КОНСПЕКТ УРОКУ НА ТЕМУ:ОКСИДИ: ФІЗИЧНІ ВЛАСТИВОСТІ, ПОШИРЕННЯ І ВИКОРИСТАННЯ

Про матеріал
Мета: узагальнити знання про оксиди, вчити прогнозувати їхні фізичні властивості за типом кристалічної ґратки, якою вони утворені, закріпити навички складання формул оксидів; сформувати уявлення про поширеність оксидів у природі та їх застосування на основі розвитку міжпредметних зв'язків з природознавством, біологією, географією
Перегляд файлу

 

Тема : ОКСИДИ: ФІЗИЧНІ ВЛАСТИВОСТІ, ПОШИРЕННЯ І ВИКОРИСТАННЯ

Мета: узагальнити знання про оксиди, вчити прогнозувати їхні фізичні властивості за типом кристалічної ґратки, якою вони утворені, закріпити навички складання формул оксидів; сформувати уявлення про поширеність оксидів у природі та їх застосування на основі розвитку міжпредметних зв'язків з природознавством, біологією, географією.

Тип уроку: набуття нових знань.

Навчальне обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів і солей.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Фронтальна бесіда

 На які групи поділені речовини?

 Як поділені прості речовини?

 На які класи поділені складні речовини?

 Які речовини називають оксидами?

 Як дати назву оксидам?

 Які речовини називають кислотами?

 Які речовини називають основами?

 Як дати назви основам?

 Які речовини називають солями?

Хімічний диктант

Розподіліть речовини на класи. Серед запропонованих формул виберіть формули оксидів, кислот, основ, солей, запишіть їх у відповідний стовпчик таблиці й дайте назви речовинам:

PbO2, H3PO4, Ba (OH)2, Na23, NO2, HCl, Fe2 (SO4 )3, Cu (OH)2:

Оксиди

Кислоти

Основи

Солі

 

 

 

 

 

 

 

 

IIІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Яка залежність між типом кристалічної ґратки та фізичними властивостями оксидів?

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Демонстрація блок-схеми на мультимедійній дошці

https://subject.com.ua/lesson/chemistry/8klas_2/8klas_2.files/image064.jpg

На основі знань про будову кристалічних ґраток спрогнозуйте фізичні властивості відомих вам оксидів. Так, оксиди з молекулярними кристалічними ґратками (переважно кислотні оксиди) можуть перебувати в різних агрегатних станах, мають невисокі температури кипіння або плавлення.

Пісок — речовина з атомними кристалічними ґратками, тугоплавка, тверда, нерозчинна у воді; кальцій оксид, як і всі основні оксиди, — тверда речовина з йонними кристалічними ґратками, має високі температури плавлення.

Поширеність оксидів у природі

CO2 — вуглекислий газ, входить до складу повітря, кількість в атмосфері останнім часом значно збільшилася внаслідок збільшення автотранспорту, викидів промислових підприємств. Надлишкова кількість вуглекислого газу обумовлює так званий «парниковий ефект», спричиняючи потепління клімату на планеті.

SiO2 — пісок, найпоширеніша тверда речовина на планеті, входить до складу багатьох гірських порід, є будівельним матеріалом, входить до складу скла.

H2O — вода. Пригадайте з курсу хімії 7 класу, що саме ми дізналися про цей оксид.

СаО — негашене вапно — будівельний матеріал.

Al2O3 — корунд, алюміній оксид, входить до складу сапфірів і рубінів.

СО — чадний газ, блокує дію гемоглобіну, викликає задуху.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Виконайте завдання

1. Складіть формули оксидів:

а) нітроген(V) оксид_____________________________ ;

б) алюміній оксид_______________________________ ;

в) сульфур(VI) оксид____________________________ ;

г) станум(IV) оксид_____________________________ .

2. Серед запропонованих формул виберіть формули основних і кислотних оксидів, заповніть таблицю:

BaO, CuO, N2O5, Na2O, Mn2O7, SO3.

Основні оксиди

Кислотні оксиди

 

 

 

 

 

 

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ, ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ, ВИСНОВКИ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Інструктаж з виконання домашнього завдання, параграф підручника, завдання після параграфа.

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
4 квітня
Переглядів
140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку