Урок Основи здоров'я. Тема : Конфлікт. Як залагодити конфлікт. Моделювання мирного розв’язання конфліктів з однолітками.

Про матеріал
Тема : Конфлікт. Як залагодити конфлікт. Моделювання мирного розв’язання конфліктів з однолітками.
Перегляд файлу

Тема : Конфлікт. Як залагодити конфлікт. Моделювання мирного розв’язання конфліктів з однолітками.

Мета:

І. Ключові компетентності:

Вміння вчитися (планування своїх дій)

Загальнокультурна (особливості національної і загальнолюдської  культури в побуті і культурно – дозвіллєвій сфері)

Громадська (знання своїх прав і обов’язків)

Здоров’я збережу вальна (взаємозв’язок організму людини з природнім і соціальним оточенням)

Соціальна (конструктивне розв’язання конфліктів, досягнення консенсусу, вміння брати на себе відповідальність за наслідки вчинків)

ІІ. Предметні компетентності:

Ознайомити учнів з правилами , які допоможуть уникнути .

Вчитися мирно розв’язувати конфлікти з однолітками

Розвивати вміння аналізувати типові життєві ситуації

ІІІ. Розвиваючі компетентності

Виховувати культуру спілкування , почуття власної гідності , честі , чесності, поваги до людей , доброту , любов до життя, до ближнього , співчуття , милосердя.

Розвивати уміння запобігати конфліктам,  що тягне за собою  низку негативних наслідків.

Обладнання: підручник  «Основи здоров’я », мультимедійні засоби

Тип уроку: урок  - тренінг.

Зміст уроку

І. Організаційний момент

Привітання

Стали, діти ,всі рівненько.

Посміхнулися гарненько.

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.

-Діти , нехай сьогоднішній день буде успішним та щедрим на гарні вчинки, мудрі думки,

- Введення до тренінгу (Психологічна хвилинка

Народна мудрість говорить «Усмішка – це повітря яким дихає людина». Тому подивіться один на одного і посміхніться.(з’являється посмішка)

А працювати ми будемо сьогодні за таким планом:

 (на магнітній дошці знаходиться  планета земля на якій написано очікування, по черзі вішаю навколо планети долоньки із написом очікування від уроку )

Отже сьогодні на уроці на вас чекає:

 1. Психологічна хвилинка

2.Мозковий штурм

3. . Розв’язання життєвих ситуацій

4. Творчі завдання.

 

Сьогодні у нас незвичайний урок а урок тренінг.

Перш ніж розпочати нашу роботу повторимо правила роботи на тренінгу.

(клею на дошці правила тренінгу)

● Говорити по черзі, а не всі водночас.

● Не перебивати того, хто говорить.

● Критикувати ідеї, а не особу, яка їх висловила.

● Дотримуватися «правила піднятої руки».

● Поважати всі висловлені думки.

● Заохочувати всіх однокласників до роботи.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

А зараз увага на екран

Відеоролик про зіткнення двох звірів.

Бесіда

Як ви ставитесь до таких ситуацій?

А як називаються такі ситуації?(сварка, сперечання, ,бійка, конфлікт  )

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Діти ви всі дали правильну відповідь. А…….навіть не підозрюючи назвав це одним словом  «Конфлікт» і тим самим оголосив тему сьогоднішнього уроку.

(відкриваю тему написану на дошці Конфлікт. Як залагодити конфлікт. Моделювання мирного розв’язання конфліктів з однолітками.)

 

Вправа «Мозковий штурм»

Що означає слово конфлікт, які слова у вас асоціюються із словом конфлікт?(клопіт, образа, бійка, сльози)  

Робота за підручником

А давайте прочитаємо яке визначення до слова конфлікт пропонує нам підручник. Відкрийте сторіночку 68 (читаємо визначення слова конфлікт)

(на мультимедіа з’являється слово конфлікт)

(слово конфлікт після всіх назв миготить сірим кольором)

Діти чуючи слово конфлікт , якого кольору ви його уявляєте?(сірим, наче хмуре небо)

К- клопіт

О - образа

Н -нестриманість

Ф -фальш

Л - лицемірство

І - імпульсивність

К- кепкування

Т – тривога

Повідомлення вчителя

Щодня ви спілкуєтесь з людьми , які вас оточують – рідними, друзями, однокласниками, знайомими і незнайомими . Усі вони різні , з несхожими характерами : одні – спокійні , інші – спалахують , наче сірники.  У кожної людини є своя думка, і не завжди вона співпадає із думкою іншого,

але ж головне  завдання навчитися уникати і вирішувати конфлікти. Нам це потрібно щоб мирно жити у суспільстві , співіснувати з іншими людьми.

 

(приклад моральних ситуацій, на екрані з’являється

Неправильна реакція, правильна реакція, діти повинні визначити куди яку віднести )

 

 

 

 

 

 

Приклади моральних ситуацій

Ситуація

Неправильна реакція

Правильна реакція

Один учень зверхньо говорить іншому :

Ти погано читаєш! А я читаю каше за тебе!

Інший сердито відповідає:

А тобі що до того? Зараз як дам!

Відповідає дуже спокійно, адже це правда:

Я справді читаю погано, а ти краще. Як тобі це вдається? Можливо ти допоможеш мені?

Учениця насмішкувато звертається до однокласниці:

Яка у тебе вийшла погана листівка!

Та сердито відповідає:

У тебе зате дуже гарна! (на свою подивись!)Йди звідси!

Говорить дуже спокійно

Мені самій вона не дуже подобається . Щось не виходить у мене. Може , допоможеш?

Петрик знову запізнюється на урок .Заходячи в класі, діти починають сміятися і дражнитися. Наш сонько знову запізнився. Не може відриватися від подушки

У відповідь звучить погроза:

А ну цить! а то зараз усі тут отримаєте.

Петрик спокійно заходячи в клас. Просить вибачення.

А на насмішки, сміється разом із дітьми і відповідає

Подушка це моя найкраща подруга.

А культурна і вихована людина так себе поводить?

Яке почуття найчастіше  призводить до конфлікту? (гнів, злість, заздрість)

Діти а щоб ніколи не відчувати напад гніву , я пропоную провести незвичайну фізкультхвилинку.

Ми проведемо практичне заняття як подолати напад гніву.

(звучить  мелодія релаксація)

Відчувши наближення злості, заплющить очі  і полічіть до 10.

Відчуваючи наближення гніву , подивіться на годинник та відкладіть спалах гніву на 15 хвилин. Так можна навчитися контролювати себе

Завжди пам’ятай добрий гумор завжди допомагає уникнути суперечки.

Коли хочеться когось вдарити , або зробити боляче людині яка образила тебе : обхопіть долонями лікті й притисніть їх до грудей- «візьміть себе в руки», і порахуйте до 10.

ІV. Узагальнення і систематизація знань

 На початку уроку ви уже об’єдналися у дві групи , за своїми вподобаннями Придумайте своїй групі позитивну назву

1 група  « -_________»

Ваша мета:  на початку уроку  ми переглядали відеозапис де  на місточку  зіткнулися двоє звірів. Прочитати схожу на цю ситуацію  казку  у підручнику на ст. 69 «Два козлики», обговорити чи правильно вели себе у цій ситуації обидва козлики. Придумати шляхи виходу із конфліктної ситуації, обіграти цю ситуацію

( - Поступися мені дорогою , попросив один, Я дуже поспішаю!

Будь ласка проходь, відповів інший

Дякую тобі друже!) (розігрування двома учнями ситуації )

Діти скажіть який висновок ми можемо зробити? (на екрані)

(1.Щоб мирно розв’язати конфлікт треба вміти поступитися.

Якщо виник конфлікт слід шукати рішення яке прийнятне для всіх. ) (висновки з’являються на екрані)

2 група  «_________»

Ваше завдання розібрати ситуації, та знайти шляхи вирішення їх. (на екрані малюнки до ситуацій)

Ти зайшов а за твоєю партою сидить інший учень . Що ти йому скажеш ? (Встань будь ласка я хочу сісти на своє місце щоб підготуватися до уроку. Дякую)

Ти позичив однокласникові свою ручку , а він повернув її зламаною. Ваші дії. ( -Вибач мене будь ласка але так сталося що ти повернув мені зламану ручку.

Я зовсім не помітив що вона зламалася, завтра я принесу тобі нову. Вибач я не хотів)

Діти а давайте зробимо висновок.(на екрані)

Людей треба називати на ім’я, а дражнили і обзивання породжують конфлікт

Вмій попросити пробачення якщо ти завинив.

Чемне спілкування ніколи не призведе до конфлікту.

 

 А зараз я пропоную вам переглянути відео запис іще однієї ситуації, і колективно її обговорити. (відеоролик , мудрі казки образливі слова)

V .Підсумки . Рефлексія

Діти за допомогою тих ситуацій які ви розібрали , ви власноруч створили практичні поради вирішення та уникнення конфлікту, які ви будите використовувати в подальшому житті.

Діти на початку уроку ми давали визначення слову конфлікт і назвали які емоції ,якого кольору воно в нас викликає . А тепер якщо ми вміємо запобігати і вирішувати конфлікти, яке тепер слово конфлікт викликає у вас  емоції, та якого кольору ви б  його зобразили (теплого відтінку жовтого)

(на екрані з’являється слово конфлікт, поруч біля слова зображення кота Леопольда та двох мишенят)

К – коректні

О – обачливі

Н – наполегливі

Ф- файні

Л -  людяні

І – ігнорувати  конфліктні ситуації

К – культурні

Т - терпимі

Тепер дивлячись на це слово воно вже не викликає в нас таких негативних емоцій.

Діти  кого ви бачите біля слова конфлікт на екрані ? (Кота Леопольда та мишей)

Ви напевне , переглядали мультфільм про Кота Леопольда і двох мишенят. Вони називали Леопольда підлим боягузом, улаштовували йому пастки, але часто потрапляли туди самі.

Що казав завжди кіт Леопольд Мишенятам?(Хлоп’ята давайте жити дружно!)

Діти як ви будете жити у вашому класі?  (дружньо)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 червня 2020
Переглядів
557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку