Дата _______ Номер уроку _______ Соціально побутове орієнтування 3 клас
Тема. Овочі, фрукти, молочні продукти їх значення для розвитку і росту
Мета. Ознайомити з основними правилами харчування; пояснити значення
харчування для здоров’я людини; вчити розпізнавати корисні і шкідливі продукти і напої. Формувати здоров’язбережувальну компетентність. Розвивати вміння застосовувати знання в практичній діяльності. Виховувати прагнення знати, як позитивно впливати на свій фізичний розвиток.
Обладнання: зошит, роздатковий та ілюстративний матеріал.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
1. Організаційний момент
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок.
Будем добре працювати,
Будем все з тобою знати.
2. Нервово-психологічна підготовка
Гра «Коло друзів».
Стати у коло,передавати один одному яблуко і говорити добрі слова: рада тебе бачити, ти сьогодні,як сонечко, у тебе гарні очі,ти хороша учениця, ти добра т.д.
Після цього складають руки у «Пірамідку добра», говорячи при цьому: «Доброго дня».
3. Перевірка домашнього завдання.
4. Актуалізація опорних знань
- Чи може людина жити без їжі? (Людина без їжі жити не може. Якщо людина не їсть 2-3 дні, вона стає блідою, слабшає, їй важко працювати. Ще через декілька днів голодування людина майже зовсім втрачає сили, ледве рухається. А від більш тривалого голодування може померти.)
- Чи знаєте ви, скільки часу без їжі витримують тварини?
Учитель показує фотографії цих тварин і розповідає:
- Наприклад, гадюка витримує 20 днів, крокодил - 100, жаба - 1 рік, черепаха 1,5 року.
- Скільки разів на день треба їсти?
- Яку їжу слід вживати?
- Чи знаєте ви, яка їжа корисна для здоров’я?
- Яка їжа шкідлива?
- Що ви їсте на сніданок?
- Що ви їсте на обід?
- Що ви їсте на вечерю?
- Чи полуднуєте ви?
5. Мотивація учбової діяльності.
Відгадування загадок.
Живим зерном народжений,
Живу я на землі.
Щодня рум’яним сонечком
Я сходжу на столі. (Хліб)
Стоїть собі літечком
На городі тіточка,
Світлокоса, білочуба,
А на ній зелена шуба. (Кукурудза)
І солодкі, і кисленькі,
І довгасті, і кругленькі
До вподоби ви мені,
Соковиті та смачні.
Знають добре малюки:
Мова йде про .... (ягідки)
Кавунчики дрібненькі,
Смугасті та кисленькі,
У колючки вбралися
І кущиком назвалися.(Аґрус)
- Як ти думаєш, про що йтиме мова сьогодні на уроці?
- Сьогодні ми будемо вивчати основні правила харчування, вчитися розпізнавати корисні і шкідливі продукти і напої, а Здоров’ячок нам допоможе, адже він вживає корисну їжу, щоб бути здоровим.
6. Повідомлення теми уроку
7. Пояснення нового матеріалу
Розповідь учителя з елементами бесіди.
- Харчування - необхідна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо речовини, необхідні для нормального росту й розвитку. Їжа забезпечує наш організм енергією, яка міститься в продуктах харчування. Дітям їжа потрібна не тільки для того, щоб рухатись, працювати. Вона потрібна їм також для того, щоб вони виросли міцними, здоровими.
- Що ти їси? Назви продукти, які ти вживаєш найчастіше.
Вчитель записує названі продукти на дошці або показує малюнки.
- Чи корисно харчуватися тільки яким-небудь одним з цих продуктів? Наприклад, одним лише хлібом, або м’ясом, або цукром Якби людина стала харчуватися тільки одним хлібом, чи одним маслом, чи одним цукром, то вона не була б ситою, вона залишалась би голодною. З кожним днем її здоров’я погіршувалося б. Для здоров’я кожної людини важливо, щоб вона вживала різноманітну їжу. Чому дітям особливо важливо вживати різноманітну їжу?
Здоров’ячок: «Діти багато рухаються - ходять, бігають, стрибають, грають у рухливі ігри. Ти вже знаєш, що сили для усіх цих рухів нам дає їжа. Дуже важливо, щоб діти вживали різноманітну їжу. Тоді вони будуть отримувати з нею все, що їм необхідно для життя, для правильного росту та розвитку. Вони будуть рости міц-ними, здоровими, рідко будуть хворіти, менше втомлюватися, краще навчатися».
- Що зображено на малюнку? Назвіть продукти харчування. Які продукти корисні для здоров'я дітей?
Бесіда про правила харчування.
- Щоб їжа добре засвоювалася, треба дотримуватися певних правил харчування
Бесіда про корисні і шкідливі продукти і напої.
- Яка їжа особливо корисна для дітей?
Здоров’ячок: «Дітям корисно пити молоко, їсти м’ясо, рибу. Ще їм потрібно їсти чорний хліб, кашу, картоплю, капусту, моркву. Корисні також помідори, зелена цибуля та інші овочі, фрукти (яблука тощо) та ягоди (суниці, смородина тощо)».
- Які продукти і напої шкідливі для здоров’я?
Здоров’ячок: «Продукти і напої, які шкодять здоров’ю: гостра, солона, копчена, солодка, жирна їжа, борошняні вироби, солодкі газовані напої».
Робота над загадками.
1) Шкір має 7, а сльози випустить усім? (Цибуля)
2) Що то за голова, що лиш зуби і борода. (Часник)
3) Сидить баба, серед літа у 100 сорочок одіта. (Капуста)
4) Я кислий, був зелений, а потім пожовтів, з країн морських і південних прилетів. (Лимон)
5) Росте зелений кущик, червоні ягідки. Торкнись його - вкусить. (Шипшина)
6) Хтось на кущиках висипав намистинки чорні, їх збирають в кошики дівчата моторні. (Чорна смородина)
8. Фізхвилинка.
Маю вуха-ними чую,
А ногами чимчикую,
рот,язик-поїм смачне,
ніс-почую запашне,
руки-брата пригортаю,
очі—все це розглядаю.
Я за ними доглядаю
Та здоровим підростаю.
9. Закріплення знань.
Гра «Шкідливі продукти».
- Я буду називати продукти харчування, ти будеш плескати в долоні тоді, коли почуєте назви продуктів, які шкодять здоров’ю.
Сир, кефір, морозиво, чіпси, сіль, газований солодкий напій, яблуко, вишні.
Гра «Відгадай, що це».
Завдання вгадати продукти на дотик.
(Яблуко, морква, капуста, лимон, цукерка)
Завдання вгадати продукти за смаком.
(Цукор, сіль, хліб, картопля варена, огірок)
Завдання вгадати продукти за запахом.
(Апельсин, цибуля, часник, полуниця, м’ята)
10. Рефлексія.
- Які правила харчування ви запам’ятали?
- Яке значення має харчування для здоров'я людини?
- Які продукти харчування треба вживати щодня дітям?
- Назви корисні продукти. Назвіть шкідливі продукти.
- Назви корисні напої. Назвіть шкідливі напої.
11. Домашнє завдання.