Урок "Основні класи неорганічних сполук . Оксиди, їх склад, назви. Класифікація оксидів"

Про матеріал
Урок на тему ": Основні класи неорганічних сполук . Оксиди, їх склад, назви. Класифікація оксидів" розроблено для учнів 8 класу. Він відповідає типу - "Засвоєння нових знань, умінь та навичок".
Перегляд файлу

Мета :

  - сформувати уявлення про загальну класифікацію неорганічних речовин                     на підставі отриманих раніше знань про прості та сладні речовини ;

  - розширити знання учнів про  класифікацію неорганічних речовин на прикладі оксидів та їх класифікацію за складом ;

 - ознайомити учнів із сучасною українською номенклатурою оксидів;

 - формувати вміння й навички використання номенклатури на прикладі назв  оксидів ;

 - розвивати навички учнів у складанні формул бінарних сполук на прикладі складання формул оксидів ;

 - продовжувати формувати науковий світогляд на основі знань теорії про хімічні властивості  основ і перенесення їх на практику ;

 - вдосконалювати хімічну мову учнів;

 - формувати активну пізнавальну діяльність учнів на уроці;

 - розвивати  соціальну та комунікативну компетентність, логічне мислення ,  пам`ять, увагу, уяву, самостійність, аналізувати та робити висновки ;

 - виховувати інтерес до вивчення хімії, як природничої науки.

 

Методи : фронтальне опитування, розповідь з елементами бесіди,

                     робота з ЛОСом ,  робота групами.

 

Тип уроку : засвоєння нових знань, умінь та навичок.

 

Обладнання : Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва,                   хімічні реактиви ,картки , ноутбук.

 

Хід уроку

 

І. Актуалізація опорних знань учнів

 

  1.  На які два класи поділяються всі хімічні елементи ? Наведіть приклади з                          

     Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва .

     ( Учні відповідають: на  прості та складні).

  2. Прості речовини поділяють ще на дві групи. Які саме?

   ( Учні відповідають: метали та неметали, наводять приклади).

3. На які дві групи можна розподілити складні речовини ?

 ( органічні та  неорганічні ) .                                                                           ( слайд 1 )                                                                                        

4.  Складних чи простих речовин більше в природі?

   ( Учні відповідають: складних, тому що вони складаються з атомів кількох 

     хімічних елементів).

 

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. Оголошення теми, мети, завдань уроку

 

За якою ознакою можна класифікувати речовини ?                                 ( слайд 2 )

   ( за складом, будовою, застосуванням, властивостями )

 

Тема уроку : Основні класи неорганічних сполук . Оксиди, їх склад, назви. 

                             Класифікація оксидів.                                                         ( слайд 3 )

 

Сьогодні ми розпочинаємо вивчати нову тему. Виходячи з теми , давайте визначимо завдання уроку .                                                                                                   ( слайд 4 )

 

  • Як класифікують неорганічні речовини ?
  • Як склад і будова впливає на властивості , способи одержання й застосування ?
  • Які сполуки називаються оксидами ?
  • Який склад і як утворюються назви оксидів ?
  • Як класифікують оксиди ?

 

ІІІ. Матеріал нової теми

 

Із курсу 7 класу, вам відомо, що всі речовини поділяються на органічні  ( сполуки Карбону ) та неорганічні. Галузь хімічної науки, яка вивчає неорганічні речовини називається неорганічною хімією.

 Відомі сотні тисяч неорганічних речовин. Щоб в них розібратися вчені розділили ці речовини на групи , які назвали класами.

 За складом неорганічні сполуки поділяються на чотири класи : оксиди, основи, кислоти, солі.                                                                                                    ( слайд 5 )

 Згадайте, де ми зустрічалися з оксидами в процесі вивчення хімії ?

 У 7 класі під час вивчення простої речовини кисню. Унаслідок згоряння різних речовин у кисні утворюється продукт їх взаємодії – оксид. Тому невід`ємна частина будь-якого оксиду – Оксиген .

 

Оксиди – це складні речовини, що складаються з атомів двох хімічних елементів, один з яких є Оксиген .

( наводимо приклади )

 

Основи - це складні речовини, що складаються, з атом металів та однієї чи кількох гідроксильних груп – ОН.

( NaOH, Mg(OH)2, LiOH , Са(HO)2 )

 

Кислоти -  це складні речовини, що складаються, з атомів Гідрогену й кислотних залишків.

(  H2SO4 , H2S, НNO3 )

 

Солі - це складні речовини, що складаються, з атом металів і кислотних залишків.

( LiCl , NaCl , K3PO4 )

 

Які найпоширені оксиди ви знаєте ?                                                               ( слайд 6 )

Що ж таке оксиди ?                                                                                           ( слайд 7 )

Як класифікують оксиди ?                                                                               ( слайд 8 )

 

 Оксиди металів  Оксиди неметалів  Амфотерні    Несолетворні

   (основні)  (кислотні)       Аl2O3                    СО

СаО  SO2          ТiO2                   N2O

СuО  СO2          ZnO                    N0

К2O   Мn2O7

                       Назви оксидів за сучасною українською номенклатурою                                                     

                                                                                                                             ( слайд 9 )                                                                                   

  • Назва елемента  + Оксид.
  • CaO – кальцій оксид ;
  • Na2O – натрій оксид ;
  • Al2O3 - алюміній оксид.

 

  • Назва елемента + (валентність, якщо вона змінна) + Оксид.
  • Р205 - фосфор (V) оксид ;
  • CO – карбон ( ІІ ) оксид ;
  • SO3 -  сульфур(VI) оксид.

 

Виконаємо ланцюжок оксидів :                                                                     ( слайд 10 )                                                                                      

 

  • барій оксид -
  • фосфор (ІІІ) оксид-
  • ферум (II) оксид -
  • сульфур (IV) оксид -
  • калій оксид -
  • сульфур(VI) оксид -
  • ферум (IIІ) оксид –
  • натрій оксид –
  • силіцій оксид -

 

ІV. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу

 

І. Робота з таблицею :                                                                                     ( слайд 11 )                                                                                          

А

Б

В

Г

Д

Е

1

S

P

K2SO4

CO

FeCl2

CO2

2

НNO3

Li

Ag2О

CuSO4

H2SO4

CaO

3

NaCl

Са(HO)2

Sr(OH)2

Na2SiO3

Hg

HgO

4

C4H10

H2SO3

Mg

FeCl3

C6H12O6

Al2O3

5

K2O

Na2O

ZnO

BaCl2

FeS

SnO2

6

FeS 2

Fe

BaSO3

C3H8

N2

LiOH

7

K3PO4

MgSO4

Р205

Cu(OH)2

Rb

SnF4

8

Br2

Cl2O7

NaCl

HI

KMnO4

H3PO4

9

Fe(OH)2

Cr2O3

Ca

PbS

Mg(OH)2

CaCO3

10

LiCl

K2ZnO2

Fe2O3

AgCl

N2O5

Cl2

11

HF

H2S

NaOH

O2

FeO

SrSO4

12

ZnS

Ca3P2

Al4C3

CH4

Mn

Fe2O3

 

1. Виберіть із 5 ряду таблиці формули оксидів.

2. Виберіть із стовпця В усі формули основ.

3. Виберіть із 8 ряду формули кислот.

4. Виберіть із стовпця Г формули солей.

 

ІІ. Заповнити таблицю :                                                                                  ( слайд 12 )                                                                                      

 

 

ІІІ. Задачі :

1. Яку масу сульфур(VI) оксиду можна одержати з  сульфур(IV) оксиду і 5,6 л 

    кисню (н. у.)?

 

 2. Магній 4,8 г спалили в атмосфері кисню. Яка маса магній оксиду утворилася ?

 

 

V. Висновок                                                                                                                                                                                       

 

Чи ми  виконали завдання, що ставили перед собою ?                               ( слайд 14 )

 

VІ. Підсумок уроку. Оголошення домашнього завдання                       ( слайд 15)

 

  • Прочитати параграф 5  .
  • Завдання 46 , 47 , 49, 54 ( письмово )
  • Творче завдання : скласти формули оксидів елементів ІII періоду з вищою

    валентністю, дати назви, зазначити клас.

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
3 квітня
Переглядів
275
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку