Урок " Перемога добра над злом"

Про матеріал
Розробка навчає учнів аналізувати певні події та розрізняти прояви добра і зла у світі, розуміти різницю між добрими і злими вчинками; сприяти формуванню у свідомості дитини бажання творити добро. Здобувачі знань після уроку набудуть компетенцій толерантності, шануватимуть іншу особистість, її думки, вчинки, звички до тих пір, поки це не загрожуватиме власній гідності, честі переконанням, робитимуть добрі справи та заохочуватимуть до цього інших людей.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку на тему:

« Система духовних і моральних цінностей громадянина на ціннісній моделі Української Хартії вільної людини»

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала вчитель основ

християнської етики

гімназії села Котівка

Копичинецької міської ради

Чортківського району

Худзік Олександра Данилівна

 

 

 

 

 

 

 

                                

 

                                   

                                                       

 

 

                                                     2023

 

Основи християнської етики

6 клас

Тема: Остаточна перемога добра над злом

Мета: навчати учнів аналізувати певні події та розрізняти прояви добра і зла у світі, розуміти різницю між добрими і злими вчинками; сприяти формуванню у свідомості дитини бажання творити добро.

Очікувані  результати: здобувачі знань після уроку набудуть  компетенцій толерантності,  шануватимуть іншу особистість, її думки, вчинки, звички до тих пір, поки це не загрожуватиме  власній гідності, честі переконанням, робитимуть добрі справи та заохочуватимуть до цього інших людей.

Біблійна історія. Притча про невід

                                                                (Мт.13.47 – 52)

Ключовий  біблійний вірш: «Будьте мужніми! Я переміг світ»

                                                               (ІВ.16.33)

Обладнання уроку: свічка, Новий Завіт, проектор, робочі зошити, робочі листки, макет акваріума, силуети риб із малюнками – символами та біблійними віршами, плакат з біблійним віршем, малюнок океану на ватмані, презентація про Матір Терезу, запис пісні

Перебіг уроку:

І. Вступна частина

Християнське вітання. Мотивація молитви

Зупинимо свій погляд на яскравому  вогнику свічки, яка символізує самого Ісуса   Христа! Він кличе нас іти за ним. Розпочнемо урок молитвою. Попросимо у Всевишнього мудрості, розуму, сили, щоб іти його слідами.

Молитва «Отче наш»

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Проблемне запитання:

Що на вашу думку означає іти Божими слідами?

(орієнтовні відповіді дітей: наслідувати Христа у його чеснотах; жити згідно із його вченням; жити в любові; творити добро…)

Демонстрація слайду ікони « Ісус стукає у двері» ( звучить легка музика).

Вірш Св. Письма

Вчитель: «Ось стою при дверях та стукаю, коли хто почує мій голос і двері відчинить, я до нього ввійду і буду вечеряти з ним, а він зо мною».

                                                                                    (Об.5:20)

Кожного уроку і сьогодні Ісус стукає до  наших сердець через притчі і запрошує до Небесного царства.

Пригадаймо:

  • Що таке притча?
  • Чому Христос говорив притчами?
  • Чого навчав у притчах?

Робота в парах

Зараз кожна пара отримає «зернятко» у якому заховані уривки із Ісусових притч. Визначте, із якої вони притчі, та яка її мораль.

     1.«Інше впало на добру землю і вродило в сто разів, друге в шістдесят, а інше в тридцять. Хто має вуха нехай слухає».

    (Притча про сіяча. Вчить нас слухати Боже слово і його виконувати)

 2. «Зберіть перше  кукіль  та зложіть його в снопи, щоб його спалити, пшеницю ж складіть у мою клуню»

 (Притча про кукіль і пшеницю. Ця притча спонукає нас пам’ятати, що прийде час відповідати за свої вчинки)

 3.  «І коли пощастить знайти її знову. Істинно кажу вам,  що він радіє          більше ніж 99, що не заблукали».

         (Притча про вівцю, що заблукала. Навчає, що кожна людина є значуща, про необхідність піклуватися про менших, слабших).

  1. «Іди і ти роби так само».

          (Притча про доброго самарянина. Вчить бути милосердними до ближніх і навіть до ворогів).

  1. «Твій брат був, мертвий, але ожив, пропав, але знайшовся».

 (Притча про блудного сина. Вчить нас прощати, як прощає Господь, вказує   на Боже милосердя).

  1. «Воно найдрібніше з усього насіння, але коли виросте, стає більшим»

(Притча про зерно гірчиці. Вчить, що будь – яка маленька доброчинність може породжувати велике добро).

  1. «Хоч я ні Бога, ні людей не боюсь, але допоможу цій вдові, щоб мені не докучала».

  (Притча про несправедливого суддю. Вчить бути наполегливими у добрих  справах, молитві).

  1. «Піди – но, дитино, сьогодні у виноградник, попрацюй там».

(Притча про слухняного й неслухняного синів. Вчить виявляти послух не на словах, а ділом, вчинками).

Висновок дітей : Притчі вчать нас жити у Божому царстві з вірою Господа. Допомагають зрозуміти якими ми є, та якими маємо бути спонукають до самовдосконалення.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Оголошення і пояснення ключового вірша.

- У Євангелії від Івана 16:34 можемо прочитати слова Ісуса: «Будьте мужніми !Я переміг світ»

Світ – це гріх, зло. Христос переміг його. Тому закликає нас бути мужніми  і боротись, бо перемога  над світом – це перемога над гріхом.

            -  Як людина може сприяти перемозі добра над злом?

-  Коли буде остаточна перемога добра над злом? Довідаємось на сьогоднішньому уроці.

(Запис теми уроку у зошитах).

Знову день, росою вмитий

Котить гомін за діброву.

Хто навчить мене любити

Все навколо? Боже слово.

Хто в журбі мене розважить.

Подарує радість знову,

Шлях до вічності покаже,

Тільки Слово. Боже Слово.

IV. Засвоєння нових знань , формування умінь і навичок.

  1. Робота зі Святим Письмом.

(Читання притчі про  невід     Мт. 13.47 – 52)

  1. Коротке основне пояснення притчі.

а) Про, що нагадує Христос у притчі?

б) До кого подібні в цій притчі грішні та праведні?

в) Чи думаєш ти про Царство небесне?

г) Що робиш для того, щоб стало ближчим для тебе?

 3. Повне, детальне пояснення притчі.

Невід у Христовій притчі – (рибальська сітка) – це Слово Боже, яке приваблювало і приваблює багатьох, вселяє віру своєю  істинністю і праведністю. Спіймана риба – людські душі, сповнені світлої віри. Але чи достатньо світлої віри для того, щоб спастись?

Звернімось до простого життєвого прикладу. Чекаючи свого виступу на концерті, віримо, що все буде добре, бо маємо чистий голос, пам'ять, артистизм. Але на концерті «провалюємось», бо погано підготувались. Мало вірити і очікувати , що Царство Небесне впаде як манна небесна. Ми повинні добрими справами наближати його: любити один одного, поважати, терпляче ставитися до інших, стараючись їм допомогти, молитись за тих хто перебуває   у полоні сумнівів, щоб Господь допоміг їм. Ісус терпляче ставився до віруючих, та невіруючих. Однак багатьом із його учнів і співрозмовників бракувало підкріплення своєї віри добрими ділами. Тож невід зібрав багато прихильників із різних народів і класів. Закінчується притча словами: «Так буде при кінці світу: Ангели повиходять і вилучать злих з – поміж праведних, і їх повкидають до печі огненної.

Висновок. «Притча вчить : якщо ми маємо віру, але не ведемо доброго життя, - «вкинені будемо у вогонь мук сумління і страждань».

V. Закріплення та застосування знань на практиці.

Гра «Спіймай рибку»

1.( Вчитель звертає увагу акваріум з рибками) пропонує побути  рибалками «спіймати» рибу із малюнком чи записом того, що хоче сказати нам Ісус…

Малюнки: церква – ходити до церкви, сповідатись, причащатись,     допомагати працею;

     Серце – любити усіх;

     Складені до молитви руки – молитись.

     Усміхнене обличчя – усміхатись, бути привітним;

     Цукерка – ділитись тим, що маєш

Записи:

  1.        Не те, що входить в уста, осквернює людину, а те, що з них виходить.

(Бути ввічливим, не говорити поганих слів, не обмовляти інших, не брехати…)

  1.        Кому багато дано, з того і вимагатимуть.

(Своїми вміннями служити і допомагати іншим)

  1.        Що бажаєте, щоб люди чинили вам, те і ви їм чиніть.

(Якщо хочеш, щоб тебе поважали поважай інших, якщо хочеш, щоб тобі співчували , співчувай і ти іншим…).

  1.        Не судіть, і не будете судимі.
  2.        Багато покликаних, та мало вибраних.
  3.        Прощайте, то будете прощені.
  4.        Будьте ж виконавцями Слова, а не слухачами самими.
  5.        Ті, що взяли меч, від меча і загинуть.
  6.        Хто не зі мною, той проти мене.
  7.   Шукайте правду, а правда визволить вас.
  8.   Любіть один одного, як я вас полюбив.

Висновок: Христос заохочує нас до добрих справ

Робота з повчальним оповіданням

                                                          (підручник  ст. 180 -181)

  •            У чому проявилась Божа благодать до молодого чоловіка?.
  •            Чим повчальний зміст, цієї історії (Про сліпого та кульгавого)?
  •            Вірш «Поспішайте творити добро».

Завдання 1. ст.61      (робочий зошит)

  •            Із власного досвіду запиши, що означає творити добро;
  •            Щодо Бога;
  •            Щодо себе самого;
  •            Щодо ближнього;
  •            Щодо усіх речей, якими послуговуєтеся.

Вправа: Впорядкуй поради Доброго Ангела.

  • Зло добро породжує, а добро – зло.
  • Добро чи робити задумайся, й відразу зло роби.
  • Над злом добра вір твердо в перемогу.
  • Прощати терпеливо кривду і зло вчися знось.
  • Що, на твою думку, повинна робити людина для того, щоб добро перемогло зло?

VІ. Узагальнення

Отже, уникайте творити зло, як діло, за яке нам треба відповідати перед Богом і суспільством, а чиннім добро.  До цього закликає нас і Мати Тереза (презентація)

Домашнє завдання – виконайте завдання 1, 3, 5

Вправа «Мікрофон»

  •            Що ти збережеш  у своєму серці після сьогоднішнього уроку?

VІІ. Підсумкова частина

  •            Оцінювання знань.
  •            Створення спільної композиції  «Поділись радістю з іншими»       « Не говори про доброту» (вірш)
  •            Молитва – пісня

«Чини добро по всій землі»

Не говори про доброту,

Коли ти нею сам не сяєш,

Коли у радощах витаєш,

Забувши про чужу біду,

Бо добро не тільки те,

Що обіймає теплим словом.

В нім почуття таки основа,

Яка з глибин душі росте,

Коли її не маєш ти - 

Ти раниш людяне в людині,

Немає вищої  святині,

Як чисте сяйво доброти.

 

docx
Пов’язані теми
Етика, 6 клас, Розробки уроків
До підручника
Основи християнської етики 6 клас (Жуковський В.Л., Ніколін М.М., Филипчук С.В., Лахман Н.М.)
Додано
6 березня 2023
Переглядів
900
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку