Урок "Остаточна обробка виробу. Захист проекту (підставка під горнятко)"

Про матеріал
Мета: • Формувати в учнів навики проектної діяльності, технологічну компетентність, уміння здійснювати аналіз, та оцінку технологічних об'єктів ; • Розвивати творче мислення, естетичні нахили учнів, увагу, пізнавальний інтерес, бажання самовираження; • Виховувати бережливе ставлення до матеріалів, любов до праці, бажання працювати на кінцевий результат.
Перегляд файлу

Урок: Трудове навчання

Дата: 02.04.2019

Клас: 6 – Б

Проводив: Борисенко А. С.

Розділ програми: Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки

Тема: Остаточна обробка виробу. Захист проекту.

Мета:  

  • Формувати в учнів навики проектної діяльності, технологічну компетентність, уміння здійснювати аналіз, та оцінку технологічних об'єктів ;
  • Розвивати творче мислення, естетичні нахили учнів, увагу, пізнавальний інтерес, бажання самовираження;
  • Виховувати бережливе ставлення до матеріалів, любов до праці, бажання працювати на кінцевий результат.

Тип уроку: комбінований

Обладнання та матеріали для учнів: картки, хмари-слів, Картки з правилами внутрішнього розпорядку, дошка.

Хід уроку

I. Організаційна частина

Доброго дня! Мене звати Анна Сергіївна. Сьогодні ми разом будемо працювати. Бажаю всім гарного настрою.

Одразу нагадаю, що до правил внутрішнього розпорядку входить:

  1. Нікому не заважати (як вчителю, так і своїм товаришам);
  2. Бути у спецодязі;
  3. Дотримуватися порядку та чистоти на робочому місці.

II. Актуалізація опорних знань

На попередніх уроках ви працювати над проектом «Підставка під горнятко». Хто мені нагадає, який основний технологічний процес використовується під час виготовлення підставки під горнятко?(шиття).  

Молодці. А за допомогою чого виконується ескіз? (лінійка, олівець, циркуль…).

Так, щоб ескіз був більш точним його створюють на міліметровому папері.

Добре,  хто  мені пояснить саме слово «ескіз»? Що це означає? (Ескіз— загальні риси й накреслення об’єкту, будови, технологічного процесу тощо.)

Які прийоми ви використовували під час виконання роботи?

Нагадайте мені будь ласка етапи проекту:

I. Організаційно-підготовчий етап

1.1 Обґрунтування вибору проекту.

1.2 Технічне завдання.

1.2.1 Призначення проектованого виробу

1.2.2 Вимоги до конструкції.

1.2.3 Вимоги до матеріалів.

1.3 Технічна пропозиція. Аналіз моделей аналогів.

II. Конструкторський етап.

2.1 Ескізний проект.

2.1.1 Опис зовнішнього вигляду .

2.1.2 Вибір матеріалів, інструментів та обладнання.

2.2 Економічне та екологічне обґрунтування виробу.

2.2.1 Розрахунок собівартості виробу.

2.2.2 Екологічне обґрунтування виробу.

2.2.3 Маркетингове дослідження.

2.3 Організація робочого місця та безпеки праці.

III. Технологічний етап.

3.1 Технологічна послідовність виготовлення виробу.

3.2 Техніко-технологічна картка.

Утворимо декілька команд (залежно від кількості присутніх). У вас є 5 хвилин, щоб знайти на картках всі слова, що стосуються теми «Проект «Підставка під горнятко»». Учасники команди, що перша виконає завдання – піднімають руки. Разом перевіримо результат. Команда переможців отримає додатковий бал до загальної оцінки за виконання проекту.  

III. Повідомлення теми уроку

Тема сьогоднішнього уроку записана на дошці: «Остаточна обробка виробу. Захист проекту». Запишіть будь-ласка в зошит сьогоднішнє число та тему.

IV. Мотивація навчальної діяльності

Хотіла вам процитувати слова американського громадського діяча Мартіна Лютера Кінга. Він казав:

«Всередині нас криються потенційні творчі можливості, й ми повинні працювати щосили, щоб розкрити цей потенціал»

Я впевнена в тому, що всі ви здібні, багато чого вмієте і це треба оцінювати. Сьогодні ви закінчите обробку виробу. Вони можуть бути гарним подарунком вашим рідним. Адже найкращій подарунок той, що виготовлений власноруч і має практичну цінність. В майбутньому, коли ви вже навчитесь робити вироби бездоганно, зможете їх продавати та заробляти гроші. 

V. Практична робота

Нагадайте мені, будь ласка, правила техніки безпеки при роботі з необхідними нам інструментами. Кожен повинен назвати по одному правилу, за що отримає додатковий бал, до оцінки за практичну роботу.

Практична робота полягає в наступному:  

Ви закінчуєте обробку виробу та приводите до ладу всю необхідну документацію. Я хочу побачити ескіз,  гарний естетичний виріб. Також давайте уявимо, що вам необхідно продати свій виріб. Підготуйтесь та розкажіть мені яку ціну за підставку ви пропонуєте, чому та чому я повинна купити саме ваш виріб, а не інший. Тобто прорекламуйте його.  По закінченню роботи прибираємо робочі місця.

VI. Захист проектів

Критерії оцінювання

Оцінка

Виконана робота

7 балів

Наявність ескізу.

8 балів

Наявність ескізу та документації.

9 балів

Наявність виробу та реклама.

10 балів

Наявність виробу, документації.

11 балів

Наявність готового виробу, ескізу, реклами.

12 балів

Наявність готового естетичного виробу, ескізу, реклами, документації

VII.Підведення підсумків

Рефлексія

У вас на столі є картки різних форм і кольорів.

  • Підійміть червоні сердечка ті, кому сподобався урок, та хто задоволений результатом сьогоднішньої роботи.
  • Підійміть жовті квадрати ті, хто очікував сьогодні зробити більше, ніж зробив.
  • Підійміть сині кола ті, хто залишився не задоволеним від сьогоднішнього уроку.

Дякую за урок, мені було дуже приємно з вами працювати.

Конспект перевірили і до уроку допустили:

Вчитель О. В. Коваленко

Методист  В. В. Мусієнко

docx
Додано
3 квітня 2019
Переглядів
14923
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку