшої розробки);

— технічне проектування (вибір і обґрунтування пакету матеріалів проектованого виробу з розробкою конфекционной карти із зразками матеріалів, розробка базової і модельної конструкції проектованого виробу, проектування технології виготовлення виробу з підготовкою маршрутної, операційних і інструкцій карт);

  •            робоче проектування  (розробка лекал деталей виробу, складання технічного опису виробу, виготовлення макету виробу і оцінка якості).

 

IV. Закріплення нових знань та вмінь учнів.

 

Практична робота.

       «Розробка дизайн-проекта інтер’єра кімнати.»

Матеріали: журнали з дизайну інтер’єра, довідкова література, інформація    

                     з портфоліо проекту.

Інструменти: комп'ютери, програма для 3D моделювання Sweet Home 3D.

Завдання практичної роботи:

Змоделювати за допомогою програми для 3D моделювання Sweet Home 3D дизайн інтер’єру кімнати своєї мрії.

 

Учні виконують практичну роботу на комп’ютері.

 

Робота з питаннями

  1. Перерахуєте види документації, яка розробляється в процесі виконання дизайн-проекта.
  2. Назвіть стадії розвитку дизайну.
  3. Дайте визначення терміну «дизайн»?
  4. Визначте, які професії затребувані при виконанні робіт на різних етапах виконання дизайн-проекта.
  5. Визначите, які знання і уміння необхідні для виконання робіт на кожній стадії створення дизайн-проекта (це дозволить вам правильно розподілити обов'язки між учасниками творчого проекту.)
  6. Назвіть стилі дизайну.

 

V. Домашнє завдання.

Підготувати доповідь про стилі дизайну інтер’єру.

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Матвійчук Сергій Анатолійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
13 квітня 2018
Переглядів
893
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку