Урок літературного читання 3 клас
Тема: Особливий і неповторний світ віршів Анатолія Качана. Життєвий і творчий шлях А. Качана. Анатолій Качан «Дівчинка і море».
Мета: ознайомити учнів із творчістю А. Качана, популяризувати її; активізувати читацькі інтереси школярів; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів, навчати розуміти їх ; вчити аналізувати прочитане, добирати рими; розвивати творчу уяву, образне мислення; збагачувати мовлення школярів; виховувати любов до прекрасного.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: комп’ютер, презентація на тему « Анатолій Леонтійович Качан. Біографія», чистомовки, скоромовки, підручники В. Едігея «Вчися читати, малюк», відео- фізкультхвилинка, малюнки.
Хід уроку
І. Організація класу
Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок.
Починаємо урок!
-Американський винахідник Генрі Форд сказав:
Зібратися разом- це початок,
Триматися разом –це прогрес,
Працювати разом – це успіх.
Ми зібралися разом, тримаємося разом і починаємо працювати.
Бажаю успіху!
ІІ. Мовленнєва розминка.
Шу - шу - шу – чистомовки я пишу.
Ят – ят –ят –їх пишу для всіх малят.
Ки – ки –ки – всі говорять залюбки,
Ло – ло – ло - щоб чисте мовлення було.
2. Робота над скоромовкою
Варить борщ Борис-моряк:
Морква, помідор, буряк.
«Вийде борщ смачний у нас,
Пригощу я, друзі вас!»
3.Читання деформованого тексту .
В. Едігей «Вчися читати, малюк»
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
1. Конкурс на краще читання вірша Грицька Бойка «Як невдаха виступав»
2.Читання вірша «Сашко»
3. Додаткові питання
-Де відбувалися описані події?
-Хто стояв біля Сашка?
-Яким був дідусь?
-З якими словами звернулися пасажири до Сашка?
-Що відповів Сашко? Чи погоджуєтеся ви з ним?
-Де народився Грицько Бойко?
-Що він писав для дітей?
4. Конкурс скоромовок.
5. Фізкультхвилинка.
ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
Робота в групах.
-Із даних літер скласти слово- прізвище автора твора над яким будемо працювати на сьогоднішньому уроці. (Качан)
-Сьогодні ми ознайомимося з творчістю Анатолія Качана та прочитаємо його вірш «Дівчинка і море»
V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
1.Презентація на тему « Анатолій Леонтійович Качан. Біографія»
2.Опрацювання статті підручника (ст.108)
- Де учителював А. Качан ?
-Про що писав?
3.Опрацювання вірша А. Качана «Дівчинка і море»
1) Виразне читання вчителем.
-Хто є головним персонажем вірша?
2) Словникова робота
Корали – морські тварини , рід поліпів, що живуть колоніями на морських та океанських скелях.
Мушля - черепашка.
Курай – степова рослина перекотиполе, бур’ян.
Прибій - удари морської хвилі об берег.
3) Мовчазне читання вірша учнями.
-Чому дівчинка прийшла до моря?
4) Читання «ланцюжком»
5)Вибіркове читання.
- Хто прийшов з дівчинкою на кручу?
-Як дівчинка докоряла Кудлаю?
-Кого вона прийшла зустрічати?
-Що привезе батько капітан дівчинці?
6)Гра «Слідопити»
Робота в групах.
-Скільки разів у вірші повторюється слово…
1група – море.
2група – дівчинка.
3група – Кудлай.
7) Робота за ілюстрацією (ст.109)
VІ. Підсумок уроку.
Рефлексія(з використанням прийому «Продовж речення»)
Я дізнався ...
Я зрозумів, що можу ...
Мені сподобалося ...
VІІ. Домашнє завдання.
Ст.108 -109, виразно читати вірш, придумати розповідь «Зустріч із татом капітаном»