Урок "Внесок України у світовий автопром"

Про матеріал

Урок ознайомлення учнів з історією українського автомобілебудування та зі станом автомобілебудування в Україні; формування та розвиток патріотичних стійких якостей, виховування шанобливого ставлення до національних надбань; формування механізмів технічного, раціонального мислення.

Перегляд файлу

Панкова Оксана Олександрівна,

учитель технологій

 

Предмет:

Будова й експлуатація вантажного автомобіля

Тема програми:

Вступ. Загальна будова вантажного автомобіля

Тема уроку:

Внесок України в світовий автопром

Мета уроку:

ознайомлення учнів з історією українського автомобілебудування, із станом автомобілебудування в Україні

формування механізмів технічного, раціонального мислення

формування та розвиток патріотичних стійких якостей, виховування шанобливого ставлення до  національних надбань

Тип уроку:

урок засвоєння нового матеріалу

Вид уроку:

лекція, бесіда

Метод навчання:

пояснювально-ілюстративний

Форма роботи:

фронтально-колективна

Міжпредметні зв’язки:

економіка, географія

Матеріально-технічне забезпечення уроку:

- комп’ютер, медіапроектор, колонки, дошка;

- плакати, схеми, відео презентація;

- Кисликов В.Ф., Лущик В.В. Будова й експлуатація автомобіля. Підручник. - К. : Либідь, 2004 – 400 с.

- http://autopalace.com.ua/news/vnesok-ukrajiny-v-svitovyj-avtoprom/

 

ХІД УРОКУ

  1.                   Організаційна частина.

Перевірка присутності учнів; перевірка готовності учнів до уроку.

 

2. Актуалізація опорних знань

Питання  для перевірки опорних знань учнів, необхідних для проведення наступних структурних елементів уроку:

- Які види транспорту ви знаєте?

- Який вид транспорту найпоширеніший?

- Які види автомобільного транспорту ви знаєте?

- Для чого призначений вантажний транспорт?

3. Формування нових знань

Багато експертів не втомлюються повторювати – в Україні немає автомобільної промисловості. Можливо, так і є. Але це не означає, що наша країна не вносить свій вклад у світовий автопром. Так, в Україні є підприємства, які випускають комплектуючі для відомих у всьому світі автомобільних брендів.

І не просто відомих, але і іменитих. Наприклад, системи підігріву сидінь, зібрані в Україні, можна зустріти на автомобілях Ferrari. Динаміки Made in Ukraine встановлюються на новітніх моделях Range Rover. А шкірою, обробленою і зшитою у Львівській області, оббивають салони преміальних Audi.

При цьому підприємства, що працюють в основному за рахунок західних інвесторів, і, до речі, виключно на правому березі Дніпра, не кричать, що вони годують всю Україну. І не вимагають для себе якихось преференцій. Хоча сукупно ці заводи забезпечують роботою десятки тисяч українців. Що цілком порівняно з металургійними заводами, або шахтами Донбасу

Хто ж ці скромні герої? Давайте ознайомимося з кожним з них.

Виробниче об’єднання «Карпати» (слайд 2)

Розташування: Івано-Франківськ

Продукція: проводка

Клієнти: Porsche, Mercedes, Volkswagen, Skoda

ВО «Карпати», на відміну від більшості українських підприємств, що працюють на світових автогігантів, – належить державі. Мало того, воно входить в структуру вітчизняного холдингу, що відповідає за оборонну промисловість, – «Укроборонпром». Тобто, можна сказати, що українська оборонка працює на такі концерни, як Volkswagen і Daimler (акціонер Mercedes).

Хоча, звичайно, заради справедливості, варто відзначити, що сьогодні «Карпати» до оборонної промисловості ніякого відношення не мають. Підприємство намагається освоювати нові ринки. І співпраця зі світовими виробниками автомобілів стала одним з досягнень івано-франківських спеціалістів.

«Точприлад» (слайд 3)

Розташування: Мукачево (Закарпатська область)

Продукція: проводка, акустика, електронні компоненти

Клієнти: BMW, Land Rover, Mercedes, Volkswagen та ін.

Завод «Точприлад» співпрацює з багатьма світовими виробниками автомобілів. Наприклад, акустика, яку випускають в Мукачеві, встановлюється на такі автомобілі, як Land Rover, BMW та інші преміальні бренди.

Можна стверджувати, що музика в багатьох люксових (і не тільки люксових) авто проходить через українські динаміки – «Точприлад» працює в партнерстві з такими іменитими виробниками акустичних компонентів, як австрійська Knowles і бельгійська D & M.

«Тайко Електронікс Юкрейн Лімітед» (слайд 4)

Розташування: Івано-Франківськ

Продукція: проводка, конектори

Клієнти: BMW, Opel, Mercedes, Skoda, Fiat

«Тайко Електронікс Юкрейн» – дочірнє підприємство міжнародного виробника електроніки TE Connectivity. Компанія запустила свій завод в Україні ще в 2008 році. Подія стала знаковою для Івано-Франківська – в місто прийшов солідний інвестор, на якого по всьому світу працює близько 100 000 чоловік.

В Україні TE Connectivity налагодила виробництво конекторів і проводки для таких марок автомобілів, як BMW, Opel, Mercedes, Skoda, Fiat.
Коли TE Connectivity починала будівництво заводу в Україні, компанія обіцяла інвестувати в нього 50 млн євро і працевлаштувати 10 000 чоловік.

«Костал-Україна» (слайд 5)

Розташування: Переяслав-Хмельницький (Київська область)

Продукція: електроніка

Клієнти: Ford, Audi, Volkswagen, Mercedes, Renault, BMW та ін.

«Костал-Україна» – дочірня компанія німецької KOSTAL, яка спеціалізується на виробництві товарів для автомобільної промисловості. У KOSTAL по всьому світу 18 підприємств. Одне з них – у Київській області.

В Україні «Костал» займається дизайном і виробництвом електротехнічних перемикачів. Наприклад, рульова колонка на фото вище проведена в Україні.

«Кромберг енд Шуберт Україна» (слайд 6)

Розташування: Луцьк (Волинська область)

Продукція: електроніка

Клієнти: Volkswagen, BMW, Audi, Mercedes

«Кромберг енд Шуберт» – найбільший роботодавець в Луцьку серед іноземних інвесторів – на заводі компанії працює більше 5500 осіб. Німецька компанія також допомагає переселенцям, влаштовуючи їх на роботу.

Вся продукція, що випускається на луцькому підприємстві «Кромберг енд Шуберт», йде на експорт до Європи.

Німецький завод на Волині працює вже більше 10 років. В основному волиняни випускають кабельні бортові мережі для таких автомобілів, як Volkswagen, BMW, Audi і Mercedes.

На початку цього року один з топ-менеджерів «Кромберг енд Шуберт Україна» Славомір Качмарек заявив, що компанія планує будівництво ще одного заводу на Західній Україні.

«Бадер Україна» (слайд 7)

Розташування: м Городок (Львівська область)

Продукція: автомобільні чохли

Клієнти: група Volkswagen

«Бадер Україна» – дочірнє підприємство німецької Bader. Компанія є одним з провідних світових виробників преміум шкіри для автомобільної промисловості.

В Україні Bader запустив завод в 2006 році. Спочатку підприємство працювало у Львові. Але в 2008 р керівництво вирішило перебратися в область – в Городок, невелике місто, який знаходиться в 25 кілометрах від Львова.

Сьогодні «Бадер Україна» в основному займається пошиттям шкіряних чохлів для преміальних автомобілів групи Volkswagen. Таких, наприклад, як Audi.

«ВЕТ Автомотив Україна» (слайд 8)

Розташування: м Виноградів (Закарпатська область)

Продукція: електронні системи підігріву сидінь, сенсорні датчики та автомобільні кабелі.

Клієнти: Ferrari, Porsche, BMW, Mercedes, Opel, Volkswagen

«ВЕТ Аутомотив Україна» – сучасний завод у місті Виноградові, який виробляє електронні системи підігріву сидінь для престижних марок легкових автомобілів відомих світових брендів. Також підприємство випускає сенсорні датчики та автомобільні кабелі. Завод у Виноградові – одне з підприємств відомої німецької фірми WET Automotive Systems AG, яка є лідером з виробництва систем підігріву автомобільних сидінь.

Інвестиції німців перетворили корпуси колишнього Виноградівського промислового комбінату, який десять років стояв порожній, в сучасний завод європейського типу.

Всього з 2005 року WET Automotive Systems інвестувала в закарпатське підприємство більше 10 млн євро.

«Сумітомо Електрик Борднетце Україна» (слайд 9)

Розташування: Тернопіль, Чернівці

Продукція: автомобільні кабелі

Клієнти: Volkswagen, Audi

Sumitomo Electric Bordnetze – міжнародний виробник кабелів. Компанія має японські корені.

В Україні перший кабельний завод Sumitomo з’явився в 2006 році. Офіційно компанія прописалася в Тернополі. Хоча виробничі потужності знаходяться в селі Байківці.

У 2013 р японці вирішили розширити виробництво в Україні, і відкрили ще одне підприємство в Чернівцях, на базі заводу «Кварц». Як пояснив представник компанії Олександр Шламп, до Чернівців перенесений один з етапів (менш складний) виробництва проводки, тоді як в Тернопіль завезли нове обладнання для виробництва більш складних моделей.

За цей недовгий час підприємству вдалося вирости з пілотного виробництва невеликих модулів до виробника суцільних кабельних мереж для автомобілів.

На сьогодні Sumitomo Electric Bordnetze – один з найбільших роботодавців Тернопільської області.

«SEWS України» (слайд 10)

Розташування: Чернівці

Продукції: автомобільні кабелі

Клієнти: Nissan Motor

«SEWS України» – ще одне дочірнє підприємство Sumitomo. А точніше її підрозділу SE Wiring systems (SEWS). Виробничі потужності також були запущені на базі заводу «Кварц» в Чернівцях.

Власне, «SEWS України» по суті нічим не відрізняється від «Сумітомо Електрик Борднетце Україна», крім того, що випускає кабелі не для Volkswagen, а для Nissan.

 

«Бош Україна» (слайд 11)

Розташування: Краквець (Львівська область)

Продукція: стартери

Клієнти: Volkswagen, BMW, Mercedes та ін.

Стартерами німецької компанії Bosch комплектуються автомобілі багатьох світових виробників. Так що перераховувати марки машин, на які потрапляють стартери з України, навіть не має сенсу.

Завод в Краковці – єдине підприємство, яке постачає саме запчастини для світового автопрому. Щоправда, у Львівській області займаються не виробництвом нових, а відновленням старих стартерів. Тим не менш, це не робить продукцію заводу менш значущою.

Всі стартери, зібрані на заводі в Краковці, приїжджають з Європи і туди ж їдуть. Жодна одиниця товару не потрапляє на ринок України безпосередньо. Тобто навіть на фірмових сервісах «Бош» в нашій країні вам можуть поставити відновлений в Україні стартер, який до цього обов’язково пройшов через європейський склад компанії.

4. Закріплення нового матеріалу: перевірка знань.

5. Підведення підсумків:

- аналіз діяльності учнів на уроці;

- аналіз причин помилок, зроблених учнями на уроці та способів їх усунення;

- повідомлення та обґрунтування оцінок.

Домашнє завдання: підручник «Будова й експлуатація автомобіля» с. 3-4


Додаток

Презентація уроку «Внесок України в світовий автопром»

  

Слайд 1      Слайд 2

  

Слайд 3       Слайд 4

  

Слайд 5       Слайд 6

  

Слайд 7       Слайд 8

 

  

Слайд 9       Слайд 10

Слайд 11

 

docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
20 квітня 2018
Переглядів
786
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку