Розробила інтегрований урок української мови з елементами літературного читання, розвитку зв’язного мовлення за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ для 2 класу з використанням Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 1, 2 класах
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК
УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
З ЕЛЕМЕНТАМИ ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ, РОЗВИТКУ ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ
ТЕМА. Іменник. Слова, які називають назви предметів
Мета:
навчальна: поглибити знання учнів про іменник як частину мови; формувати вміння відрізняти іменники від інших частин мови, правильно визначати морфологічні ознаки, удосконалювати навички правильного й доречного використання іменників в усному та писемному мовленні;
розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, уваги, пам’яті, уяви,творчих здібностей; умінню порівнювати, зіставляти, аналізувати, узагальнювати, робити висновки;
виховна: виховувати естетичні почуття та любов до природи, до рідного слова; навички культурного спілкування.
Змістові лінії:
Взаємодіємо усно. Виконувати сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань; відповідати на запитання за змістом прослуханого і ставити запитання до усного повідомлення; розповідати про власні почуття, які викликав прослуханий текст; впевнено висловлювати свої думки, розвивати вміння бачити й чути один одного під час роботи у парі та групі.
Взаємодіємо письмово. Дотримуватися культури оформлення письмових робіт: розташовувати самостійно словосполучення у рядку за зразком, записувати самостійно складені речення, робити акуратні виправлення.
Читаємо. Вдумливо читати: перед читанням (попереднє завдання-спостереження); під час читання (знаходити у тексті незнайомі слова, з’ясовувати їх значення, користуючись тлумачним словником, а також через контекст (з допомогою вчителя); розуміти лексику слів, (позначки). Самостійно читати. Виразне читання.
Досліджуємо мовлення. Значення слова ведмідь. Особливості правопису, правильний наголос. Словосполучення з іншими словами. Синоніми. Місце у реченні. Самостійна побудова речень з даним словом.
Впізнавати слова, які відповідають на питання хто? що? окремо та в реченнях, у тексті
утворювати словосполучення з іменниками
Досліджуємо медіа. Сприймати й обговорювати прості медіа продукти: SMART підручник: джерело
https://www.youtube.com/watch?v=frZ5nZRNgIY&list=PL5vqV-t0Um0SiVasAtpfm83sAzMVSz_K_&index=24
Фізкультхвилинка «Подивись на небо »: Джерело:
https://www.youtube.com/watch?v=jqy7Rm8n4Fk&index=4&list=PL5E8LrSI9SmQRg1xyxpIMuHn7yc059j5G
Театралізуємо. Міміка, інтонація під час читання вірша.
Обладнання: підручник «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 1, 2 класах»(с.63)
зошит з української мови, таблиця «Іменник», картки для роботи в групах, в парах, інтерактивна дошка SMART, таблиця «Стіна слів».
Тип уроку: вивчення нового матеріалу з елементами повторення
Вид уроку: інтегрований урок.
Форми роботи: робота в групах гра «Хто? Що?», робота в парах, інтерактивні методи «Мозковий штурм», завдання «Позначка»
Етапи і зміст уроку |
Всі почули ви дзвінок – Він покликав на урок. Кожен з вас приготувався, На перерві постарався. Тож і ми часу не гаймо, Наш урок розпочинаймо.
|
ве дм мі ід дь ведмі́дь
Ведмідь – великий хижий звір з густою бурою, білою чи чорною шерстю, що живе у дрімучих лісах, високих горах та на Півночі. 2) Особливості правопису: в?дмідь . 3) Словосполучення: білий, вайлуватий, бурий, великий. 4) Синоніми: ведмідь, клишоногий, бурмило.
Ведмідь любить ласувати медом. Ведмідь живе у барлозі. Взимку ведмеді залягають у зимову сплячку.
|
3.1 Бесіда з учнями -Сьогодні ми продовжимо подорож. Якою країною ми подорожуємо? (Слово). У цій країні є царство, яким керує король Іменник. Він дає назву всім предметам . Там мешкають предмети, які відповідають на питання хто? що? І царство називається «Іменник». Мовонька і Суржик нагадають вам, які слова відносяться до іменників. 3. 2 Перегляд відеопрезентаціі зі SMART підручника. https://www.youtube.com/watch?v=frZ5nZRNgIY&list=PL5vqV-t0Um0SiVasAtpfm83sAzMVSz_K_&index=24 - Скажіть, які слова називав Суржик за малюнками ? - На які питання вони відповідають? - Як правильно потрібно ставити питання? |
4. Пояснення нового матеріалу 4.1 Оголошення теми і завдань уроку Тема нашого уроку. Іменник. Слова, які називають назви предметів Ви навчитесь: – виділяти іменники в тексті; – творчо підходити до виконання завдань; – збагатите словниковий запас; Крім того, я очікую, що ви будете:
– правильно і чітко висловлювати свої думки; – дотримуватися культури писемного мовлення; – переконаєте мене, що ви любите і знаєте рідну мову. 4. 2 Робота над темою уроку В цьому королівстві є ярмарка на якій продають різні предмети. Одного разу король купив собі: диван, тигра, телевізор, лисеня, пальто, каченя, їжака, лимон. Коли він приніс ці речі додому сказав поділити ці предмети по двох будинках. 1) Гра «Хто ? Що?» (Учні об’єднуються в групи) Хід гри Гравці працюють протягом певного часу (3 - 5 хв), потім кожна група зачитує свої слова. За кожний правильно записаний іменник групі зараховується одне очко, за помилку знімається 2 очки. Знімається також очко за некаліграфічне написання. Виписати окремо в два стовпчики слова, які відповідають на питання Хто? Що? 2) Підведення підсумків гри - Чи виникли труднощі, коли ви записували іменники?
5. Закріплення одержаних знань і вмінь за таблицею
Слова, які відповідають на питання хто? – це назви істот – люди, тварини. А слова, які відповідають на питання що? – це назви неістот. Слова, які називають предмети та відповідають на питання хто? що? називають іменником. Іменник – це частина мови. 5. 1 Гра з м’ячем 1 ряд називає слова - назви тварин, 2 ряд – назви людей, 3 ряд –речі. ( Вчитель кидає кожній дитині м’ячик, а учні називають слова ) 5. 2 Робота з текстом на картках - Прочитайте текст Тиха морозна ніч. З високого холодного неба зорять на землю яскраві зорі. Місяць освітлює цю казкову картину, простелює світлові стежечки на долівці і сповнює порожні кімнати химерними сутінками. Підкресліть іменники однією рискою. 5. 3 Поставте питання до назви людей Погляньте, це моя сім’я: Матуся, батько, брат і я. Також я знаю весь наш рід: Є бабуся, є і дід, І другий дід і дядько Клим ( ми по гриби ходили з ним) Є тітка Віра з Воркути, Є два двоюрідні брати. 6. Фізкультхвилинка «Подивись на небо» Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=jqy7Rm8n4Fk&index=4&list=PL5E8LrSI9SmQRg1xyxpIMuHn7yc059j5G 6. 1 Ознайомлення з віршем Любові Відути « Їжаки – кравці» (с.63) 6. 2 Читання вірша « Їжаки – кравці» Їжаки – кравці Їжаки – кравці Зшили шапки ці, Потім з борошна Напекли млинців. В гарних шапочках Красувалися, Перед лискою Вихвалялися. Хвалились кравці: Гарні шапки ці, Але де ж то, де З борошна млинці ?
- Що пошили їжаки?
6. 4 Склади слова ( робота в парах на картках) - На які питання вони відповідають? - Як ці слова назвати одним словом. ШИРТО ( шорти) КИДЕ (кеди) МКАЙА (майка) ШАКПА (шапка) ПАТЛЯТ (плаття) 7. Підсумок уроку 7. 1 Мозковий штурм -Як називається королівство, яким ми подорожували? -Що робить іменник?(Називає предмети) -На які питання відповідають назви істот? -А назви неістот? -Що вам найбільше сподобалося? Вчитель Іменники справу знають – всі предмети називають : і великі, і не дуже, все, що хочеш, любий друже : і людину, і тварину, і маленьку їх дитину. Всяку птицю іменує - імен йому не бракує. Ліси, гори і долини, ріки, моря, океани, безкінечні земні далі, нагороди і медалі. Усім дають імена - праця ж бо у них така. Як бачите, діти, іменники називають усі предмети, що нас оточують. 8. Завдання додому Скласти речення зі словами лисиця, бабуся і олівець, підкреслити у цих реченнях іменники. |