Урок "Особливий і неповторний світ віршів Анатолія Качана. Життєвий і творчий шлях А. Качана. Анатолій Качан «Дівчинка і море».

Про матеріал
Ознайомити учнів із творчістю А. Качана, популяризувати її; активізувати читацькі інтереси школярів; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів, навчати розуміти їх ; вчити аналізувати прочитане, добирати рими; розвивати творчу уяву, образне мислення; збагачувати мовлення школярів; виховувати любов до прекрасного.
Перегляд файлу

Урок літературного читання 3 клас

Тема: Особливий і неповторний світ віршів Анатолія Качана. Життєвий і творчий шлях  А. Качана.  Анатолій Качан «Дівчинка і море».

Мета: ознайомити учнів із творчістю А. Качана, популяризувати її; активізувати читацькі інтереси школярів; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів, навчати розуміти їх ; вчити аналізувати прочитане, добирати рими; розвивати творчу уяву, образне мислення; збагачувати мовлення школярів; виховувати любов до прекрасного.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: комп’ютер, презентація на тему  « Анатолій Леонтійович Качан. Біографія», чистомовки, скоромовки, підручники В. Едігея  «Вчися читати, малюк», відео- фізкультхвилинка, малюнки.

                                           Хід уроку

І. Організація класу

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок.

Починаємо урок!

-Американський винахідник Генрі Форд сказав:

Зібратися разом- це початок,

Триматися разом –це прогрес,

Працювати разом – це успіх.

Ми зібралися разом, тримаємося разом і починаємо працювати.

Бажаю успіху!

ІІ. Мовленнєва розминка.

  1. Робота над чистомовкою

Шу - шу - шу – чистомовки  я пишу.

Ят – ят –ят –їх пишу для всіх малят.

Ки – ки –ки – всі говорять залюбки,

Ло – ло – ло  - щоб чисте мовлення було.

2. Робота над скоромовкою

Варить борщ Борис-моряк:
Морква, помідор, буряк.
«Вийде борщ смачний у нас,
Пригощу я, друзі вас!»

3.Читання деформованого тексту .

В. Едігей  «Вчися читати, малюк»

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

1. Конкурс на краще читання  вірша Грицька Бойка «Як невдаха виступав»

2.Читання вірша «Сашко»

3. Додаткові питання

-Де відбувалися описані події?

-Хто стояв біля Сашка?

-Яким був дідусь?

-З якими словами звернулися пасажири до Сашка?

-Що відповів Сашко? Чи погоджуєтеся ви з ним?

-Де народився Грицько Бойко?

-Що він писав для дітей?

4. Конкурс скоромовок.

5. Фізкультхвилинка.

ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

Робота в групах.

-Із даних літер скласти слово- прізвище автора твора над яким будемо працювати на сьогоднішньому уроці. (Качан)

-Сьогодні ми ознайомимося з  творчістю Анатолія Качана  та прочитаємо його вірш «Дівчинка і море»

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1.Презентація на тему  « Анатолій Леонтійович Качан. Біографія»

C:\Users\User\Documents\Searches\Desktop\kachan 2.jpg

2.Опрацювання статті підручника (ст.108)

- Де учителював А. Качан ?

-Про що писав?

3.Опрацювання вірша А. Качана «Дівчинка і море»

                              C:\Users\User\Documents\Searches\Desktop\3клас\30 січня\читання\5.png

1) Виразне читання вчителем.

-Хто є головним персонажем вірша?

2) Словникова робота

Корали – морські тварини , рід поліпів, що живуть колоніями на морських  та океанських скелях.

C:\Users\User\Documents\Searches\Desktop\3клас\30 січня\читання\корали.jpg

Мушля -   черепашка.    

C:\Users\User\Documents\Searches\Desktop\3клас\30 січня\читання\мушля.jpg

Курай – степова рослина перекотиполе, бурян.

C:\Users\User\Documents\Searches\Desktop\3клас\30 січня\читання\курай.jpg

Прибій  - удари морської хвилі об берег.

C:\Users\User\Documents\Searches\Desktop\3клас\30 січня\читання\прибій.jpg

3) Мовчазне читання вірша учнями.

-Чому дівчинка прийшла до моря?

4) Читання «ланцюжком»

5)Вибіркове читання.

- Хто прийшов з дівчинкою на кручу?

-Як дівчинка докоряла Кудлаю?

-Кого вона прийшла зустрічати?

-Що привезе батько капітан  дівчинці?

6)Гра «Слідопити»

Робота в групах.

-Скільки разів у вірші повторюється слово…

1група – море.

2група – дівчинка.

3група – Кудлай.

7) Робота за ілюстрацією (ст.109)

VІ. Підсумок уроку.

Рефлексія(з використанням прийому «Продовж речення»)

Я дізнався ...                               

 Я зрозумів, що можу ...

Мені сподобалося ...

VІІ. Домашнє завдання.

Ст.108 -109, виразно читати вірш, придумати розповідь «Зустріч із татом капітаном»

 

docx
Додано
10 березня 2019
Переглядів
428
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку