У документі містяться вправи на розвиток критичного мислення на уроках української мови для 2 класу, які можна використовувати при вивченні теми "Звуки і букви".
Звуки і букви
Зміни букву Гра «Чарівник»
Обладнання. Картки із записаним словом
Завдання. Дібрати і записати нові слова, що відрізняються від поданого в картці першою буквою (звуком), наприклад: рік – сік, тік, бік, лік…
Хід гри. Вчитель роздає картки, пояснює завдання. Через 4-5 хвилин називає слова, записані на розданих картках, учні по черзі зачитують дібрані. Кожному учасникові записується стільки очок, скільки він правильно дібрав слів. За помилку знімається 2 очка
Матеріали для гри .
Рак (мак, лак, так, бак…)
Чайка (майка, байка, гайка…)
Жук (бук, сук, гук, лук…)
Сила (вила, шила, мила, била…)
Пити (мити, лити, шити, рити…)
Каша (наша, ваша, Маша, Саша…)
Син (лин, тин, чин…
Хата (вата,дата, лата…)
Дуб ( зуб, куб, чуб…).
Встав букви і вилучи зайвий предмет:
М..р..з Г..з..та Д..в..ий
С..і.. Кн..г.. В..л..к..й
Л..д Ж..рн..л К..р..тк..й
К..в..н К..ша В..да
Вправа «Салат»
Щоб приготувати смачний салат, виберіть рядок, у якому слова розміщено за абеткою.
Чи допомогли вам знання абетки виконати завдання?
Гра «Віночок слів»
В гості приходить Мальвіна і приносить в корзині квіти- слова, що містять у собі інші слова.
Складіть інші слова, використовуючи букви даного слова.
Соловейко ( соло, коло, воло, колесо, косо) .
Гра «Віднови слово»
«Допоможи ведмедику»
Ведмедику, учневі Лісової школи, вчителька Сова задала завдання відгадати загадки й записати звукову модель слів – відгадок.
Ведмедик записував схеми слів на листочках з клена, аж ось дмухнув вітер і деякі листочки поніс за собою. Давайте допоможемо Ведмедику відновити записи .
«Живі звуки»
Гра відбувається зі слово «літо». Для гри можна брати різні слова, які пропонує вчитель чи учні.
Діти викладають кожен свою фішку, щоб вийшло слово літо.
Гра «Дослідники»
Всі відповіді містять звук [с].
- у назвах якого посуду є звук [c]?
(салатниця, стакан, каструля…)
- у назвах якого взуття є звук [c]?
(босоніжки, сандалі…)
- у назвах яких фруктів є звук [c]?
(абрикос, слива, персик, апельсин…)
- у назвах яких тварин є звук [c]?
(лис, собака, свиня…)
- у назвах яких овочів є звук [c]?
(редиска, капуста, часник…)
- у назвах яких дерев є звук [c]?
(сосна, осика, ясен…).
Робота за «Діаграмою Вена»
Це усі повинні знати:
Нас неможна роз’єднати.
Відзначаємось ми чим?
Літер дві, а звук один. (дж, дз)
Спільне:
Відмінне:
Стратегія «Два – чотири – разом»
Учні обговорюють питання в парі, потім об’єднуються у групи, доповнюючи відповіді решти, а потім обговорюють питання всім класом. Роблять висновки.
Стратегії «Карусель» (Гра «Бережок і річечка»)
Інтерактивна вправа «Кубування»
1