Урок "Переказ тексту Пташині серенади"

Про матеріал
Урок розвитку зв`язного мовлення. Вчити писати детальний переказ тексту, складати план; вчити звертати увагу на ознаки предметів; замінювати словосполучення більш художніми, образними виразами; розвивати мислення, пам'ять, збагачувати словник учнів; виховувати почуття поваги до слова, вміння відчувати красу слів.
Перегляд файлу

Відкритий урок з української мови (4-Б клас)

                           Урок № 40/19                       Дата проведення 15.11.2019

Розвиток зв’язного мовлення. Переказ тексту «Пташині серенади».

Мета: вчити писати детальний переказ тексту, складати план; вчити звертати увагу на ознаки предметів; замінювати словосполучення більш художніми, образними виразами; розвивати мислення, пам'ять, збагачувати словник учнів; виховувати почуття поваги до слова, вміння відчувати красу слів.

Обладнання: запис голосів птахів, малюнки шпака, солов'я, дятла, ластівки,зошит з розвитку мовлення, презентація, картки для самооцінювання, конверти із завданнями, маски птахів, відео зорової фізкультхвилинки.

Хід уроку

І. Організація класу.

У нас зараз урок розвитку зв’язного мовлення.

Сьогодні у нас-незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну чудову, в країну відому,

Що нас чекає й збагачує мову.

(Всі): Доброго дня, шановні гості!

ІІ. Актуалізація знань і чуттєвого досвіду учнів.

-«Долонька до долоньки»

Я хочу побажати тобі успіху!

1. Слухання запису співу пташок і бесіда.

- Послухайте запис. Придумайте до нього назву.

Учні дають варіанти назв, вчитель підводить їх до назви «Пташині серенади» і говорить, що це - тема уроку і що на цю тему учні напишуть переказ.

-А що ж таке серенади? (Я давала завдання дослідити значення слова серенади Минайлову Володі)

2. Робота за малюнками.

На дошці малюнки пташок.

- Послухайте загадки про пташок, покажіть малюнок пташки, про яку була загадка.(Діти розказують загадку напам`ять,відкривають по черзі малюнки пташок).

Вірно людям я служу,

їм дерева стережу,

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників ним здобуваю.

(Дятел)

 В мене є великий хист,

Я співаю, як артист.

Спів мій радісний усюди

Дуже полюбляють люди.

(Соловейко)

Швидко скрізь цей птах літає,

безліч мушок поїдає,

за вікном гніздо будує,

тільки в нас він не зимує.

(Ластівка)

Перший я приніс весну,

Розбудив усе від сну.

Заспіваю під вікном,

Люди звуть мене ....

(Шпаком)

- Яких пташок ви знаєте, які гарно співають?

- Спів яких пташок ми можемо назвати пташиними серенадами? (Коли їх багато і вони різні).

- Яка пташка вважається найкращим співаком? (Соловейко)

ІІІ. Основна частина уроку.

Мета нашого уроку письмово переказати текст «Пташині серенади». Для цього потрібно гарненько підготуватися. Не забувайте, у вас на парті лежить картка самооцінювання! Після кожного етапу уроку виставляємо собі бал.

1. Читання вчителем переказу «Пташині серенади».

- Послухайте текст.

Пташині серенади

У травні з небесної блакиті, з дерев і кущів линуть пташині голоси. За синім сосновим бором займається рожева зоря.

Польовий жайворонок дзвіночком вітає народження нового дня.З ранку до пізнього вечора чути пташині серенади в міських парках.


А увечері в кущах тихої алеї раптом хтось свисне, тьохне. Мине хвилина, друга, і поллється чудесна пісня солов'я.

2. Бесіда по змісту тексту.

- Чому автор текст назвав «Пташині серенади»? (Тому що мова йде про спів багатьох птахів з різним співом)

-Про яких пташок йде мова у тексті?(Жайворонок, соловей)

-Яка пташка починає день своїм співом? (Польовий жайворонок)

-Яка пташка закінчує день своїм співом? (Соловей)

-Де найчастіше чути пташині серенади? (В міських парках)

3. Робота в групі.(Зараз попрацюємо в групах)

На парті лежать конверти. Дістаньте, будь ласка,завдання. Замініть вирази, виразами з тексту по пам`яті, з`єднавши їх на парті.

Голубе небо - небесна блакить.

Звучать пташині голоси - линуть пташині голоси.

Сходить сонце - займається рожева зоря.

Дзвінко співає жайворонок - жайворонок дзвіночком вітає.

Початок дня - народження нового дня.

-Група, яка виконає роботу, не забуває про знак «Ми все зробили»(з’єднавши руки разом).

Картка самооцінювання

-Але для того щоб написати переказ нам треба провести орфографічну підготовку.

4. Робота в парах. Орфографічна підготовка. Стіна слів.

- Відкрийте зошит на сторінці 16, завдання 3.Працюємо в парі. Вставте пропущені орфограми. Поясніть. Даю дві хвилинки, час пішов.

Пол_вий,народже_я,с_р_нади,пізн_го,увеч_рі, т_хне, по_ється, солов_я,міс_ких.

Почерзі учні пояснюють орфограми класу.

Картка самооцінювання

Фізкультхвилинка (діти одягнені в маски пташок)

Треба паузу зробити і здоров’ячко зміцнити.

Ось горобчик прилетів

І на гілочку присів

Тут сорока-білобока

Скоки-скоки, скоки-скоки

Дятел на сосні сидить,

По корі весь час довбить.

Тут лелека пролітає

Орла в небі помічає

Той весь час спостерігає,

Хто і як з птахів літає

І тихесенько сідає.

-Давайте пригадаємо будову тексту. (Текст складається з початку, основної частини, кінцівки).

-Щоб написати текст, нам потрібно скласти план. Прослухайте ще раз текст.

5. Повторне читання тексту вчителем.

Пташині серенади

У травні з небесної блакиті, з дерев і кущів линуть пташині голоси. За синім сосновим бором займається рожева зоря.

Польовий жайворонок дзвіночком вітає народження нового дня.З ранку до пізнього вечора чути пташині серенади в міських парках.


А увечері в кущах тихої алеї раптом хтось свисне, тьохне. Мине хвилина, друга, і поллється чудесна пісня солов'я.

-Зараз в групі ви повинні скласти план, скориставшись підказкою.(В конверті лежать частинки плану, їх потрібно поставити в правильному порядку).

6. Робота в групі.  Складання плану до переказу.

Орієнтовний план

1. Ранок.

2. Пташині серенади.

3. Чудесна пісня солов'я.

Картка самооцінювання.

7. Усний переказ тексту за планом. (2-3 учні переказують текст.)

8. Третє читання тексту вчителем.

Пташині серенади

У травні з небесної блакиті, з дерев і кущів линуть пташині голоси. За синім сосновим бором займається рожева зоря.

Польовий жайворонок дзвіночком вітає народження нового дня.З ранку до пізнього вечора чути пташині серенади в міських парках.


А увечері в кущах тихої алеї раптом хтось свисне, тьохне. Мине хвилина, друга, і поллється чудесна пісня солов'я.

9. Самостійна робота учнів. Детальний переказ письмово. (Для дітей середнього рівня-на столі у вчителя стоїть скринька  допомоги).

10. Самоперевірка: виправлення помилок, удосконалення речень.

11. Інтерактивна вправа «Крісло автора».Читання переказу окремими учнями.

Картка самооцінювання

IV. Підсумок уроку. Рефлексія. (У вигляді казкових«чоловічків» ) Продовжи речення

На уроці я дізнався….

На уроці мені було цікаво…

Я пригадав…

Для мене стало новим…

Я навчився…

Підсумуйте оцінку на картці самооцінювання

V. Домашнє завдання.

Самостійним-знайти вірш про улюблену пташку.

Працьовитим-підготувати виразне читання вірша про пташку(на вибір).

Творчим-підготувати презентацію-опис пташки (на вибір)

Ось і уроку кінець!

Хто працював, той молодець!

 

doc
Додано
8 лютого 2020
Переглядів
14426
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку