Урок "Паризька мирна конференція та створення Версальської системи"

Про матеріал

Охарактеризуван хід Паризької конференції; головні положення Версальського договору з Німеччиною та договорів з її союзниками у Першій світовій війні; механізм створення, переваги й недоліки Ліги Націй.

Перегляд файлу

 

 

Тема: Паризька мирна конференція та створення Версальської системи

Мета: Охарактеризувати хід Паризької конференції; головні положення Версальського договору з Німеччиною та договорів з її союзниками у Першій світовій війні; механізм створення, переваги й недоліки Ліги Націй;  визначати причини розбіжностей між державами-переможницями на Паризькій конференції; розвивати вміння використовувати історичну карту для розкриття умов Версальського договору, мирних договорів із союзниками Німеччини у Першій світовій війні, наслідків Вашинґтонського договору; хронологічно співвідносити події та явища теми.,виховувати почуття толерантності до історії різних народів.

 Тип уроку: засвоєння нового навчального матеріалу.

 Основні поняття і терміни: «Паризька мирна конференція», «Версальський договір», «Ліга Націй», «репарація», «контрибуція».

Обладнання: підручник,карта,атласи,наочний матеріал.

Хід уроку

 І. Організаційна частина уроку

 ІІ Мотивація навчальної діяльності

 У ч и т е л ь.

Перша світова війна тривала 1 568 днів. У ній брали участь 38 держав, у яких проживало 70 % населення земної кулі.

 Збройна боротьба велася на фронтах загальною протяжністю 2 500–4 000 км.

 У цій війні вперше в історії усіх воєн знайшли широке застосування танки, літаки, підводні човни, зенітні і протитанкові знаряддя, міномети, гранатомети, бомбомети, вогнемети, важка артилерія, ручні гранати, хімічні і димові снаряди, отруйні речовини.

 ІІІ Вивчення нового матеріалу

 Основні поняття уроку

Репарація — повне або часткове відшкодування (за мирним договором або іншими міжнародними актами) державою, що розв’язала агресивну війну, збитків, заподіяних державі, що зазнала нападу.

Контрибуція — 1) примусові післявоєнні платежі(можливо в натуральному виляді), які сплачує держава, яка зазнала поразки у війні, державам-переможницям; Сучасним міжнародним правом заборонена.

У ч и т е л ь. Винятково великими були масштаби матеріальних збитків. До безпосередньо військових витрат, які дорівнювали 180 мільярдів доларів, треба додати вартість втраченого в результаті ведення воєнних дій на суходолі (будинки і заводи, зруйновані у Франції та Бельгії) і на морі (торговельні судна, що затонули разом з вантажем) або внаслідок передчасного зносу, зумовленого надто інтенсивним використанням, а також втрати, пов’язані із зруйнуванням виробництва товарної продукції, що в сумі становило майже 100 мільярдів доларів.

Робота з документами

 Учні об’єднуються в групи, опрацьовують документи і дають відповіді на запитання до них.

Робота з підручником

Учні опрацьовують відповідний матеріал підручника і заповнюють таблицю «Прагнення великих держав під час Паризької мирної конференції».

 

 

Зразок таблиці

 

Держава

 

Прагнення держав-переможниць на Паризькій конференції

 

У ч и т е л ь. Отже, кожна країна ставила перед собою певні амбітні плани. І Англія, і Франція, не кажучи вже про Сполучені Штати, сподівалися встановити свою першість в Європі та світі. Тому

 

 Паризька конференція перетворилась на місце запальних дискусій, внаслідок яких 28 червня 1919 р. у Версалі було підписано договір з Німеччиною, що увійшов в історію як Версальський.

Робота в групах

Учні об’єднуються у чотири групи і працюють зі змістом Версальського договору і з’ясовують ставлення до договору представників великих країн.

Завдання

 • Охарактеризуйте ставлення до Версальського договору учасників Паризької конференції та відомих політичних діячів.

 Створення Ліги Націй

 У ч и т е л ь. Створення Ліги Націй американський президент вважав попередньою умовою для ведення переговорів. Вудро Вілсон зображував Лігу Націй як єдиного гаранта майбутнього миру й розглядав її як інструмент посилення міжнародного впливу США.

 Він пропонував розв’язати через Лігу Націй питання про колишні володіння Османської імперії та долю німецьких колоній.

 Його пропозиції наразилися на заперечення, особливо з боку британських делегатів. Ледь пощастило узгодити компромісний проект Ліги Націй.

 Робота з документом

 Учні після опрацювання тексту відповідають на запитання.

Завдання

 1. З якою метою було утворено Лігу Націй?

 2. Які нові принципи в системі міжнародних відносин передбачав

 Статут Ліги Націй?

 3. Яким чином Статут Ліги Націй передбачав запобігати новим збройним конфліктам?

У ч и т е л ь. Усі договори, укладені після Першої світової війни, утворили систему повоєнного облаштування світу, так звану Версальсько-Вашинґтонську систему.

 ІV. Узагальнення та систематизація знань

 Бесіда

 1. Коли відбулась Паризька конференція?

 2. Назвіть три головні положення Версальського договору щодо Німеччини.

 3. Назвіть договори з союзниками Німеччини у Першій світовій війні.

4. Назвіть дві переваги та два недоліки Ліги Націй.

 5. Якими були причини розбіжностей між державами-переможницями на Паризькій конференції?

 6. Хто такі Ллойд-Джордж, Пуанкаре, Клемансо?

 7. Чим «репарація» відрізняється від «контрибуції»?

 V. Домашнє завдання

 Опрацювати відповідний матеріал підручника

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. гнатюк людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. малега людмила
    Гарно розроблена тема. Дякую!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. малега людмила
    Гарно розроблена тема. Дякую!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний рівень) 10 клас (Полянський П.Б.)
Додано
10 жовтня 2018
Переглядів
2232
Оцінка розробки
4.8 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку