29 вересня о 18:00Вебінар: Крок уперед чи стоїмо на місці: реалії роботи вчителя початкової школи

Урок."Особливості догляду за плетеними виробами з натуральних матеріалів"

Про матеріал

Мета:формування вмінь учнів виконувати основні елементи плетіння гачком та знання особливостей догляду за плетеними виробами; розвиток творчої активності учнів; виховання працелюбності та бережливого ставлення до інструментів і матеріалів.

Перегляд файлу

Особливості догляду за плетеними виробами з натуральних матеріалів

Мета:  формування вмінь учнів виконувати основні елементи плетіння гачком та знання особливостей догляду за плетеними виробами; розвиток творчої активності учнів; виховання працелюбності та бережливого ставлення до інструментів і матеріалів.

Завдання для учнів:

   ознайомитись з правилами догляду за плетеними виробами з натуральних   

     матеріалів;

   виготовити композицію зі сплетених квітів.

 

Методи: ігри «Термінологічний ланцюжок», «Бджолиний вулик», робота з підручником, вза­ємоперевірка, робота в групах, спостереження, вправа «Незакінчене речення».

 

Інструменти та матеріали: гачки для плетіння обраних виробів, нитки, ножиці. Наочні посібники, ТЗН, додаткові матеріали: схеми візерунків для плетіння гачком, динамічна таблиця «Основні елементи плетіння гачком», підручник (Трудове навчання. 7 кл.: підруч. для загальноосв. навч. закл. / Л. І. Денисенко, 0. П. Гнеденко, Т. С. Мачача та ін.К.; Ірпінь : ВТФ «Перун», 2007.-— 192 с.: іл.).

 

Міжпредметні зв'язки: основи здоров'я.

Тип заняття:  комбіноване.

 

Структура уроку:

І.    Організаційний момент

ІІ.  Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів

IІI.   Мотивація навчальної діяльності

IV.  Вивчення теоретичного матеріалу

V.   Практична робота

VI. Підбиття підсумків заняття

 

 

ХІД ЗАНЯТТЯ                                                                 

І.   Організаційний момент

Привітання, перевірка присутніх та готовності учнів і майстер­ні до заняття.

Створення позитивного емоційного настрою учнів.

Учитель. Вже продзвенів шкільний дзвінок й зібрав дітей всіх на урок, І знову з вами ми зустрілись, тож зразу візьмемось за діло.

Будемо плідно працювати, знання і вміння здобувати, Бо здавна всім відомо, діти: знань за плечима по носити!

 

ІІ.   Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів

Гра «Термінологічний ланцюжок»

Учитель. Діти, над якою темою ми працювали на минулому занятті? (Бесіда з класом) Працюючи над нею, а також упродовж попередніх занять, ви вивчили чимало слів термінів. Тоне я про­поную пограти в гру «Термінологічний ланцюжок». її умови дуже прості: ви по черзі, без обдумування, називаєте термін, який безпо­середньо стосується розглянутих нами тем. З гри вибуває той, хто не зможе назвати слово.

(Учні по ланцюжку називають терміни, засвоєні на попередніх заняттях.)

А зараз ми відступимо від правил гри і продовжимо її трохи інакше. Тепер я називаю вам термін, а ви повинні сказати, що він означає: борідка, схема, в'язання, гачок, ланцюжок, стовпчик, но­мер гачка, глуха петля.

Взаємоперевірка тестів та обговорення результатів тестування

Домашнє завдання попереднього заняття полягало в тому, що дітям пропонувалося самостійно дати відповіді на запитання тестів. Під час перевірки вчитель з'ясовує, на якому рівні діти впорались із запитаннями, які виникали складнощі під час їх виконання.

Робота з динамічною таблицею «Основні елементи плетіння гачком»

На дошці знаходиться динамічна таблиця, але в ній є незапо-внені місця. Учитель пропонує заповнити їх, вставляючи в прорізи на таблиці картки з відповідями. Якщо проріз знаходиться ліворуч, необхідно вставити картку із зображенням умовного позначення, якщо праворуч картку з назвою елемента плетіння. Виконання цього завдання сприяє більш ефективному запам'ятовуванню як назв основних елементів плетіння, так і їх умовних позначень.

 

Назва основного елемента плетіння гачком

Умовне позначення

Повітряна петля (петля підйому)

 

Півстовпчик ()

 

 

+

Стовпчик з одним накидом

 

 

 

III.  Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Виготовляючи плетений виріб, слід звернути осо­бливу увагу на його естетичний вигляд, який неабиякою мірою за­лежить від того, чи вміємо ми правильно доглядати за ним, адже виготовлений власноруч виріб є ексклюзивним і дорогим тому, хто його виготовив, оскільки виготовляється з матеріалу, підібраного на власний смак та самотужки підібраних узорів. Тож для того, щоб ваш виріб завжди залишався гарним, щоб ним могли захоплю­ватися інші, потрібно добре знати, як саме доглядати за ним.

 

IV.  Вивчення теоретичного матеріалу

Самостійна робота учнів

За матеріалами підручника на с. 163 учні самостійно озна­йомлюються з особливостями догляду за готовими плетеними ви­робами.

Ігрова вправа «Бджолиний вулик»

Після опрацювання матеріалу підручника вчитель ставить за­питання за опрацьованим текстом одному з учнів класу, той дає відповідь на поставлене запитання. Після цього сам ставить питан­ня іншому учневі, і т. д.

Орієнтовне коло питань

Чому важливо дотримуватись правил догляду за плетеними ви­робами?

Для чого під час прання в'язаних виробів у воду слід додавати питну соду?

Чому вовняні вироби під час прання не можна терти?

Які особливості прасування в'язаних виробів?

Проведення хвилинки відпочинку (руханки)

Разом, діти, підніміться і до сонця потягніться,

Ніби сонях золотавий, погойдайтесь вліво й вправо.

Раптом вітер налітає й до землі всіх прихиляє...

Дощик пил увесь з нас змив і усіх повеселив,

Тож за парти слід сідати і роботу завертати!    

V.   Практична робота

Учитель, звертаючи увагу учнів на дотримання ними правил безпечної праці, пропонує їм об'єднатися в групи та зібрати компо­зицію «Квітковий вернісаж». Об'єднати учнів у групи можна різни­ми способами, зокрема підготувати паперові фішки різних кольорів або різні геометричні фігури, які вчитель пропонує учням дістати з кошика (коробки, торбинки тощо). Після чого ноші об'єднуються за кольором чи геометричною фігурою (див. додаток «Про форми організації учнів у групи»). Учні розпочинають самостійне вико­нання завдання, учитель забезпечує їхню безперервну роботу, про­водить поточне індивідуальне або групове інструктування, роздає листи комплексного оцінювання виробів (див. додаток А). Після завершення приймає виконану роботу, звертає увагу на її якість, демонструє композиції перед класом, опрацьовує й озвучує резуль­тати комплексного оцінювання готових виробів.

VI. Підбиття підсумків заняття

Вправа «Незакінчені речення»

Учитель заздалегідь пише на дошці незакінчені речення і про­понує учням зачитати та продовжити їх.

  • Найцікавішим для мене на сьогоднішньому занятті було...
  • Я дізналася для себе...
  • Опрацьований на занятті матеріал мені знадобиться для...

Домашнє завдання

  1. Повторити методи проектування.
  2. За допомогою різних інформаційних джерел зібрати матеріал про об'єкт проектування.

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

Додаток А

Лист комплексного оцінювання композиції «Квітковий вернісаж»

Прізвище, імʼя учня (групи учнів)

Критерій оцінювання

Самооцінка

Оцінка групи

Оцінка вчителя

 

Привабливість виробу

 

 

 

 

Оригінальність композиційного рішення

 

 

 

 

Гармонійність кольорового сполучення плетених елементів

 

 

 

 

Якість плетених елементів та виготовленої композиції в цілому

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
280
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку