Мета. Ознайомити учнів з основними кольорами, які існують в природі,
навчити утворювати похідні кольори; розвивати навички кольорового
вирішення малюнка,увагу, уяву, фантазію; удосконалювати вміння
роботи з фарбами; виховувати охайність, акуратність.
Основні та похідні кольори. Способи утворення похідних кольорів.Ознайомлення з прийомами користування фарбами, пензлями, палітрою
Орієнтовне тематичне завдання: «Три веселих гноми» (акварельні фарби ).
Мета. Ознайомити учнів з основними кольорами, які існують в природі,
навчити утворювати похідні кольори; розвивати навички кольорового
вирішення малюнка,увагу, уяву, фантазію; удосконалювати вміння
роботи з фарбами; виховувати охайність, акуратність.
Обладнання: Малюнок-ілюстрація до казки; репродукції картин,
малюнки-заготовки для розфарбовування; фарби,
пензлик, палітра.
Тип уроку. Практична робота.
Вид уроку. Тематичне малювання.
Хід уроку.
I. Вступна частина.
1. Організація навчання. Перевірка наявності інструментів та матеріалів і правильне розміщення їх на парті.
II. Основна частина.
1. Актуалізація опорних знань.
- Що ми малювали на минулому уроці?
- Що нового ви дізнались на минулому уроці?
- Що таке «Лінія горизонту»?
- Який ще новий термін ми вивчили?
- Які основні завдання композиції?
2. Оголошення теми і завдань уроку.
Тема нашого сьогоднішнього уроку «Основні та похідні кольори ».
- Сьогодні ми маємо познайомитись з основними кольорами, які існують в природі;
- Навчитися утворювати похідні кольори;
- Будемо малювати акварельними фарбами протягом одного уроку.
3. Пояснення нового матеріалу.
- Сьогодні ми з вами помандруємо в природу. Погляньте на ці дві картини і скажіть чим вони відрізняються. (Графіка і живопис). Який вам більше подобається? Чому? (Колір)
- Робота з репродукціями картин відомих художників.
- Робота з підручником (аналіз репродукцій картин, дитячих малюнків).
- Гра «Впізнай предметний колір». (Вчитель називає предмет, а діти з заплющеними очима називають колір). Огірок, вишня, баклажан, гарбуз, лимон. Так вони мають різні кольори, проте основних кольорів лише три: червоний, жовтий та синій. Основні кольори не можливо отримати при змішуванні інших. Решта кольорів – похідні, вони утворюються при змішуванні двох основних кольорів.
- …..за допомогою яких всі художники і ми з вами зможемо написати будь-яку картину шляхом змішування, поєднання, розтягування кольорів.
4. Підготовчі вправи
(вправляння дітей в змішуванні кольорів)
5. Робота в альбомах
- Є багато художників, які виконують ілюстрації до різних казок, оповідань, літературних творів. Вони називаються художниками ілюстраторами. Розгляньте репродукцію картини Р. Лідберг «Гноми з оленями». Сьогодні ми з вами спробуємо стати художниками ілюстраторами і теж намалюємо гномів. (Педагогічний малюнок).
- Яку ви знаєте казку про гномів? (Бесіда про казку.)
6. Послідовне виконання малюнка вчителем.
7. Практична діяльність учнів.
III. Підсумок уроку.
1. Демонстрування та аналіз дитячих малюнків.
2. Робота з демонстраційним матеріалом.
- Які кольори є основні?
- Які похідні? Чому?
- Назвіть похідні кольори.
- Назвіть на яких предметах існує «предметний» колір? (наприклад лимон – жовтого кольору.)