Урок "Світлофор.Кольори світлофора "

Про матеріал
. поглибити знання про світлофор, як дорожній знак, про те, які вони бувають, кольори світлофора і їх значення, правила поведінки на дорозі; розвивати увагу, пам'ять, кмітливість, зв’язне мовлення, збільшувати словниковий запас; виховувати морально – вольові якості: організованість, витримку, ввічливість, порядність, дисциплінованість, взаємодопомогу. Створювати позитивний, емоційний настрій.
Перегляд файлу

Дата _______ Номер уроку _______  Соціально побутове орієнтування 3 клас

 

Тема.  Світлофор

Мета. поглибити знання  про світлофор, як дорожній знак,  про те, які вони

бувають, кольори світлофора і їх значення,  правила поведінки на дорозі; розвивати увагу, пам'ять,  кмітливість, зв’язне мовлення, збільшувати словниковий  запас; виховувати морально – вольові якості: організованість, витримку, ввічливість, порядність, дисциплінованість,  взаємодопомогу. Створювати позитивний, емоційний  настрій.

Обладнання: зошит, роздатковий та ілюстративний матеріал.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

1. Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

Будем добре працювати,

Будем все з тобою знати.

 

2. Нервово-психологічна підготовка

Гра-імітація їзди на машині

Давай уявимо, що ми з тобою у машині. Давай нею покеруємо.

 

3. Перевірка домашнього завдання.

 

4. Актуалізація опорних знань

Робота з ілюстраціями.

Картинки по запросу дорожні знаки для дітей

 

5. Мотивація учбової діяльності.

Місто, в якому з тобою живем,

Можна сміливо назвать букварем.

Азбуку вулиць, проспектів, доріг

Вивчити добре, пізнати ти міг.

Азбуку цю пам’ятай ти завжди,

Щоби не сталось з тобою біди.

Про яку таку азбуку говориться у вірші, яку потрібно вивчити, щоб не сталося лиха?

-         Так, про правила дорожнього руху. Як ти думаєш, а щоб було, якби по місту і люди і машини рухалися  б як захотіли?

-         Вірно, були б аварії, гинули б люди.

-         А що допомагає регулювати рух не дорозі?

-         Так, світлофори.

-         Ось, саме про них ми сьогодні і поговоримо.

 

6. Повідомлення теми уроку

 

7. Пояснення нового матеріалу

 Подивіться на ці малюнки, на них зображені світлофори. Вони бувають різні.

Картинки по запросу види світлофорівКартинки по запросу види світлофорів

Картинки по запросу види світлофорів

- Підкажи мені, які кольори має світлофор?

-  Вірно. Це – червоний, жовтий та зелений. А що ж вони означають?

- Червоний – це тривога. Неможна йти, заборона.

- Жовтий – це увага, приготуйся до руху.

- Зелений – це спокій, дозвіл рухатися.

- Молодець, запам’ятала добре.

Червоний колір – ти не йди.

А жовтий -  зачекай.

Коли ж горить зелений –

Сміливо вирушай!

-  А чи знаєш ти, що означає слово «світлофор»?

-  Воно утворене з двох слів: «світло» і «фор». «Фор» - це грецьке слово, яке повністю звучить, як «форос» - носій, несе.

-  Отже, в перекладі слово світлофор означає – «носій світла». Він старенький, йому понад 100 років. Отже ми з’ясували, що світлофори потрібні для безпеки на дорозі. Тож,

Треба слухать без опору

Всі вказівки світлофора!

-   Ну що,перевіримо, як ти запам’ятала значення кольорів світлофора. Пограємо в гру. Дитина отримує три круга зеленого, червоного та жовтого кольору і по команді вчительки увага показує жовтий, стоп – червони, йди або їдь зелений.

-  Молодець! З цим завданням ти впоралась. Послухай мої загадки і спробуй їх відгадати:

1.Біжать чотири брати,

один одного не можуть догнати. (Колеса)

2.

Я не їм вівса і сіна,

Дайте випити бензину.

Усіх коней обжену,

Кого хочеш дожену. (Автомобіль)

3.

Маленькі будиночки по місту біжать,

Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять. (Трамвай)

4.

Де машини їдуть, де зійшлись шляхи.

Допомагає людям він вулицю перейти. (Світлофор)

5.

У річці зав’яз по пояс якраз.

По спині їздять туди  й сюди –

Вози, машини, поїзди. (Міст)

6.

З місця зрушити не в змозі,

Бо на варті при дорозі

Я стою щодня, щоночі,

Хоч і маю скляні очі. (Світлофор)

-    Молодець, а зараз наступне завдання «Склади світлофор».

Вчителька дає  білий листок паперу і кольорові кружечки і по сигналу потрібно зробити аплікацію світлофора. Завдання можна виконувати під музику.

- Молодець! Ну а зараз уявімо, що ми на дорозі і пригадаємо, як потрібно переходити вулицю, де немає світлофора.

На переході, де немає світлофора,

Правил дотримуйся дуже суворо:

Спочатку ліворуч ти подивись,

Немає машин? – то йди, не барись!

Далі йти теж маєш право,

Як машин немає справа!

-   Так, дійшовши до середини дороги, обов’язково потрібно зупинитись і подивитись направо, тільки тоді рушати далі.

Щоб машини не спішили,

Йшов спокійно пішохід.

Правила ми всі завчили,

Їх дотримаємо цілий рік!

-    Отже, що говорить нам світлофор?

Всім перехожим я моргаю,

Щоб пильно глянули на мене.

Очей же я аж троє маю:

Червоне, жовте і зелене!

 

8. Фізхвилинка.

 

9. Закріплення знань. 

 А зараз давай пограємо у  гру «Сигнали світлофора». (Вчитель тримає три кольорових кружечки. Дитина ходить по колу. Коли вчителька піднімає червоний –потрібно зупинитися, якщо зелений – йти, якщо жовтий – ходьба уповільнюється. Гра на розвиток уваги.

-   Молодець, добре запам’ятала кольори світлофора і їх значення.

-   Тож, ти зрозуміла, що на дорозі потрібно бути дуже уважним, чемним, виконувати усі правила дорожнього руху, тому, що від цього залежить твоє життя і життя інших людей. То скажи мені, потрібен нам цей знак світлофор?

Світлофор потрібен всім

І дорослим і малим.

Він багато чого може –

Пішоходам допоможе!

 

10. Рефлексія.

-         На цьому ми закінчуємо наше заняття, і я хочу вірити, що ти зрозуміла і добре запам’ятала все, про що ми з тобою говорили. Бажаю тобі усього найкращого.

 

11. Домашнє завдання.

docx
Пов’язані теми
Основи здоров’я, Розробки уроків
Інкл
Додано
13 липня 2019
Переглядів
10692
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку