26 травня о 18:00Вебінар: Як вчителю створити та розвивати власний YouTube-канал

Урок "Особові займенники"

Про матеріал
Мета: 1) повторити, що таке займенник, дати поняття «особові» займенники», вчити розпізнавати особові займенники, виділяти їх у реченні, вчити працювати з малюнками; 2) розвивати мовлення учнів, пам’ять, увагу, удосконалювати каліграфічні навички; 3) виховувати чуйне ставлення до зимуючих птахів, інтерес вивчення рідної мови, слідкувати за осанкою; 4) слідкувати за правильною вимовою звуків, тримати під контролем звуки « с-з», поповнювати словниковий запас, робота над наголосом;
Перегляд файлу

Тема:  Особові  займенники

 

Мета: 1)  повторити, що таке займенник, дати поняття

                  «особові» займенники», вчити розпізнавати

                  особові займенники, виділяти їх у реченні, вчити 

                 працювати з малюнками;

  1. розвивати мовлення учнів, пам’ять, увагу,

удосконалювати каліграфічні навички;

  1. виховувати чуйне ставлення до зимуючих птахів,

      інтерес вивчення рідної мови, слідкувати за

      осанкою;

  1. слідкувати за правильною вимовою звуків,

тримати під контролем звуки « с-з», поповнювати

 словниковий запас, робота над наголосом;

 

Обладнання: малюнки, таблиці, картки зі словами, підручник.

 

 

                                        Хід  уроку:

 

І.  Організаційний  момент.

 

  1. вітання з гостями;
  2. рапорт   чергових:
    • Хто сьогодні чергові?
    • Діма, який зараз урок?  ( розв.сл.спр.)
    • Зараз третій урок української мови.
    • Аля, скільки учнів у класі?  ( чит. з губів)
    • У класі 10 учнів.
  3. перевірка слуху;
  4. Що будемо робити на уроці?  ( з поміхами)
    • Ми будемо говорити, слухати, думати, писати диктант.

              -  Так. А ще будемо старатись говорити правильно,         

                 слідкувати за такими звуками ,, с-з ,,.

 

ІІ.  Розмовна  п’ятихвилинка.

 

    -  Яка зараз пора року?    ( за екраном )

    -  Зараз пора року – зима.

   -    Зима – це дуже весела пора.

         Чому зима весела пора?   ( з поміхами)

  -   Взимку багато свят, зимових розваг.)

              (   РОБОТА  З  МАЛЮНКОМ)

   -  А ще взимку ми повинні піклуватися про птахів. Подивіться на малюнок, як можна допомогти птахам взимку? ( сл.-зор.)

   -   Годувати, вішати годівнички).

 

 

ІІІ.  Написання  диктанту.

    -   Зараз будемо писати диктант. Диктант  називається:

                                   Годуйте  пташок

  1. Читання диктанту вчителем.

-  Скільки речень у диктанті?   (  3 речення )

  1. Робота в зошитах.

Багато птахів зимує  у нас.    (  з  поміхами )      

Важко їм узимку добувати їжу.  ( чит. з губів )

Треба вішати годівниці . ( сл.-зор.)

 

  -  Перевіримо, як написали. Подивіться на дошку, поміняйтеся зошитами, візьміть зелену ручку і виправте помилки.

  

 

ІV. Перевірка  домашнього завдання.

   -  Діти, я перевірила ваше домашнє завдання, всі добре

        виконали, молодці.

 

V. Фізхвилинка.

     - Давайте зараз відпочинемо, встали, повторюйте за мною.

 

      Руки вгору, руки вниз, на сусіда подивись,

      Руки вгору, руки в боки, пострибай на місці трохи.

      Руки ззаду покладемо, головою поведемо,

      Дружно всі присядемо і за парти сядемо.

 

 

VІ. Мотивація навчальної діяльності.

      -  А зараз відгадайте загадку.  ( на дошці написана )

              Я без друзів не існую, поважаю їх, шаную,

              Їх, як треба, заміняю, і в біді не залишаю.

