Тема. Перегинання і складання паперу. Виготовлення стріли, пташки.
Мета: навчити дітей перегинати і складати папір, виготовляти способом згинання і складання паперу стріли, пташки; удосконалювати уміння швидко працювати за зразком, точно відтворювати лінії згину; виховувати охайність у роботі, любов до природи, своєї країни. Корегувати дрібну моторику.
Обладнання: зразки виробів, тонкий папір прямокутної та квадратної форми, технологічні картки, малюнки.
Хід уроку
І. Організаційна частина
Сядьте, діти, посміхніться,
Схаменіться, не крутіться!
Любі, я вас всіх вітаю,
Творчості від вас чекаю.
II. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми ознайомимося з технікою згинання паперу – оригамі. Будемо навчатися згинати і складати папір, ознайомимося з лініями контуру та згину, а ще навчимося конструювати з паперу стрілу та голуба.
III. Робота над темою уроку
1. Розповідь вчителя про мистецтво оригамі.
Констуювання з паперу, або оригамі – це дивовижне перетворення квадратика.
Слово «оригамі» прийшло до нас з Японії. Спочатку воно означало священне ритуальне дійство – протягом століть монахи ставили у храмах на вівтарі
Складені з паперу фігурки. Японською слова «бог» і «папір» звучать однаково – «камі», «орі» означає «складений». Тобто «оригамі» - це мистецтво виготовлення різноманітних фігурок шляхом складання аркуша паперу. Пізніше оригамі стало сімейною розвагою японців і частиною їх національної культури. У другій половині ХІХ ст. мистецтво з’явилося і в Європі.
2. Огляд виробів за технікою орігамі.
3. Робота за технологічною карткою
- Як і яким кольором білочка намалювала лінію згину?
- Лінія згину позначено тире та крапкою. Коли схочете зробити щось своїми руками, згадаєте умовні позначення.
4. Ознайомлення з прийомами перегинання і складання паперу. (уздовж, поперек, навкоси)
5. Гра «Впізнай, з чого зроблено предмет» (діти заплющили очі і вибрали предмет, прокоментували чи з паперу вироблено цей предмет)
IV. Планування наступних трудових дій
1. Виготовлення стріли. Робота за технологічною карткою № 1.
1) Перегинання верхніх ріжків до суміщення.
2) Перегинання до центру бічних кутів.
3) Складання утвореного трикутника до центра.
4) Відгинання по осі складеної частини в протилежний бік.
5) Вирівнювання горизонтального оперення стріли.
2. Індивідуальна робота учнів під керівництвом учителя.
3. Запуск виробів у повітря. «Чий літак пролетить найдалі»
Фізкультхвилинка Усміхнемось сонечку
4. Бесіда про пернатих друзів.
Прилетіли гості, сіли на помості,
Без сокири, без лопати
Поробили собі хати. (Птахи)
— До нас на урок завітав наш добре знайомий казковий герой Незнайко. Довідавшись про тему уроку, він приготував декілька цікавих загадок про
наших пернатих друзів.
Пташка невеличка,
В неї білі щічки.
Сірі лапки, чорна шапка,
Фартушок жовтенький,
Голосок тоненький.
Та ж ця пташка невеличка
Називається... (синичка).
Крізь зимові заметілі
В сад наш птахи прилетіли.
Та такі червоногруді,
Ніби яблука повсюди
Хтось розсипав у дворі...
Звуться птахи... (снігурі).
Хто гнізда свого не має,
Яйця іншим підкладає
Та у лісі в холодку
Все кує: «Ку-ку! Ку-ку!»? (Зозуля)
Уночі гуляє, а вдень спочиває.
Має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова)
Дивний ключ у небі лине,
Не залізний, а пташиний.
Цим ключем в осінній млі
Відлітають... (журавлі).
5. Продовження бесіди про бережливе ставлення до птахів.
6. Розповідь про японську дівчинку. (фото пам’ятника) Ви чули історію про журавликів, які виконують бажання – це була японська легенда і одна дівчинка в неї повірила, якщо вона складе тисячу журавликів її бажання вилікуватися від смертельної променевої хвороби виконається. А захворіла Садоко Сасакі після того як Америка під час війни з Японією скинула на її місто атомну бомбу. Дівчинки вижила, але через дев’ять років хвороба її знайшла. Друзі допомагали їй складити журавликів, але дівчинка не вижила. Зараз я пропоную вам виготовити голубів, за нашою традицією, голуб – це птах миру і відіслати нашим солдатам, що захищають зараз Україну з побажанням миру та повернення їхнього живими і здоровими.
7. Демонстрування зразка птаха.
8. Робота за технологічною карткою № 2.
1) Візьміть квадратний аркуш паперу, зігніть по діагоналі зверху вниз і розігніть
2) Квадратний аркуш паперу перегинаємо по діагоналі вліво.
3)Загніть лівий кут вправо
4) Загніть верхній шар кута вліво по лінії центра.
5) Складіть виріб навпіл зверху вниз
6) Загніть верхній шар нижньої частини вверх навскіс, а потім загніть нижній шар назад – отримаємо крила.
7) Зігніть кут вниз і розігніть.
8) Складіть кут всередину – вийде дзьоб.
9) Намалюйте очі.
На виховній годині ми з вами підпишемо і відішлемо наших голубів миру.
V. Підсумок уроку
– Чого нового навчилися на уроці?
– Як називається мистецтво згинання паперу?
– Що саме, на вашу думку, допомогло нам створити таку гарну роботу?
VI. Прибирання робочих місць
Технологічна картка № 2. Виготовлення голуба.
3)Загніть лівий кут вправо.
|
2) Квадратний аркуш паперу перегинаємо по діагоналі вліво.
4) Загніть верхній шар кута вліво по лінії центра.
|
5) Складіть виріб навпіл зверху вниз.
|
6) Загніть верхній шар нижньої частини вверх навскіс, а потім загніть нижній шар назад – отримаємо крила.
|
7) Зігніть кут вниз і розігніть.
|
8) Складіть кут всередину – вийде дзьоб.
|
9) Намалюйте очі.
|