Урок інтегрований з української мови " Іменник. Слова, які називають назви предметів"

Про матеріал

Розробила інтегрований урок української мови з елементами літературного читання, розвитку зв’язного мовлення за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ для 2 класу з використанням Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 1, 2 класах

Перегляд файлу

    ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК

УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

З ЕЛЕМЕНТАМИ  ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ, РОЗВИТКУ ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ

 

ТЕМА.  Іменник. Слова, які  називають назви  предметів 

Мета:    

      навчальна:  поглибити знання учнів про іменник як частину мови; формувати вміння відрізняти  іменники  від інших частин мови, правильно визначати морфологічні ознаки, удосконалювати навички правильного й доречного використання іменників в усному та писемному мовленні;

      розвивальна: сприяти розвитку  логічного мислення, уваги, пам’яті, уяви,творчих здібностей; умінню порівнювати, зіставляти, аналізувати, узагальнювати, робити висновки;

      виховна:  виховувати естетичні почуття та любов до природи, до рідного слова; навички культурного спілкування.

Змістові лінії:

Взаємодіємо усно. Виконувати сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань; відповідати на запитання за змістом  прослуханого і ставити запитання до усного повідомлення;  розповідати  про власні почуття, які викликав прослуханий текст; впевнено висловлювати свої думки, розвивати вміння бачити й чути один одного під час роботи у парі та групі.

Взаємодіємо письмово. Дотримуватися культури оформлення письмових робіт: розташовувати самостійно словосполучення  у рядку за зразком, записувати самостійно складені речення, робити акуратні виправлення.

Читаємо.  Вдумливо  читати: перед читанням (попереднє завдання-спостереження); під час читання (знаходити у тексті незнайомі слова, з’ясовувати  їх значення, користуючись тлумачним словником, а також через контекст (з допомогою вчителя); розуміти  лексику  слів, (позначки). Самостійно читати.  Виразне читання.

Досліджуємо мовлення. Значення слова ведмідь. Особливості правопису, правильний наголос. Словосполучення з іншими словами. Синоніми. Місце у реченні. Самостійна побудова речень з даним словом.

Впізнавати слова, які відповідають на питання хто? що? окремо та в реченнях, у тексті

утворювати словосполучення з іменниками

Досліджуємо медіа. Сприймати  й обговорювати прості медіа продукти: SMART підручник: джерело

https://www.youtube.com/watch?v=frZ5nZRNgIY&list=PL5vqV-t0Um0SiVasAtpfm83sAzMVSz_K_&index=24

Фізкультхвилинка «Подивись на небо »: Джерело: 

https://www.youtube.com/watch?v=jqy7Rm8n4Fk&index=4&list=PL5E8LrSI9SmQRg1xyxpIMuHn7yc059j5G

Театралізуємо. Міміка, інтонація під час читання вірша.

Обладнання: підручник  «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 1, 2  класах»(с.63)

зошит з української мови,  таблиця «Іменник», картки для роботи в групах, в парах, інтерактивна дошка SMART, таблиця «Стіна слів».

Тип уроку:    вивчення нового матеріалу з елементами повторення

Вид уроку:   інтегрований урок.

Форми роботи: робота в групах гра «Хто? Що?», робота в парах, інтерактивні методи «Мозковий  штурм»,  завдання «Позначка»

Етапи і зміст уроку

  1. Організація учнів до уроку

Всі  почули ви дзвінок –

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Тож і ми часу не гаймо,

Наш урок розпочинаймо.

  • Сподіваюсь, що всі сьогодні будуть працювати старанно, наполегливо, активно та швидко.
  1. Підготовка учнів до сприймання нового матеріалу.
    1. Каліграфічна хвилинка
  • Діти, чудово, коли в людини розвинена культура мовлення. Але не слід забувати і про культуру письма.
  • На що треба звернути увагу, коли говоримо про культуру письма? ( На красиве, правильне письмо)
  • Зараз я вам пропоную виконати каліграфічну хвилинку – під час письма зверніть увагу на правильне  поєднання букв.

ве    дм    мі   ід   дь    ведмі́дь

  1. Робота зі словниковими словами
  • Діти, культура письма – коли ми пишемо правильно, красиво, грамотно. Сьогодні ми запам’ятаємо правопис слова ведмі́дь. Слово поміщаємо на стіну слів.
  1. Значення слова

Ведмідь – великий хижий звір з густою  бурою, білою чи  чорною шерстю, що живе у дрімучих лісах, високих  горах та на  Півночі.

      2) Особливості правопису:  в?дмідь .

3) Словосполучення: білий, вайлуватий, бурий, великий.

4) Синоніми: ведмідь, клишоногий, бурмило.

  1. Речення.

Ведмідь  любить ласувати  медом.

Ведмідь живе у  барлозі.

Взимку ведмеді залягають у зимову сплячку.

  1. Склади і запиши речення зі словом   ведмідь.

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку

3.1 Бесіда з учнями

-Сьогодні ми продовжимо подорож. Якою країною ми подорожуємо? (Слово).  У цій країні є царство, яким керує король Іменник. Він дає назву всім предметам . Там мешкають предмети,  які відповідають на питання хто? що? І царство називається «Іменник».

 Мовонька і Суржик нагадають вам, які слова відносяться до  іменників.

3. 2 Перегляд відеопрезентаціі зі SMART підручника.

https://www.youtube.com/watch?v=frZ5nZRNgIY&list=PL5vqV-t0Um0SiVasAtpfm83sAzMVSz_K_&index=24

- Скажіть, які слова називав Суржик  за малюнками ?

- На які питання вони відповідають?

- Як правильно потрібно ставити питання?

4. Пояснення нового матеріалу

4.1 Оголошення теми і завдань уроку

Тема нашого уроку. Іменник. Слова, які називають назви  предметів 

Ви навчитесь:

   виділяти  іменники в  тексті;

  – творчо підходити до виконання завдань;

 – збагатите словниковий запас;               

Крім того, я очікую, що ви будете:

  • злагоджено працювати;

    правильно і чітко висловлювати свої думки;

    дотримуватися культури писемного мовлення;

   переконаєте мене, що ви любите і знаєте рідну мову.

4. 2 Робота над темою уроку

В цьому королівстві є ярмарка на якій продають різні предмети. Одного разу король купив собі:  диван,  тигра,  телевізор,  лисеня, пальто,  каченя,  їжака, лимон. Коли він приніс ці речі додому сказав поділити ці предмети по двох будинках.

1)  Гра «Хто ?  Що?»

(Учні об’єднуються в групи)

Хід гри

Гравці працюють протягом певного часу (3 - 5 хв), потім  кожна група зачитує  свої слова. За кожний правильно записаний іменник групі зараховується одне очко, за помилку знімається 2 очки. Знімається також очко за некаліграфічне написання.

Виписати окремо в два стовпчики слова, які відповідають на питання

 Хто?                                                                          Що?

2) Підведення підсумків гри

- Чи виникли труднощі, коли ви записували іменники?

  • Як треба ставити питання?

 

5. Закріплення одержаних знань і вмінь за таблицею

 

Слова, які відповідають на питання хто? – це назви істот – люди, тварини. А слова, які відповідають на питання що? – це назви неістот.

Слова, які називають предмети та відповідають на питання хто? що? називають іменником.  Іменник – це частина мови.

 5. 1  Гра з м’ячем                                                                                             

1 ряд називає  слова - назви тварин,

2 ряд – назви людей,

3 ряд –речі.

    ( Вчитель кидає кожній дитині м’ячик, а учні називають слова ) 

5. 2  Робота з текстом на картках

- Прочитайте текст

Тиха  морозна ніч. З високого холодного неба зорять на землю яскраві зорі. Місяць освітлює цю казкову картину, простелює світлові стежечки на долівці і сповнює порожні кімнати химерними сутінками.

Підкресліть іменники  однією  рискою.

5. 3 Поставте  питання до назви людей

Погляньте, це моя сім’я:

Матуся, батько, брат і я.

Також я знаю весь наш рід:

Є бабуся, є і дід,

І другий дід і дядько  Клим

( ми по гриби ходили з ним)

 Є тітка Віра з Воркути,

Є два двоюрідні брати.

6. Фізкультхвилинка «Подивись на небо»

Джерело:  https://www.youtube.com/watch?v=jqy7Rm8n4Fk&index=4&list=PL5E8LrSI9SmQRg1xyxpIMuHn7yc059j5G

6. 1 Ознайомлення з віршем  Любові Відути « Їжаки – кравці»  (с.63)

6. 2  Читання вірша  « Їжаки – кравці» 

Їжаки – кравці

   Їжаки – кравці

   Зшили шапки ці,

   Потім з борошна

   Напекли млинців.

   В гарних  шапочках

   Красувалися,

   Перед  лискою

   Вихвалялися.

   Хвалились  кравці:

   Гарні  шапки ці,

   Але  де ж то, де

   З  борошна  млинці ?

 

    -    Що пошили їжаки?

  • З чого напекли  млинців ?
  • Перед  ким вони вихвалялися ?
  • Куди зникли  млинці ?
    1.  Завдання «Позначка»
  • Прочитайте самостійно вірш. Поставте позначки над словами, що відповідають  на питання  хто ? що ?
  • Прочитайте слова з позначками.
  • Як ви зрозуміли  значення слова кравці? (Кравець - фахівець з пошиття одягу, професія людини, яка робить, ремонтує, змінює та створює моделі одягу професійно, особливо костюми та чоловічий одяг.)

6. 4 Склади слова ( робота в парах на картках)

- На які питання вони відповідають?

- Як ці слова назвати одним словом.

ШИРТО  ( шорти)

КИДЕ      (кеди)

МКАЙА   (майка)

ШАКПА   (шапка)

ПАТЛЯТ  (плаття)

7.   Підсумок уроку

7. 1  Мозковий штурм

-Як називається королівство, яким ми подорожували?

-Що робить іменник?(Називає предмети)

-На які питання відповідають назви істот?

-А назви неістот?

-Що вам найбільше сподобалося?

Вчитель

Іменники справу знають –

 всі предмети називають :

і великі, і не дуже,

все, що хочеш, любий друже :

і людину, і тварину,

і маленьку їх дитину.

Всяку птицю іменує  -

імен йому не бракує.

Ліси, гори і долини,

ріки, моря, океани,

безкінечні земні далі,

нагороди і медалі.

Усім дають імена -

праця ж бо у них така.

Як бачите, діти, іменники  називають усі предмети, що нас оточують.

8. Завдання додому

Скласти речення зі словами лисиця, бабуся  і  олівець, підкреслити у цих реченнях  іменники.

 

doc
Додано
2 січня 2019
Переглядів
5407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку