Урок "Основні стоянки та пам’ятки первісних людей на території України"

Про матеріал
Мета полікультурного виховання: створення позитивної атмосфери спільного життя представників різних культур та організація суспільного діалогу, який би робив культурнубагатоманітність фактором соціального збагачення. Таким чином, полікультурний компонент загального виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі забезпечує успішну інтеграцію дітей, які представляють як культуру більшості, так і культурні меншини в сучасне громадянське суспільство.
Перегляд файлу

Розробка уроку учителя історії 

КЗШ№113 КМР ДО

Т.Крилової

6клас

Тема. Основні стоянки та пам’ятки первісних людей на території України

Мета. Ознайомити учнів розселенням первісних людей на території України; дати відомості про привласнюючий тип  господарювання первісних людей; формувати уявлення про особливості життя первісних людей; розвивати пам'ять, уяву, мислення. 

Під час уроку формувати такі компетентності:

-         загальнокультурну  компетентність;

-         хронологічну ( вміння учнів орієнтуватися в історичному часі) ;

     -картографічну (вміння учнів користуватися картою як джерелом знань, сприяння розвитку уяви, просторового та абстрактного мислення, створення умов для всебічного розвитку дитини);

    -мовленнєву (вміння учнів будувати усні та письмові висловлювання щодо історичних фактів);

   -інформаційну (вміння учнів працювати з джерелами історичної інформації;  користуватися довідковою літературою, інтернетом тощо для самостійного пошуку інформації); Очікувані результати:

-         пояснювати зміст термінів і понять «первісні стоянки», «вірування первісних людей»;

-         доводити, що життя первісних людей змінювалося зі зміною кліматичних умов;

-         описувати життя первісних людей, зміни у внутрішньому світі – появу вірувань, мистецтва. 

Обладнання.   І.Щупак. Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс), 6 клас;  карта «Стоянки первісних людей на території України»,   ілюстрації, презентація.

Тип уроку. Комбінований.

Структура уроку:

 І.  Організація початку уроку.                                                                                 

II.          Актуалізація опорних знань.                                                                                         

III.       Мотивація навчальної діяльності.                                                                      

ІV.  Заочна подорож  містами України: 

4.1.     Стоянка Королево (Закарпаття).

4.2.     Киїк-Коба (Крим).

4.3.     Мізинська стоянка (Чернігівська область).   

4.4.     Кам’яна могила (Запорізька область).

4.5.     Кирилівська стоянка (Київ).                                    

V.  Узагальнення.

VІ. Підведення підсумків уроку, оцінювання результатів роботи учнів. VІІ. Домашнє завдання.    

 

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Використання методу «Стіна непізнаного».

1.     Учитель розміщує на дошці надруковані питання з метою актуалізації опорних знань. Знайоме.

                                                            1.        З чого починається історія   З появи людини.

первісного суспільства?

 

                                                                    На зміні матеріалів та технологій    2. На чому основана періодизація

                                                             археологічної культури?         виготовлення  знарядь праці.

 

3.imageНазвати першу сходинку в             Палеоліт.  археологічній періодизації.

                                                         

4.З чого виготовлялися перші

                                                                   знаряддя праці? Які з них краще    З каменю, дерева, кісток тварин.

збереглися? Чому?

 

2.     Незнайоме. Сьогодні ми знайомимося з пам’ятками життя первісних людей на території України. Карта з позначками виводиться на екран.

Учитель називає первісні стоянки на території України.

image 

 

image

image

V. Отже, підсумуємо вивчене.

image                                        Я- первісна людина.

        

 

2.     Слабовстигаючим учням учитель пропонує  заповнити  пропущені  місця  у реченнях.  

Історія первісного суспільства розпочинається …… з появи людини.  Одним з основних занять  первісної людини було …… полювання.   Людина використовувала знаряддя праці, які виготовлялися з……. каменю, дерева, кістки. Після похолодання людина почала полювати на ……. мамонтів, диких зубрів, оленів та коней.

3.     Для сильних учнів питання для обговорення.

? Навіщо людині вірування?

? Чи могла вижити людина в таким умовах без допомоги інших людей?

?  Чи повинна була людина придумати правила поведінки?

? Чи повинні були всі підкорятися  цим правилам?

  

VІ.  Підбиття підсумків, оцінювання результатів роботи учнів.

 

VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати §5 с. 21 – 24. Учням І групи  підготувати до захисту лепбуки «Життя первісних людей».

 

 

pdf
Додано
29 січня 2021
Переглядів
1604
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку