Вправи для розвитку критичного мислення на уроках української мови при вивченні теми "Звуки і букви" у 2 класі

Про матеріал

У документі містяться вправи на розвиток критичного мислення на уроках української мови для 2 класу, які можна використовувати при вивченні теми "Звуки і букви".

Перегляд файлу

Звуки і букви

Зміни букву Гра «Чарівник»

Обладнання. Картки із записаним словом

Завдання. Дібрати і записати нові слова, що відрізняються від поданого в картці першою буквою (звуком), наприклад: рік – сік, тік, бік, лік…

Хід гри. Вчитель роздає картки, пояснює завдання. Через 4-5 хвилин називає слова, записані на розданих картках, учні по черзі зачитують дібрані. Кожному учасникові записується стільки очок, скільки він правильно дібрав слів. За помилку знімається 2 очка

Матеріали для гри .

Рак (мак, лак, так, бак…)

Чайка (майка, байка, гайка…)

Жук  (бук, сук, гук, лук…)

Сила (вила, шила, мила, била…)

Пити (мити, лити, шити, рити…)

Каша (наша, ваша, Маша, Саша…)

Син (лин, тин, чин…

Хата (вата,дата, лата…)

Дуб ( зуб, куб, чуб…).

 

Встав букви і вилучи зайвий предмет:

М..р..з                   Г..з..та                   Д..в..ий

С..і..                      Кн..г..                    В..л..к..й

Л..д                       Ж..рн..л                 К..р..тк..й

К..в..н                   К..ша                     В..да

 

Вправа  «Салат»

Щоб приготувати смачний салат, виберіть рядок, у якому слова розміщено за абеткою.

  •                 Кріп, помідор, морква, огірок, цибуля;
  •                 Кріп, цибуля, помідор, морква, огірок;
  •                 Кріп, морква, огірок, помідор, цибуля;
  •                 Кріп, огірок, помідор, морква, цибуля.

Чи допомогли вам знання абетки виконати завдання?

 

Гра «Віночок слів»

В гості приходить Мальвіна і приносить в корзині  квіти- слова, що містять у собі інші слова.

Складіть інші слова, використовуючи букви даного слова.

Соловейко ( соло, коло, воло, колесо, косо) .

Пов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "квіти для настрою нуш"Результат пошуку зображень за запитом "квіти для настрою нуш"Результат пошуку зображень за запитом "квіти для настрою нуш"Результат пошуку зображень за запитом "квіти для настрою нуш"Результат пошуку зображень за запитом "квіти для настрою нуш"

 

Гра  «Віднови слово»

«Допоможи ведмедику»

Ведмедику, учневі Лісової школи, вчителька Сова задала завдання відгадати загадки й записати звукову модель слів – відгадок.

 Ведмедик записував схеми слів на листочках з клена, аж ось дмухнув вітер і деякі листочки поніс за собою. Давайте допоможемо Ведмедику відновити записи .

  • Має роги, а держиться підлоги. (Стіл) .
  • Чого не вистачає у цій схемі?
  • Поля скляні дороги дерев’яні. (Вікно)
  • Де тут помилка?
  • Не кінь і не пес, їсть дрова, а не овес. (Піч)
  • Що тут пропущено?
  • Що за гість, що тепло їсть? (Мороз)
  • Чи відповідає звукова модель слові – відгадці

Результат пошуку зображень за запитом "кленові листки"Результат пошуку зображень за запитом "кленові листки"Результат пошуку зображень за запитом "кленові листки"

 

«Живі звуки»

Гра відбувається зі слово «літо». Для гри можна брати різні слова, які пропонує вчитель чи учні.

  •    Який м’який приголосний є у слові «літо»?
  •    Назвіть твердий приголосний у слові «літо» .
  •    Назвіть перший голосний у цьому слові.
  •    Назвіть  другий голосний звук у цьому слові

Діти викладають кожен свою фішку, щоб вийшло слово літо.

 

Гра «Дослідники»

Всі відповіді містять звук [с].

- у назвах якого посуду є звук [c]?

(салатниця, стакан, каструля…)

- у назвах якого взуття є звук [c]?

(босоніжки, сандалі…)

- у назвах яких фруктів є звук [c]?

(абрикос, слива, персик, апельсин…)

- у назвах яких тварин є звук [c]?

(лис, собака, свиня…)

- у назвах яких овочів є звук [c]?

(редиска, капуста, часник…)

- у назвах яких дерев є звук [c]?

(сосна, осика, ясен…).

 

Робота за «Діаграмою Вена»

  •    Згадайте, що ми вивчали на попередньому уроці?

Це усі повинні знати:

Нас неможна роз’єднати.

Відзначаємось ми чим?

Літер дві, а звук один. (дж, дз)

  •    А зараз ми за допомогою діаграми Вена знаходитимемо спільне та відмінне між буквосполученнями дж і дз.

 

 

 

Спільне:

  •    Буквосполучення мають однакову букву д;
  •    у них по дві букви;
  •    позначають один звук;
  •    не можна розривати при переносі слів;
  •    вимовляються злито.

Відмінне:

  •    дж позначає один звук [дж], а дз позначає два звуки[дз] та [дз’];
  •    вимовляються по-різному;
  •    другі букви у буквосполученні різняться.

 

 

Стратегія  «Два – чотири – разом»

  •    Що ми знаємо про приголосні звуки?

Учні обговорюють питання в парі, потім об’єднуються у групи, доповнюючи відповіді решти, а потім обговорюють питання всім класом. Роблять висновки.

 

Стратегії «Карусель» (Гра «Бережок і річечка»)

  •    Придумайте для однокласників запитання, що стосуються теми «Приголосні звуки»  («Питання – відповідь»)

 

 Інтерактивна вправа «Кубування»

  1.              Які букви вказують, що попередній приголосний м’який? (і, я, ю, є,
  2.              Коли букви я, ю, є, ї позначають два звуки?
  3.              Чи можуть букви я, ю, є, ї позначати два звуки і стояти після букви, що позначає приголосний звук?
  4.              Що називається апострофом?
  5.              Коли пишеться апостроф?
  6.              Наведіть приклади слів з апострофом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
2 січня 2019
Переглядів
2119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку