Тема : Основні географічні особливості Північного Льодовитого океану.
Мета: сформувати цілісну систему знань про особливості природи океану;
вдосконалювати вміння давати комплексну характеристику океану;
закріпити вміння роботи з картою.
Обладнання: підручники, фізична карта світу, портрети Ф.Нансена, О.Шмідта, В.Беринга, Р.Амундсена, атласи, зошити для практичних робіт або контурні карти.
Тип уроку: формування нових знань та закріплення вмінь.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Прийом «Інтелектуальна розминка» ( фронтальне опитування усне)
Прийом «Знайди зайве слово» ( знайти, пояснити)
Тихий – Атлантичний – Червоне;
Західних Вітрів – Перуанська – Куросіо;
Гольфстрім - Пасатна – Індійський.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Проблемне питання : Чому Північний Льодовитий океан спочатку називали Арктичним морем?
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Площа – 14.1млн.км2 , розташований на крайній півночі Землі. Межами є північні узбережжя Євразії та Північної Америки. Береги материків дуже порізані, тут розташовані численні моря і затоки. За кількістю островів посідає друге місце після Тихого.
Через вузьку Берингову протоку сполучається з Тихим океаном, а найбільший зв'язок має з Атлантикою.
Температура води у приповерхневому шарі – 1.8. Улітку вона не перевищує +5. Тому в центральній частині протягом року зберігається крига, потужність якої сягає до 3м.
Взимку температура повітря в центральній частині сягає -30, влітку до – 10…-12. Біля берегів Європи тепліше через вплив теплих течій.
З глибиною температура вод знижується, але через вплив Північноатлантичної течії в Норвезькому і Баренцевому морях вона тепліша.
Так як океан вкритий кригою, в формуванні течій атмосфера відіграє слабку роль. головну роль відіграє потік атлантичних вод, що рухається вздовж Євразії до Берингової протоки. через неї вливаються води Тихого океану, що створює надлишок води у чукотському і Східносибірському морях. Ця вода стікає через центр Арктики до проток між Гренландією та Європою. Виникає Трансарктична течія.
V. Закріплення нового матеріалу.
Закінчення практичної роботи № 12.
Позначення географічних об’єктів та течій океану на контурній карті.
VI. Підсумок уроку (рефлексія)
Закінчити речення:
VII. Домашнє завдання.