Трудове навчання
Тема. Аплікація з паперу і картону. Виготовлення декоративної листівки.
Мета.Вчити виконувати аплікацію з паперу і картону, правильної послідовності дій під час виготовлення аплікації. Удосконалювати безпечні методи роботи з ножицями. Розвивати творчість, фантазію.
Клас 2
Предмет . Трудове навчання
Тема. Аплікація з паперу і картону. Виготовлення декоративної листівки.
Мета. Формування ключових компетентностей:
- вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності, готувати своє робоче місце до уроку;
- загальнокультурної – дотримуватися норм порведінки на уроці;
- соціальної – продуктивна співпраця з однокласниками;
- здоров’язберігаючої – мати уявлення і поняття про здоров’я, здоровий спосіб життя та безпечну поведінку під час уроку.
Формування предметних компетентностей :
- вчити виконувати вироби з паперу та картону;
- удосконалювати безпечні прийоми роботи з ножицями;
- розвивати уяву, фантазію, дрібну моторику пальців рук;
- виховувати любов до праці.
Обладнання : клей, ножиці, картон, кольоровий папір, шаблони.
Хід уроку
І. Підготовка класу до проведення уроків.
До початку уроку чергові учні розкладають на парти шаблони, трафарети, виготовлені на попередньому уроці .
ІІ. Організація класу
Уже дзвінок нам дав сигнал,
Що працювати час настав!
Тож і ми часу не гаймо,
Роботу швидше починаймо.
( Перевірка готовності учнів до уроку.)
- У кожного на парті має бути кольоровий папір, ножиці, клей, картон, шаблони.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми будемо продовжувати працювати з папером, візьмемось за виготовлення вітальної листівки.
ІV.Вивчення нового матеріалу.
Листівки – своєрідні картинки. В деяких країнах малювання листівок визнано мистецтвом. Влаштовуються цілі виставки листівок. Оскільки листівку можна дарувати на будь – яке свято, то і кількість тем для листівки є безліч. Крім того, листівки розрізняють за розмірами, формами, а також за матеріалом.
- З якого матеріалу ми будемо виготовляти листівку?
- - Чим ми будемо прикрашати нашу листівку дізнаємося , коли відгадаємо загадку.
І запах пречудовий.
Нам хочеться усім
Побачити їх знову.
В полі, в лісі і в саду.
Ці рослини кольорові
Запашні, такі чудові. ( Квіти)
- А чи знаєте ви квіти ми зараз перевіримо, відгадуючи загадки.
Зелений листочок.
Аромат духмяний
Тішить ліс весняний. ( Конвалія )
виріс весняної днини,
до нарциса привітався
та на грядці запишався. (Тюльпан)
тихо під сніжком куняла.
Дмухнув вітерець тепленький,
і з’явився цвіт біленький. (Підсніжник)
у світлиці та на ґанку.
Фіолетові малята
весну люблять зустрічати. (Фіалки)
моріжок розмалював,
і з-під пензлика розквітли,
наче сонце, диво-квіти. (Кульбаба)
( Акцентується увага на формі, розміщенні, кольорових деталях.) Залучення дітей до розмови про те, як виготовляти окремі елементи, компонувати їх.
- Подивіться на зразок роботи, яку ми будемо сьогодні виготовляти і скажіть.
- Які матеріали будемо використовувати для роботи?
- За допомогою шаблону обведи та виріж по колу квітку.
- Використовуючи шаблон, обведи і виріж листя квітки.
- Наклей стебло квітів.
- До стебла наклей листя.
- Наклей меншу квітку на більшу і на стебло .
- Ми будемо працювати з клеєм і ножицями. Пригадаємо правила безпеки при роботі з ними.
Основні правилa безпеки використання ножиць:
Ножиці не можна брати без дозволу.
Ножиці не можна класти на край столу, вони можуть впасти на ногу і поранити.
Ножиці не можна залишати у відкритому вигляді.
Не можна проводити руками по відкритим лезам ножиць, вони гострі і можна порізати палець або руку.
Ножиці не можна передавати лезами вперед.
Ножиці потрібно зберігати в підставці ручками вгору.
Ножиці не можна тримати лезами вгору або у напрямку до себе, можна наткнуться і поранитися.
Ножицями не можна вирізати на ходу.
Правила користування клеєм:
Клей треба наносити пензликом від середини до країв.
При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.
Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити.
V. Фізкультхвилинка.
https://youtu.be/zPMryG8fqNY?si=TUaN05BrtlYAMD08
VІ. Практична робота
Вчитель допомагає індивідуально тим дітям , що потребують цього
VІІ. Прибирання робочого місця.
VІІІ. Виставка робіт.
ІХ. Підсумок уроку.
- Які бувають листівки?
- Якої форми?
- Для якого свята?