Урок Переказ тексту « Осінь за вікном чарівну казку пише»

Про матеріал
Урок розроблено відповідно до програми 4 класу. Урок містить цікаві завдання і вправи щодо засвоєння теми і подальшого написання переказу.Матеріал викладений чітко, послідовно. Урок виховує у дітей любов до природи, Батьківщини.
Перегляд файлу

Урок розвитку зв’язного мовлення.

 

 

Переказ тексту

 « Осінь за вікном чарівну казку пише»

 

 

 

 

                                      Підготувала

                                                                вчитель початкових класів

                                                    Середино – Будської

                                                          ЗОШ І-ІІІ ступенів №1

Якушева Валентина Іванівна

 

І. Організаційний момент. Створення позитивного настрою. Слайд 1

 

Сьогодні у нас незвичайний урок:

У казку сьогодні ми зробимо крок.

Із казкою ми вже стрічались не раз,

І знову вона завітала у клас.

В казках є завжди перешкоди, та знаю,

для творчих дітей їх ніколи немає.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Вступне слово вчителя
  • Сьогодні на вас чекає зустріч з прекрасним, казковим. Будьте пильні і спостережливі. Постарайтеся душею відчути те, що вас хвилює, і передати це якнайяскравіше усно, а потім письмово.

Робота над загадкою  Слайд 2

У садах, гаях блукає,

Жовтий одяг одягає,

Золотисту стелить постіль,

          Жде сестрицю білу в гості. (Осінь) Слайд 3

 

«Мозковий штурм»

  • Об’єднайтеся в групи за формою листочків (дубові, кленові, березові), та запишіть на листочку під номером 1 всі  асоціації які викликає у вас слово осінь, і якщо ваша група готова, підніміть свій листочок

 

дощ                                   мжичка                                золото

 

 

болото                              осінь                                 урожай

 

 

 

холод                                 листопад                            бабине літо    

 

  1. Гра «Хто швидше?».  Конверти під №2                                                 Робота в групах
  • Складіть прислів’я з окремих слів та поясніть , як ви їх розумієте.

пахне, Вересень, а , яблуками , капустою, жовтень.

ходить, Жовтень, по, краю, та й , птахів, із, виганяє, гаю.

листопаді, в, День, хвіст, що, заячий.

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми та мети уроку.

  1.               Слухання музичного твору
  • Казкарка – осінь завітала сьогодні на наш незвичайний урок. Ми рушаємо у подорож до світу прекрасного, до світу природи. А допоможе нам у цьому мистецтво: музика, живопис, поезія. Також ви напишете переказ тексту «Осінь за вікном казку чарівну пише».
  • Ви знаєте, що музика розповідає про природу, про наш настрій – веселий чи сумний.
  • Хто створює музику? (Композитор)

Послухайте твір П.І, Чайковського «Пори року. Осінь» Слайд 4

  • Які картини викликала музика у вашій уяві?

Розглядання малюнків, ілюстрацій, репродукцій картин про осінь Слайд 5

  1.                
  • Світ природи, що нас оточує, різноманітний і багатий. Красу форм і кольорів відтворює живопис. Хто малює картини? (Художники)
  • Осінь – ніби справжня художниця, без пензлика, без олівця розфарбувала кущі, дерева, трави. Запросила всіх на свій прощальний карнавал. Погляньте довкола. Справжня казка! Угорі бездонне синє небо. Тепле лагідне сонечко дивиться у вікно привітно і весело. А все навколо розмальоване теплими барвами. Повітря напоєне пахощами, які бувають тільки восени. Вирушаймо у світлу казку осінньої пори! Погляньте на нашу виставку. Скільки тут тепла, любові й осінніх чар. Дерева яскраві, золоті, оранжеві, зелені. Якого кольору тут тільки немає!
  • Який колір осінньої пори повторюється найчастіше?

Скільки відтінків жовтого? (136 відтінків) Слайд 6

  •  
  1.               Спостереження за художніми засобами у прозових та віршованих творах.
  • Про неповторну красу осені можна також розповісти художніми засобами та поетичними словами.
  • Легенда про осінь

За народним переказом, Осінь  - старша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй:

_ Забирай усе своє багатство. Я віддаю тобі і все своє золото. Будь щедрою і люди полюблять тебе.

І Осінь, як ви бачите, виконує наказ Сонця і кожного року дарує нам щедрі дарунки полів та садів, чарує нас своїм осіннім золотом.

 

 

 

 

 

 

 

  • Золота осінь

Ще надавно в небі синім

Пролітали журавлі.

А сьогодні в безгомінні

Ходить осінь по землі

І від краю і до краю

Від двора і до двора

Золотого урожаю

Знов до нас прийшла пора (О. Бродський)

  • Ви послухали і подивились, як поети, художники композитори змальовують осінь, а тепер настала черга працювати і вам. Сьогодні на уроці ми напишемо переказ тексту «Осінь  за вікном казку чарівну пише».

ІV. Робота над текстом

  1. Ознайомлення із текстом «Осінь за вікном казку чарівну пише»
  • Читання тексту вчителем

ОСІНЬ ЗА ВІКНОМ КАЗКУ ЧАРІВНУ ПИШЕ

  Оксанка прокинулася рано. Підійшла до вікна, привідкрила фіранку і… здивувалася. Все навкруги перетворилося на чарівну осінню казку.

  Тепле лагідне сонечко дивилося у вікно привітно і весело. У високому синьому небі пливли білі хмарки. Повітря напоєне пахощами, які бувають тільки восени. А все навколо розмальоване теплими барвами.

  Торкнулася невидимка своїм пензлем до дерев, кущів, трав – і вони одяглися в розкішне казкове вбрання. Ось укрився багрянцем клен. Мов свічки, палахкотять білокорі берези. Пожовкло листя на ясенах, в’язах і осиках. Кораловими китицями горить горобина, красується калина. Побувала осінь і біля річки, бо золотом сяє вербове листя. Тільки ялинка так і не перевдяглася, а залишилася у своєму зеленому платтячку. У дворі розмаїттям кольорів палав квітник. За ним виднівся багряний садок.

Осінь за вікном казку чарівну пише, - подумала Оксанка.

  1. Визначення теми й головної думки тексту
  2. Змістовий аналіз тексту
  • Коли прокинулася Оксанка?
  • Що зробила дівчинка?
  • На що перетворилося все навкруги?
  • Яке було сонечко?
  • Що воно робило?
  • Що пливло у синьому небі?
  • Якими пахощами напоєне повітря?
  • Чим все було розмальоване?
  • До чого невидимка доторкнулася пензлем?
  • Що зробили дерева, кущі, трави?
  • Чим укрився клен?
  • Як палахкотіли білокорі берези?
  • На яких деревах пожовкло листя?
  • Які стоять горобина та калина?
  • Що робила осінь біля річки?
  • У якому платті стоїть ялинка?
  • Як палав квітник?
  • Що за ним виднілось?
  • Що подумала Оксанка?

Робота над мовним матеріалом Слайд 7

  1.  
  1. Добирання прикметників

Казка – осіння, чарівна.

Сонечко – лагідне.

Небо – високе, сине.

Хмарки – білі.

Барви – теплі.

Вбрання – розкішне.

Берези – білокорі.

Китицями – кораловими.

Листя – вербове.

Плаття – зелене.

Садок – багряний.

  1. Створення словосполучень. Конверт №3
  • Поєднайте ліву і праву колонки

Оксанка                                          пливли білі хмарки.

Клен                                                пожовкло листя.

Білокорі берези,                             кораловими китицями.

Калина                                             прокинулась рано.

Горобина горить                             мов, свічки палахкотять.

На ясенах, в’язах, осиках               вкрився багрянцем.

У небі                                               красується.

  1. Створення синонімічних рядів. Конверт №4

Палахкотять                                    горять.

Повітря напоєне                              сповнене.

Прокинулась                                   встала, піднялася.

Синьому небі                                   блакитному.

Пахощі                                             аромат.

Красується калина                          пишається.

Плаття                                              сукня.

  1. Структурний аналіз тексту
  • Спробуємо скласти план до тексту.

 

 

 

 

 

План Слайд 8

 

1Здивування Оксанки.

2Вітання сонечка і неба.

3Розмаїття фарб відчиняє двері в казку.

4Думки Оксанки.

  1. Усний переказ тексту.
  2. Орфографічна підготовка Слайд 9

Фіранка

Вбрання

Китиця

Розмаїття

  1. Повторне читання тексту вчителем
  2.  Запис тексту в зошити.

Індивідуальна допомога учням: набір опорних слів до кожного абзацу.

  1. Самоперевірка. Прослуховування 2-3 переказів.
  2. Підсумок уроку. Рефлексія
  • Чи сподобався вам урок?
  • Чого навчив урок?( писати переказ, любити природу, працювати в групі, бути спостережливим)
  • Створення Артбуку(графічний альбом, колекція зображень і записів)

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
20 березня 2020
Переглядів
3632
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку