Урок."Перевірка написання слів з ненаголошеними е,и за словником

Про матеріал

Виховувати бажання вирощувати дерева, прикрашати нашу планету, вчити спостерігати, розвивати уяву, спостережливість, фантазію, інтерес до творчості Т.Г.Шевченка та любов до українського слова, поглиблювати знання учнів з правопису слів з ненаголошеними звуками [е], [и], які не перевіряються наголосом, вдосконалювати вміння користуватися орфографічним словником,розвивати творчу особистість учнів засобами образотворчого мистецтва

Перегляд файлу

Українська мова

Тема. Перевірка написання слів з ненаголошеними  [е], [и] за словником

Мета. Виховувати бажання вирощувати дерева, прикрашати нашу планету,  

            вчити спостерігати, розвивати уяву, спостережливість, фантазію,

            інтерес до творчості Т.Г.Шевченка та любов до українського слова,         

            поглиблювати знання учнів з правопису слів з ненаголошеними 

            звуками [е], [и], які не перевіряються наголосом,

            вдосконалювати вміння користуватися орфографічним словником,

        розвивати творчу особистість учнів засобами образотворчого мистецтва Обладнання: орфографічні словники, таблиці, малюнки дерев, музикальний

            запис П.Чайковського Пори року, альбом, фарби, пензлики,папір

Тип уроку: урок закріплення знань, вмінь та навиків

                             Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності

  1. Хвилинка каліграфії

Урок почнемо без зупинки

З каліграфічної хвилинки

         в в вз вз вл зе рів заповідник заказник

(Яким кольором можна покрасити ці слова? Чому зеленим?)

 

        2. Словникова робота

Заказник – територія, де постійно у певні сезони охороняються види рослин, тварин.

Заповідник – територія, повністю вилучена з господарського користування з метою збереження та вивчення природних процесів.

В Україні заповідники – Чорноморський,  Асканія – Нова

 

       3. Загадка. Відгадку прописати

                Літом одяг одягає, а на зиму скидає.

                Весною веселить, літом холодить, восени годує. (Дерево)

 

       4.Прислівя вивчити

Зрубав одне дерево – посади троє.

З природою живи в дружбі, то й буде вона тобі в службі.

 

       5. Завдання

Усний опис улюбленого дерева

 

      6. Уявне перенесення до лісу

Учні закрили очі та під музику уявили відпочинок у лісі

Відкрили очі і роздивилися на малюнках  де ліс, де сад

 

  1. img043Малювання дерева м´ятим папірцем. Виставка робіт «Наш парк»

     Картинки по запросу Дарева очами українських художників    Картинки по запросу Дарева очами українських художників   C:\Users\владелец\Desktop\АКВАРЕЛЬ работы\f1b3e34867c8.jpg

      8.Розповідь вчителя

Дерева – наймогутніші жителі нашої планети. Вчені вважають, що в них є своя пам’ять. Так річні кільця можуть розповісти про щедрі роки з теплими, чистими травневими дощами і засушливі, злі, морозні.

А химерно вигнутий сучок нагадує про недоброго хлопчика, котрий знечівя надломив тоненьку гілку….років тридцять тому.

Гадаєте, дереву не боляче й воно не памятає? Памятає. І багато про що може розповісти уважному. І про добрих людей, і про скажені вітри й грози, що колись промчались над його кроною.

  1. Бесіда

– Як допомогти дереву рости струнким і гарним?

  • Як спілкуючись з природою, залишити по собі добрий спомин?
  • Хто з вас допомагав дорослим саджати дерева?
  • Як дерева допомагають птахам взимку?
  • Чим птахи допоможуть деревам влітку?

 

ІІІ. Розвиток умінь та навичок

 

  1. Робота над віршем Т.Шевченка

І барвінком, і рутою,

І рястом квітчає

Весна землю, мов дівчину

В зеленому гаю.

- Прочитайте

- Чи є слова які треба перевірити правилом?

- Розкажіть правило, як правильно записати слова з [е] , [и] в ненаголошеному складі

 

2. Коментоване письмо ( за віршем Т.Шевченка)

Виписати слова, написання яких треба перевіряти правилом

Дописати перевірні слова

Слово землю змінити так, щоб наголошений звук [е] став ненаголошеним та записати

3.Бесіда

  • Чиї рядки вірша ви тільки опрацювали?
  • Хто такий Т.Г.Шевченко?
  • Чим він ще любив займатися у вільний час?
  • Як гадаєте, чому Т. Шевченко приділяє увагу природі?
  • Яке свято святкуємо у березні?

 

4.Робота за підручником ( Другий вірш Т.Шевченка)

І група

Прочитай вірш. Чітко вимов кожен звук. Спиши перше речення

ІІ група

Прочитай. Спиши вірш, вставляючи в словах пропущені букви.

ІІІ група

Прочитай, Спиши вірш, вставляючи в словах пропущені букви. Підкресли прийменники разом з іменниками, до яких вони відносяться.

 

5.Фізкультхвилинка

 Ми берізки і кленці,

В нас тоненькі стовбурці,

Ми в стрункі стаєм рядки,

Випрямляємо гілки.

Ледь зіп’явшись з корінців,

Дістаєм до промінців.

Наші ніжні пагінці

Хиляться на вітерці.

Вправо, вліво, І весь сад

Нахиливсь вперед, назад.

 

6.Творча робота

А) скласти з даних букв слово, яке вказує на назву предмета, який часто використовуємо у навчанні

с, л, о, в, н, и, к

б) У попередній вправі є слово ( червоний), у якому виникли труднощі при встановлюванні букви. Це слово треба перевіряти за словником.

Ті слова які не можна змінити чи підібрати близькі за значенням, треба перевіряти за словником

 

7. Робота з орфографічним словником

А) знайти слово червоний

Б) записати самостійно – екологія, заповідник, абрикос, ясен

 

8. Робота з деформованим текстом

Тополі, ставка, ростуть, біля, в.сокі

Л.сточки, на, скоро, з.лені, зявляться, деревах

І група

Скласти речення і записати вставляючи пропущені букви.

Усно назвати перевірні слова

ІІ група

Скласти речення і записати вставляючи пропущені букви.

    Підкреслити у реченнях підмет та присудок

    ІІІ група   Скласти речення і записати вставляючи пропущені букви

Підписати відомі частини мови

IV. Підсумок

  1. Відповіді на запитання
  • Над якою темою працювали?
  • Як правильно написати в словах [е] чи [и] в ненаголошеному складі?
  • Наведіть приклади
  • Які нові слова ви запамятали?
  • Чим відрізняються заповідник від заказника?

2.Цікавинка

Книга зелена – зведення даних про рідкі , зникаючі згрупування, що потребують особливої охорони. Зелена книга в Україні у 1987р.

Книга Червона – список рідкісних видів рослин та тварин, яким загрожує зникнення. Червона Книга в Україні 1977р.

                   Похожее изображение   Картинки по запросу Дарева очами українських художників   Похожее изображение

3.Вірш Двоколірний вірш

Коли де–небудь квітку бачу,

Зірви! – кричать мені, аж плаче.

Повз деревце іду зелене.

Зламай! – схиляється до мене.

В гніздечку пташку встріну в гаї,

Зжени! – мерщій мене благає.

Забий! – з болота жаба просить.

Замуч! – цвіркун сюркоче в просі.

Є не, негарний вірш такий.

Хай ліпше буде – навпаки.

Коли де бачу квітки очі,

Люби!   вона мені шепоче.

Повз деревце іду зелене

Привіт!  схиляється до мене.

В гніздечку пташку встріну в гаї,

Питає пташка: Як ся маєш?

Спочинь! – з болота жаба просить.

Всміхнись! – цвіркун сюркоче в просі…

Який же світ кругом чудовий!

Додому йду в добрі й любові.

Чому цей вірш назвав автор двоколірним?

Якими б кольорами ви зобразили вчинки людини в першій частині вірша?

В другій? Чому саме так?

Чому вчить нас цей вірш?

V. Д/З  З словника вибрати 10 слів, повязаних з живою природою

 

docx
Додано
1 січня 2019
Переглядів
1439
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку