Тема: Оздоблення виробу. Виготовлення дорсетського гудзика.
Мета:ознайомити учнів зі способами оздоблення виробів та вимогами до
готового виробу, вчити виготовленню дорсетського гудзика, розвивати
вміння та навички виконання ручних робіт, виховувати працелюбність,
охайність, естетичний смак.
Наочність:плакати з техніки безпеки, ілюстраціїї виробів-аналогів дорсетського
гудзика, інструкційні карти , схеми.
Обладнання: телевізор, магнітофон.
Інструменти і матеріали: голки, нитки, ножиці, бісер,кільця пластмасові або
металеві.
Очікувальні результати: учні виготовляють дорсетські гудзики.
Структура заняття:
І.Організаційний момент........................................................................................ 5хв
ІІ.Актуалізація опорних знань та вмінь.............................................................. 3хв
ІІІ.Мотивація навчальної діяльності................................................................ . . 2хв
ІV.Вивчення нового матеріалу з практичним закріпленням............................ 15хв
V. Практична робота............................................................................................ 10хв
VІ. Фізкультхвилинка............................................................................................. 2хв VІІ. Закріплення нових знань та вмінь учнів ...................................................... 3хв
VІІІ. Підсумок заняття ........................................................................................... 2хв
ІХ.Домашнє завдання..............................................................................................3хв
Хід заняття.
І.Організаційний момент.
ІІ.Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.
Гра “ Так — ні”.
Запитання:
1.Конструкційні матеріали—це матеріали, з яких виготовляють конструкції(так)
2.Тканина—приклад конструкційного матеріалу?(так)
3.Маленькі гнучкі тіла—це нитки? (ні, це волокна).
4.Можна шити ржавою голкою?(ні).
5.Загублені голки можна відшукати за допомогою магніту? (так).
6.Голку можна зберігати в будь-якому місці? (ні).
7.Голкою можна чистити зуби? (ні).
8.Шити треба з наперстком ?(так).
9.Ножиці треба передавати кільцями вперед, тримаючи їх за замкнуті леза? (так).
10.Щоб прикрасити одяг, його оздоблюють тасьмою, вишивкою, аплікацією
і гудзиками?(так).
ІІІ.Мотивація навчальної діяльності.
До будь- якого готового виробу ставляться певні естетичні вимоги-це оздоблення і відповідність виробу напрямку моди.
Тема нашого уроку: “Оздоблення виробу. Виготовлення дорсетського гудзика”.
ІV.Вивчення нового матеріалу з практичним закріпленням.
Розповідь вчителя.
За давністю років точних відомостей про цей гудзик не збереглося, але
його історія дуже цікава. Жив собі у ХVІІ столітті солдат Авраам Кейс. Він
був різнобічною людиною, акуратною і кмітливою. Акуратність вимагала охайного зовнішнього вигляду від військових. В бою вони могли втратити гудзик, а потім знайти камінчик, обернути в шматочок тканини і пришити до
мундира.
Кажуть, якось Кейс побачив вироби мереживниць,і був підкорений їхньою
роботою. В 1622році Авраам Кейс започаткував надомне родинне виробництво
гудзиків. Будинок його був у місті Шафтсбері у графстві Дорсет. Відтоді гудзики називають дорсетськими. Основою для гудзиків спочатку були кільця,
напиляні з рогів овець. Це була ювелірна робота, оскільки всі гудзики не тільки
обшивали тканиною, але і прикрашали вишивкою. Чкрез 100 років онук засновника запропонував у виробництво металеві кільця як основу, і тільки
в 1851 році була винайдена машина, яка виготовляла гудзики швидко.
Сьогодні в Англії намагаються відродити це ремесло.
Для виготовлення дорсетського гудзика нам знадобляться:
кільця пластмасові різного діаметра, голка з тупим кінцем(гобеленова), нитки
вовняні, шовкові, бавовняні, бісер.
Послідовність виготовлення:(показ трудового прийому).
1.Обмотати вовняними нитками кільце, застосувавши петельний шов.
2.Перевернути вузлики шва в середину кільця.
3.Формуємо за допомогою ниток гілку дерева.
4.Кожну гілочку обшиваємо петельним швом.
1 2
3, 4 5
5.Прикрашаємо гуздик бісером.
V .Практична робота.
Інструменти і матеріали: кільце , оздоблене петельним швом; голка (гобеленова)
голка для бісера; нитки бавовняні, вовняні; бісер; ножиці.
Послідовність виконання.
1.Обшити гілля дерева петельним швом, нитками темного кольору.
2.Прикрасити бісером на свій смак, крону дерева.
VІ. Фізкультхвилинка.
Виконати вправи для очей.
VІІ. Закріплення нових знань та вмінь учнів.
Бесіда.
Запитання.
1.Яка риса характеру солдата Авраама Кейса спонукала до виготовлення гудзика? (акуратність).
2.Де можна застосувати дорсетський гудзик?(оздоблення виробів, виготовлення
прикрас).
3.Які конструкційні матеріали ми застосували на уроці( пластмасові кільця).
VІІІ .Підсумок заняття.
1.Показ кращих робіт, оцінювання виробів.
2.Рефлексія :
--- Чи сподобалось вам заняття?( оцінити кольором картки—червона”так”,
зелена--”ні”).
ІХ.Домашнє завдання: виготовити гудзики для оздоблення спідниці.