              Не прикметник, не іменник, називаюсь я  ( ЗАЙМЕННИК)

 

  • Що  таке займенник?  ( за екраном)
  • Займенник – це частина мови, яка вказує на

предмети, їх кількість, але не називає їх.

 

VІ.  Оголошення  теми  уроку.

 

    Тема уроку сьогодні – особові займенники. Прочитаємо разом.

 

VІІ. Вивчення нового матеріалу. 

 

  1. Пояснення вчителя.

 

-   Особові займенники вказують на особу ( людину) або осіб

  ( людей), але не називають їх. Особові від слова особа(людина).

     ( НА ДОШЦІ ПРАВИЛО)  

-     2-3 учні читають.

-    Діти,  це правило є у ваших підручниках, с.22, у синій рамочці.

      Правило на наступний урок знати.

 

  1. Робота з таблицею.   ( НА ДОШЦІ)

 

  -   Особові займенники мають 3 особи: першу, другу і третю.

              (  читають всі разом: перша, друга, третя).

   -   Кожна особа має два числа: однина і множина.

              ( читають всі разом: однина і множина ).

 

    -   Колективний розбір таблиці.  Розбір особових займенників:

         звернення вчителя до одного учня ( ти ), до всіх учнів (ви),

        до хлопчика (він), до дівчинки (вона).

        

        

 

  1. Вибіркове письмо.

 

  ( НА ДОШЦІ НАПИСАНИЙ ВІРШ, «ЛАНЦЮЖКОМ»

    ЧИТАЮТЬ)

                                Я вишень тобі приніс,

                                Ти – задер угору ніс.

                                 Він – дивився із вікна,

                                 Де ж поділася вона?

                                 Посміхалося воно,

                                 Як летіли ми на дно.

                                 Принесли ви кавуни,

                                 А поїли їх вони.

-  Знайдіть особові займенники. Прочитайте.

        ( УЧНІ НАЗИВАЮТЬ, Я ПІДКРЕСЛЮЮ)

-  Прочитаємо їх разом.

-  Візьміть зелену ручку і запишіть: Особові займенники – …

 

VІІІ. Закріплення матеріалу.

 

  1. Робота в групах.

-  робота з підручником: с. 24   впр.37.

Завдання:  Прочитати, виписати особові займенники, вказати

                   особу і число.

-   Читаємо по черзі вправу: я, учень, я, учень,……

-    Знайдіть і назвіть особові займенники.

-    Ділимося на дві групи: дівчатка і хлопчики.

Завдання:  Дівчатка виписують займенники і вказують особу

                    тільки в однині. Дівчатка, прочитаємо, які це займ.

                                                                      ( я, ти, він, вона, воно)

 

                    Хлопчики виписують займенники і вказують особу

                    тільки у множині. Хлопчики, прочитаємо, які це

                     займенники  ( ми, ви, вони)

                             РОБОТА  БІЛЯ  ДОШКИ

     1 дівчинка біля дошки                               1 хлопчик біля дошки

         Я – 1 ос.одн.                                                 Ви – 2 ос.мн.

                             САМОСТІЙНА  РОБОТА  В  ЗОШИТАХ

-  Перевіряємо вправу.  (  Я  показую  виконані завдання)

 

                 ДІВЧАТКА                                        ХЛОПЧИКИ

                 Я – 1 ос. одн.                                       Ви – 2 ос.мн.

                 Ти – 2 ос. одн.                                     Ми – 1 ос.мн.                               

                Він – 3 ос. одн.                                     Вони – 3 ос.мн.

 

  1. Гра  «Упіймай займенник»

    -  Якщо почуєте особовий займенник, плескаєте у долоні.

           Узимку прилетіла синичка до вікна. Вона замерзла і шукала затишку. Діти відчинили кватирку. Пташка влетіла в хату. Діти нагодували синичку. Вони – друзі птахів. Настав березень. Сашко зробив шпаківню. Він повісив її на дерево.

 

ІХ.  Дом.завд.  с. 25   впр. 39

Х.   Підсумок  уроку.

     -  Які займенники вивчили?  ( особові)

     -   Назвіть їх.

     -   Оцінювання учнів.

 

doc
Додано
15 грудня 2020
Переглядів
174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку