Урок "Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом: "Поезії про дивосвіт природи"

Про матеріал
Розробка уроку з літературного читання за підручником Олександри Савченко. 3 клас. Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом: "Поезії про дивосвіт природи"
Перегляд файлу

                                     Літературне читання

Клас: 3

Тема уроку. Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Поезії про дивосвіт природи».

Мета уроку. Провести підсумок за розділом «Поезії про дивосвіт природи», вдосконалювати навички читання творів; розвивати допитливість, зв'язне мовлення, образне мислення; виховувати самостійність, любов до читання, шанобливе ставлення до природи.

Обладнання: мультимедійна презентація, цеглинки лего, картки для роботи в парах, мікрофон, «метелик» для дихальної вправи.

                                            Хід уроку

І Організація початку уроку.

  1. Привітання.

 Всією душею, всім своїм серденьком

Люблю тебе, рідний краю, земелько рідненька.

І вас люблю, гори, ліси та гайочки,

І вас, ріки повноводні, маленькі струмочки.

Бо в тих ріках і струмочках — в чистій тій водиці

Бачу тебе, рідний краю, дорога землице!

Ти мене годуєш як свою дитину,

Тому люблю тебе, земле, люблю Україну!

-         Діти, всі ми з вами живемо в Україні, тут народилися, ступили перший крок, вимовили перше слово, тут живуть наші рідні. Ця країна для нас найкраща, бо в ній живуть доброзичливі люди, наше око радують миловидні краєвиди. Бо все це наша Батьківщина, яку ми любимо, шануємо, вболіваємо.

Сьогодні на урок до нас завітало багато гостей, тож давайте привітаємось з ними:

-         Повернемось обличчям до гостей

І лагідно промовимо «Добрий день!»

  1. Створення позитивного настрою. Вправа «Смайлик»

-         Діти, у кожного з вас на парті лежить малюнок смайлика, але він без посмішки. Пропоную вам домалювати його, щоб наш урок був позитивним, цікавим, змістовним.

  1. Вправа «Дерево очікувань»

-         Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Діти записують очікуване на листочках та прикріплюють їх до дерева)

Я також очікую, що ви будете на уроці активними, злагоджено працюватимете, будете виразно читати та давати відповіді на запитання

ІІ Повідомлення теми та мети уроку

Сьогодні у нас підсумковий урок за розділом «Поезії про дивосвіт природи». Отже, ми пригадаємо прекрасні твори українських поетів, будемо вдосконалювати навички читання, розвивати зв'язне мовлення, робити висновки.

ІІІ Мовленнєва розминка:

1. Артикуляційні вправи.

                              Де ж наш пустун – язичок?

                              Ліг на бочок і мовчок.

                               А ми зараз його розбудимо! 

  • Поплямкаєм губками!
  • Поклацаєм зубками!
  • Посичали гускою: с-с-с,
  • Подзижчали комариком: дз-дз-дз,
  • Пошуміли вітерцем: ш-ш-ш,
  • Подирчали тракторцем: др.-др-др.

2. Дихальні вправи.

«Гарячий чай» .

-         Дмухаємо на уявний стаканчик, охолоджуючи чай.

«Метелик».

 (До метелика, вирізаного з паперу, прив'язана нитка. Діти тримають за ниточку)

-         Подуйте на метелика, щоб він злетів.

«Понюхай квітку» .

-         Уявіть, що ви на галявині, вкритій квітами. Тримайте в руках квітку. Носом вдихаєте її аромат, а ротом видихаєте повітря.

 

  1. Робота над чистомовкою.

Ло-ло-ло:

 Я люблю своє село.

Ічка-ічка-ічка:

Протікає в ньому річка.

 Си-си-си: Є зелені в нас ліси.

  1. Робота над скоромовкою.

 

Великі мурахи грали біля шахів,

А маленькі мурашки – біля шашки.

Промовляння скоромовки з нарощуванням темпу.

1)  повільно;

2)  швидше;

3)  швидко.

Вправа «Ми – актори»

Учням пропонується уявити себе в певній ситуації та промовити скоромовку з відповідною інтонацією, наприклад:

ви з'їли кислий лимон;

ви отримали довгоочікуваний подарунок;

ви ненароком поламали улюблену іграшку;

ви зустріли свого друга(подругу).

-         Які скоромовки ви ще знаєте?

 

ІV Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу.

  1. Гра «Мікрофон»:

-         Який розділ ми закінчили з вами вивчати?

-         Які ознаки має віршована мова?

-         З якого вірша ці рядки: « поле в нашому краї, наче небо безкрає»?

-         Чим особливе гніздечко ремеза?

-         Хто автор вірша про цю пташку?

  1. Робота в парах «З'єднай ім'я та прізвище письменника з назвою вірша» (завдання на картках)
  2. