Урок "Ознайомлення з текстильними матеріалами. Проектування рамки для фото"

Про матеріал

План-конспект уроку містить інформацію, необхідну вчителеві для ознайомлення учнів з різними видами текстильних матеріалів. Для ефективного виконання практичної роботи, передбаченої конспектом, важливо підібрати мін. по 2 зразки текстильних матеріалів з однакової сировини, але з різними властивостями.

Перегляд файлу

 План-конспект уроку  трудового навчання на тему: «Ознайомлення з текстильними матеріалами. Проектування рамки для фото».

Мета:

навчальна: забезпечити формування знань про текстильні матеріали та їх властивості, ознайомити з аплікацією як видом оздоблення виробів;

розвиваюча: розвивати в учнів увагу, пам’ять, логічне мислення, естетичний смак;

виховна: виховувати взаємоповагу, повагу до української культури та народної творчості, шанобливе ставлення до матеріалів

Матеріально-технічне забезпечення уроку:

лінійка, зошит і ручка, зразки різних текстильних матеріалів.

Дидактичне забезпечення уроку:

  1.               Натуральна наочність – предмети з таких конструкційних матеріалів: тканина, нитки, пряжа, (в 2-х екземплярах та з різними

властивостями).

  1.               Таблиця для порівняння властивостей текстильних матеріалів.

Наскрізні змістові лінії: «Екологічна безпека та сталий розвиток» – роль матеріалів рослинного  та тваринного походження, як екологічного ресурсу, «Здоров’я і безпека»  – розуміння необхідності дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця відповідно до санітарно-гігієнічних вимог.

Компетентності: «Спілкування державною мовою» - робота в групах, дослідження властивостей текстильних матеріалів; «Основні компетентності у природничих науках і технологіях» - добір конструкційних матеріалів для виготовлення рамки для фото; «Ініціативність і підприємливість» - планування і виконання завдання (в групах).

Тип уроку: комбінований урок.

Час: 90 хв.

Хід уроку

  1. Організаційний етап (1 хв.)

Слово вчителя: Доброго дня, учні! Чергові, скажіть, хто сьогодні відсутній на уроці? Всі підготувалися до уроку? Приберіть  усе зайве з парт. Отже, розпочнемо працювати.

Вступний інструктаж з Т. Б.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів (2 хв.)

Гра «знайди за описом»

Серед матеріалів та інструментів треба знайти ті, що відповідають опису та пояснити їх значення:

Усіх на світі обшиває, а саме не надягає (голка)

Без рук, без ніг, під лавку скік (клубок)

М’яка, тепла, одягає овечок (шерсть)

Оберігає пальчик від пошкоджень (наперсток)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. (1 хв.)

Слово вчителя: на початку навчального року ви обрали собі об’єкти праці, які хочете виготовити, серед них є рамка для фото. Цей навчальний семестр ми починаємо саме з її виготовлення. Впевнена, що кожен з вас має хоча б одну світлину, яку хочеться постійно переглядати з згадувати ті позитивні емоції, які відчували в момент її створення. Зовсім скоро у вас буде можливість гарно оформити в таку світлину в рамку та поставити на видному місці, щоб мати можливість часто на звертати увагу на неї.

ІV.  Оголошення теми, мети уроку (2 хв.)

Слово вчителя: Темою нашого уроку є

Під запис:  «Проектування рамки для фото».

Слово вчителя: Метою нашого уроку є ознайомитись з текстильними матеріалами природного походження, дослідити їхні властивості та спроектувати рамку для фото за допомогою методу фантазування.

На сьогоднішньому уроці ми розглянемо такі питання:

Під запис:

  1. Види конструкційних матеріалів.
  2. Аплікація як вид декорування виробів.
  3. Проектування рамки для фотографії.

V. Вивчення нового матеріалу (13 хв.)

  1. Види конструкційних матеріалів.

Під запис:

Конструкційні матеріали – це матеріали чи сировина, які застосовують у виробництві для виготовлення різноманітних виробів.

Слово вчителя з елементами демонстрації: Деякі вироби виготовляються з одного, двох або кількості конструкційних матеріалів. Наведіть приклади…

Ми з Вами працюватимемо з текстильними матеріалами, тобто з тими, що складаються з волокон, саме тканинами, нитками, пряжею та нетканими матеріалами. Познайомимося більш детально з видами текстильних матеріалів природного походження. До таких належать льон і бавовна – рослинного, шовк і шерсть – тваринного.

Під запис:

Тканина – текстильний матеріал у вигляді полотна, який виготовляється га ткацькому верстаті шляхом переплетення ниток основи і ниток піткання (демонстрація зразків тканини та сировини, з якої вона виготовлена, пояснення способів її отримання).

Неткані матеріали – це текстильні волокна, з’єднані між собою без допомоги процесів ткацтва (демонстрація зразків нетканих матеріалів та сировини, з якої вони виготовлені, пояснення способів їх отримання).

Слово вчителя: Властивості тканини можуть бути різні, залежно від властивостей волокон, з яких вона виготовлена. Властивості можуть бути: геометричні (лінійні розміри), оптичні (ті, які ми сприймаємо органами зору), фізичні (які перевіряються в процесі використання виробів з тканини) і технологічні (проявляють себе під час обробки). Під час практичної роботи у вас буде змога детальніше ознайомитись з цими властивостями та дослідити їх на прикладі різних зразків.

  1. Аплікація як вид декорування виробів.

Під запис: аплікація – це спосіб отримання зображення, шляхом приєднання декоративних елементів до основи….

Слово вчителя з елементами демонстрації: аплікація може бути: Рисунок 1. Технологію виготовлення плоскої аплікації ми вивчали в 5 класі. Давайте пригадаємо, за допомогою яких швів ми з’єднували елементи аплікації з основою….

В шостому класі ми виготовлятимемо елементи для об’ємної аплікації та прикрашатимемо нею ось такі рамочки для фотографій (демонстрація орієнтовного об’єкта праці).

  1. Проектування рамки для фотографії.

Слово вчителя: нагадаю, що проектування – це процес створення образу майбутнього виробу та визначення способів його виготовлення. Проектування рамки для фотографії буде відбуватись методом фантазування. Тобто, ви самі обираєте колір, форму, розмір вашої майбутньої рамки, а такої елементи аплікації, якими вона буде оздоблена. Демонстрація елементів аплікації з різних текстильних матеріалів.

VІ. Закріплення нових знань (7 хв.)

Мозковий штурм: перше питання ставить вчитель, вказує хто буде на нього відповідати. Наступне питання ставить учень, який відповів на попереднє.

Слово вчителя: що таке конструкційні матеріали?

VІІ. Практична робота (60 хв.)

  1.               Дослідження властивостей текстильних матеріалів природного походження – групова робота.
  2.               Проектування рамки для фото – індивідуальна робота.

Вступний інструктаж (1)

Слово вчителя: Розділіться на 3 групи (по рядах). Зараз я роздам Вас зразки матеріалів, а Ви добре їх роздивіться і дослідіть їх властивості: величину, щільність,  міцність, зминальність,  еластичність, колір і т.д.  Властивості, на які треба звернути увагу записані в таблиці. Зверніть увагу на те, порівняльна таблиця. Я роздаю вам по 2 зразки, виготовлені з тієї самої сировини.

Переможе та команда, яка назве більше властивостей. Члени команди-переможниці за урок отримають по 12 балів, інших – по 10 балів. Учні, які не брали участь в дослідженні оцінок не отримають.

На виконання практичної роботи, Вам необхідно 25 хвилин.

Поточний інструктаж (1)

Фізкультхвилинка

Надання учням необхідних консультацій

Слово вчителя: у вас залишилось 5 хв. на виконання завдання.

Заключний інструктаж (1)

Слово вчителя: а тепер давайте озвучимо відповіді.  Для цього оберіть по одному представнику з команди, який вийде на клас, продемонструє нам зразки і озвучить порівняльну характеристику.

Вступний інструктаж (2)

Слово вчителя:  метод фантазування полягає в тому, щоб спроектувати виріб тільки на основі власних фантазій. Отже, зараз вам необхідно придумати і замалювати якою буде ваша рамка. Продумайте все до дрібниць: форму, розмір, положення (вертикальне/горизонтальне), колір, зображення аплікації, оздоблення…  але врахуйте те, що згодом ви маєте її виготовити, тож враховуйте власні сили під час проектування.

На виконання практичної роботи, Вам необхідно 25 хвилин.

Поточний інструктаж (2)

Фізкультхвилинка

Надання учням необхідних консультацій

Слово вчителя: у вас залишилось 5 хв. на виконання завдання.

Заключний інструктаж (2)

Аналіз учнівських робіт, надання необхідних консультацій.

VIІІ. Заключна частина. (3 хв.)

Виставлення оцінок за урок.

IХ. Домашнє завдання (1 хв.)

Оформити І та ІІ етапи проекту на виготовлення рамки для фото,  вивчити конспект. Підготувати матеріали та інструменти, необхідні для виготовлення рамки для фото: картон А3/А4, олівець, лінійку, ножиці, клей.

 

 

 

 

docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
4620
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку