Урок "Вітаміни, їх значення для здоров"я"

Про матеріал
розповісти про вітаміни і мікроелементи, їх вплив на здоров'я; довести перевагу натуральних продуктів; розповісти про негативний вплив на і здоров'я смажених страв; виховувати навички культури і гігієни правильного харчування, бережливого ставлення до свого здоров'я; формувати мотиваційну установку на споживання корисної для здоров'я їжі.
Перегляд файлу

Дата _______ Номер уроку _______  Соціально побутове орієнтування 3 клас

 

Тема. Вітаміни, їх значення для здоров’я;

Мета. розповісти про вітаміни і мікроелементи, їх вплив на здоров'я; довести

перевагу натуральних продуктів; розповісти про негативний вплив на і здоров'я смажених страв; виховувати навички культури і гігієни правильного харчування, бережливого ставлення до свого здоров'я; формувати мотиваційну установку на споживання корисної для здоров'я їжі.

Обладнання: зошит, роздатковий та ілюстративний матеріал.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

1. Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

Будем добре працювати,

Будем все з тобою знати.

 

2. Нервово-психологічна підготовка

Прослуховування пісні «Вітамінка» музика - І.Тарнавська, слова - В.Федотов, аранж. - О. Кузєванова

 

3. Перевірка домашнього завдання.

 

4. Актуалізація опорних знань

Гра «Вільний мікрофон»

— Назви деякі ознаки інфекційних хвороб.

— Що потрібно робити, щоб не захворіти на інфекційну хворобу?

— Згадайте, які призначення лікаря ви виконували, коли хворіли.

— Назвіть правила поведінки під час епідемії грипу.

 

5. Мотивація учбової діяльності.

— Сьогодні наш урок присвячений вивченню вітамінів.

 

6. Повідомлення теми уроку

 

7. Пояснення нового матеріалу

— Якщо вчасно не пообідати, організм посилає вам сигнали.

— Що ви відчуваєте, коли голодні?

— Що ви відчуваєте, коли хочете пити?

— їжа забезпечує організм енергією і будівельними матеріалами для росту.

Шлях їжі починається в порожнині рота, де вона пережовується і стравоходом опускається у шлунок. Там їжа розм’якшується і виштовхується у кишківник.

У кишківнику поживні речовини всмоктуються в кров. Кров розносить їх по всьому організмові. Печінка, жовчний міхур і підшлункова залоза виробляють спеціальні речовини, що сприяють процесу травлення. Запам’ятайте! їжа забезпечує організм енергією і будівельними матеріалами для росту.

Робота за підручником (с. 38-40)

— Що слід робити, щоб бути здоровим, активним, бадьорим, нормально рости і розвиватися?

— Чим багаті корисні продукти?

— Що таке вітаміни?

— Що означає перша частина слова «вітаміни» у перекладі з латинської мови?

— У яких продуктах містяться вітаміни?

— Які назви вітамінів ви знаєте?

— Яка користь вітаміну А?

http://amrita.club/statta/vitaminiamrita.jpg— Розглянь малюнки на с. 38. У яких продуктах міститься вітамін А?

— Для чого корисний вітамін В?

— Розглянь малюнки на с. 39 вгорі. У яких продуктах міститься вітамін В?

— Для чого корисний вітамін С?

— Розглянь малюнки на с. 39 унизу. У яких продуктах міститься вітамін С?

— Доведи, що нестача вітамінів може призвести до порушення здоров’я і розвитку.

— Які мікроелементи ви знаєте?

— Доведи, що кожний мікроелемент виконує певну роль в організмі.

— Розглянь малюнки на с. 40 угорі. У яких продуктах містяться кальцій і фосфор?

— Розглянь малюнки на с. 40 унизу. У яких продуктах міститься залізо?

http://svitppt.com.ua/images/51/50192/770/img17.jpg

8. Фізхвилинка.

 

9. Закріплення знань. 

— Без води людина не проживе й кількох днів, тому щодня треба вживати достатню кількість рідини. Втамувати спрагу можна чистою водою, соковитими фруктами або овочами, соком чи узваром.

Наш організм також потребує поживних речовин — білків, жирів і вуглеводів. Уявіть, що вам необхідно купити в магазині три корисні продукти. Один із них має містити багато білків, другий — жирів, третій — вуглеводів. Намалюйте свій кошик і поясніть свій вибір.

Запам’ятайте! Організм щодня потребує достатньої кількості води і поживних речовин.

Читання віршів Лесі Вознюк про вітаміни

ВІТАМІН С

Від застуди та хвороби, щоб настрашити мікроби,

допоможуть вітамінки із лимона й мандаринки.

ВІТАМІН А

Морква — вірний друг дитини,

бо дарує вітаміни.

Моркву хрумкаєм охоче,

будуть вдячні наші очі.

— Вітаміни і мінеральні речовини містяться в їжі у мікроскопічних кількостях.

Але їх нестача може призвести до хвороби. Наприклад, нестача кальцію сповільнює ріст, спричиняє захворювання зубів. Щоб цього не сталося, дітям потрібно щодня вживати три порції молочних продуктів, що містять кальцій.

Лікарі радять уживати в їжу п’ять свіжих фруктів і овочів щодня. Вони забезпечать організм вітаміном С. При нагріванні вітаміни руйнуються, тому свіже яблуко чи апельсин корисніші, ніж джем або мармелад.

Запам’ятайте! Нестача вітамінів або мінеральних речовин може спричинити захворювання.

Бесіда

— Назви якнайбільше страв, які можна приготувати з овочів.

— Не всі продукти можна вживати сирими. Деякі продукти можуть бути вражені мікробами (сире м’ясо чи риба). Інші — важко перетравлюються у сирому вигляді (крупи, картопля). Такі продукти піддають тепловій обробці, наприклад, печуть, варять, тушкують. Але корисність страви залежить від способу її приготування. Наприклад, замість смаженої картоплі краще з’їсти печену, тушковану або варену, адже під час смаження у жирах утворюються шкідливі речовини.

Найкориснішими є страви, приготовлені у пароварці. Вони легкі та зберігають багато вітамінів.

Запам’ятай! Страви, приготовлені у пароварці, корисні для здоров’я.

Продовження роботи за підручником (с. 41-42)

— Що цікавого про молоко ви дізналися? Що містить молоко і кисломолочні продукти?

— Що виготовляють з молока?

— Які головні постачальники вітаміну С та інших вітамінів до нашого організму вам відомі?

— Про що ви дізналися із розповіді для допитливих?

— Відгадай загадки на с. 42. (Гарбуз, морква, помідор, яблуко)

 

10. Рефлексія.

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Для чого людині потрібно їсти?

— Як вітаміни і мікроелементи впливають на здоров’я?

— Якою має бути їжа?

— У чому полягає перевага натуральної їжі над штучною?

— Чому шкідливо вживати смажену їжу?

 

11. Домашнє завдання.

http://dnz12.zakosvita.com.ua/uploads/editor/5946/439896/sitepage_63/images/cke_114.png

docx
Пов’язані теми
Основи здоров’я, Розробки уроків
Інкл
Додано
13 липня 2019
Переглядів
1086
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку