Архів складається з повного конспекту уроку+презентація до уроку+тест. Презентація містить теоретичний матеріал до уроку. У конспекті уроку указано, в якій частині уроку використовувати той чи інший слайд. На кінець уроку доцільно учнями пройти тест, для перевірки рівня засвоєння знань. Рекомендую залучити учнів-помічників для оцінення тесту, для цього роздрукувати відповіді на листочках.
Урок №20
Тема: Паралельність прямої і площини
Мета: працювати над засвоєнням учнями теореми про властивiсть паралельних прямої i площини, а також опорних вiдомостей про пряму, паралельну двом площинам, що перетинаються; сформувати первиннi вмiння вiдтворювати цi твердження, розв’язувати задачi з використанням вивчених понять; продовжувати роботу iз закрiплення знань означення та ознаки прямої, паралельної площинi, а також iз формування вмiнь використовувати вивченi поняття для розв’язування задач.
Тип уроку: засвоєння знань, формування первинних умiнь.
Наочнiсть та обладнання: презентація «Паралельність прямої і площини»
Хiд уроку
І. Органiзацiйний етап
Перевiрка готовностi учнiв до уроку, налаштування на роботу.
ІІ. Перевiрка домашнього завдання
№ 3.27, № 3.31, № 3.36. (Слайд 2-3)
Обговорення № 3.27: (Слайд 2)
Обговорення № 3.31: (Слайд 3)
Обговорення № 3.36: (Слайд 4)
ІІІ. Формулювання мети й завдань уроку
За логiкою вивчення геометрiї, пiсля вивчення взаємного розміщення прямої і площини, означення прямої, паралельної площинi, випливає необхідність розглянути ознаку та властивостi цього вiдношення. Отже, завдання на цей урок - вивчення ознак та властивостей прямої, паралельної площинi.
ІV. Актуалiзацiя опорних знань i вмінь
Фронтальна бесiда
1. Чи можливо, щоб пряма a була не паралельна площинi α, але у площинi α iснувала б пряма, паралельна прямiй a? (Слайд 5)
2. Пряма a паралельна площинi α. Чи iснує у площинi α пряма, не паралельна прямiй a? (Слайд 5)
3. Прямi a i b паралельнi. Як можуть бути розмiщенi пряма b i площина α, якщо: (Слайд 6)
1) пряма a i площина α паралельнi;
2) пряма a i площина α перетинаються;
3) пряма a лежить у площинi α?
V. Вивчення нової теми
1. Означення прямої, паралельної площинi. Позначення.(Слайд 7).
2. Ознака паралельності прямої і площини (з доведенням). (Слайд 8).
3. Спосіб доведення від супротивного полягає в тому, що:
1) робимо припущення, протилежне тому, що треба довести;
2) міркуваннями доходимо до висновку, що суперечить або умові твердження, що доводиться, або одній з аксіом, або доведеній раніше теоремі, або припущенню;
3) робимо висновок – наше припущення неправильне, а тому правильним є те, що треба було довести.
4. Наслідки з теореми. (Слайд 10).
Наслідок 1. Якщо пряма паралельна площині, то через кожну точку цієї площини можна провести на ній пряму, паралельну даній прямій.
Наслідок 2. Існує безліч прямих, які паралельні одній і тій самій площині.
Наслідок 3. Якщо пряма паралельна кожній з площин, які перетинаються, то вона паралельна і прямій їхнього перетину.
Геометрія 10 клас
Тест (на 10 хвилин)
Тема: Паралельність прямої і площини
Варіант 1
А) Одну; Б) дві; В) три; Г) безліч; Д) жодної.