Презентація до уроку геометрії 10 класу «Кут між площинами».
Мета уроку: -формування поняття кута між площинами та вмінь учнів знаходити кути між площинами;
-сприяти розвитку в учнів просторової уяви, вміння знаходити даний кут на зображенні, на моделі;
-сприяти вихованню графічної культури учнів, домогтися чіткості формулювань введених означень.
Завдання 1. 1) Кут ABC — лiнiйний кут двогранного кута з ребром m. Яке взаємне розмiщення прямої m i площини ABC? Додатковi завдання 1) Кут ABC — лiнiйний кут двогранного кута з ребром m. Яке взаємне розмiщення прямоїmi площини ABC? 2) Прямокутник ABCD i квадрат KMCD мають спiльну сторону i лежать у рiзних площинах. Назвiть який_небудь лiнiйний кут двогранного кута мiж площинами квадрата i прямокутника. Назвiть ребро цього двогранного кута. m A B C
Завдання 2. Прямокутник ABCD i квадрат KMCD мають спiльну сторону i лежать у рiзних площинах. Назвiть який_небудь лiнiйний кут двогранного кута мiж площинами квадрата i прямокутника. Назвiть ребро цього двогранного кута. Додатковi завдання 1) Кут ABC — лiнiйний кут двогранного кута з ребром m. Яке взаємне розмiщення прямоїmi площини ABC? 2) Прямокутник ABCD i квадрат KMCD мають спiльну сторону i лежать у рiзних площинах. Назвiть який_небудь лiнiйний кут двогранного кута мiж площинами квадрата i прямокутника. Назвiть ребро цього двогранного кута.
Завдання 3. Дано двогранний кут з ребром MN (див. рисунок). На однiй iз його граней взято довiльну точку A, з якої проведено перпендикуляр AB до ребра MN i перпендикуляр AC до другої гранi. Чи можна стверджувати, що ABC — лiнiйний кут двогранного кута? Визначте вид трикутника ABC. 3) Дано двогранний кут з ребром MN (див. рисунок). На однiй iз його граней взято довiльну точку A, з якої проведено перпендикуляр AB до ребра MN i перпендикуляр AC до другої гранi. Чи можна стверджувати, що ABC — лiнiйний кут двогранного кута? Визначте вид трикутника ABC.
2) ABCD—квадрат, пряма PD перпендикулярна до площини ABC. Назвiть кути мiж площинами: а) PBC i ABC; б)PCD i ABC; в) PAD i PCD; г)PAD i PBC. Завдання 4. ABCD—квадрат, пряма PD перпендикулярна до площини ABC. Назвiть кути мiж площинами: а) PBC i ABC; CB-ребро б)PCD i ABC; в) PAD i PCD; DC┴CB PC┴CB PCD PDA ADC
Самостiйна робота з подальшою перевiркою та обговоренням Варiант 1 Варiант 2 1)OD — перпендикуляр до площини прямокутника ABCD. Побудуйте лiнiйний кут двогранного кута мiж площинами OBC i ABC. OAB i ABC. 2) На однiй iз граней двогранного кута позначено точку M, з якої проведено перпендикуляр MA до ребра кута i перпендикуляр MB до другої гранi. Обчислiть градусну мiру цього кута, якщо: MA = 8 см, MB = 4см. MA = 3 см; MB = 2 см. 3) На однiй iз граней двогранного кута позначено точку S. Висловiть припущення щодо градусної мiри цього кута, якщо перпендикуляр, проведений iз точки S до другої гранi збігається з перпендикуляром, проведеним iз цiєї точки до ребра кута. перпендикуляр, проведений iз точки S до ребра кута, збігається з перпендикуляром, проведеним iз цiєї точки до другої гранi. Самостiйна робота з подальшою перевiркою та обговоренням Варiант 1 Варiант 2 1)OD — перпендикуляр до площини прямокутника ABCD. Побудуйте лiнiйний кут двогранного кута мiж площинами.Вкажіть цей кут. (OBC )i (ABC). (OAB) i (ABC). 2) На однiй iз граней двогранного кута позначено точку M, з якої проведено перпендикуляр MA до ребра кута i перпендикуляр MB до другої гранi. Обчислiть градусну мiру двогранного кута, якщо: MA = 8 см, MB = 4см. MA = 4 см; MB = 2 см.
Самостiйна робота з подальшою перевiркою та обговоренням Варiант 1 Варiант 2 3) На однiй iз граней двогранного кута позначено точку S. Висловiть припущення щодо градусної мiри цього кута, якщо перпендикуляр, проведений iз точки S до другої гранi збігається з перпендикуляром, проведеним iз цiєї точки до ребра кута. перпендикуляр, проведений iз точки S до ребра кута, збігається з перпендикуляром, проведеним iз цiєї точки до другої гранi.