Урок "Основи, склад, назви, класиіфікація, фізичні властивості основ"

Про матеріал

Мета: сформувати поняття про основи, визначити особливості їх складу та назв, ознайомитися з класифікацією основ та їх розчинності, розглянути фізичні властивості основ, сформувати вміння складати формули основ, давати їм назви та вміння виявляти луги за допомогою індикаторів; розвивати вміння творчо використовувати отриману інформацію.

Перегляд файлу

Урок з хімії для 8 класу

Тема. Основи.

Мета: сформувати поняття про основи, визначити особливості їх складу та назв, ознайомитися з класифікацією основ та їх розчинності, розглянути фізичні властивості основ, сформувати вміння складати формули основ, давати їм назви та вміння виявляти луги за допомогою індикаторів; розвивати вміння творчо використовувати отриману інформацію.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор або телевізор, таблиці «Основні класи неорганічних сполук», «Розчинності кислот, основ, солей», Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап.

Привітання з учнями, перевірка готовності до уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Хімічний диктант (вчитель диктує назву кислот – учні пишуть формулу)

HCl, H2SO4, H2S, HBr, H3PO4, HNO3, HClO4, H2CO3, H2SO3, HF, HNO2, H3BO3.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • Бесіда
  1. Назвіть основні класи неорганічних сполук.
  2. Дайте визначення оксидів.
  3. Дайте визначення кислот.
  4. Які елементи – металічні чи неметалічні – входять до складу кислот?
  • Мотивація

Кислоти входять до складу деяких миючих засобів. Але є миючі засоби, до складу яких входять не менш небезпечні їдкі речовини, ніж кислоти. На етикетках таких засобів написано, що до їх складу входять, наприклад їдкий натр, їдке калі. Ці речовини є протилежними за своїми властивостями до кислот.

Як ви думаєте, до якого класу неорганічних сполук вони можуть належати?

Учитель оголошує тему уроку і просить учнів сформувати мету уроку.

V. Вивчення нового матеріалу

Розповідь вчителя. Основи є хімічними протилежностями кислот. Неорганічні основи ще називають гідроксидами, тому що вони складаються з двох частин: атомів металічних елементів і гідроксигруп ОН.

Демонстрація. Зразки основ (демонстрація завдяки телевізору або мультимедійного проектора).

Учні за зразками основ описують їх фізичні властивості.

Основи – складні речовини, що складаються з атома металічного елемента і однією або декількох гідроксигруп ОН.

Загальна формула основ (. Гідроксигрупа є одновалентною, тому число гідроксигруп у складі основи дорівнює валентності металічного елемента. Назви гідроксидам давати досить просто: назва складається з двох слів: перше – назва металічного елемента, а друге – слово «гідроксид». Якщо металічний елемент може виявляти декілька валентностей, то в назві також вказується його валентність римськими цифрами в дужках.

Тренувальні вправи. Вчитель пише на дошці формули гідроксидів, учні повинні дати їм назви, а потім навпаки: вчитель пише або вимовляє назви гідроксидів, а учні складають формули.

Класифікація основ (схему можна проектувати на екрані/телевізорі і коментують).

 

Так само як і кислоти, луги можна виявити у водних розчинах за допомогою індикаторів (вчитель демонструю на екрані/телевізорі «Дія розчинів лугів на індикатори»).

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Підкресліть основи в наведеному переліку: KOH, CaCO3, Ca(OH)2, H2CO3, K2S, NaOH, HF, Ba(OH)2, SO2, H2PO4, Al(OH)3, LiOH, Zn(OH)2, H2SO4, Fe(OH)3, HBr.

2. Складіть формули гідроксидів Калію, Магнію, Стануму(ІІ), Цину, Алюмінію, Купруму(ІІ), Плюмбуму(ІV), Барію. Формули лугів підкресліть.

VI. Домашнє завдання

Опрацювати відповідний параграф.

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
14 листопада 2018
Переглядів
2059
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку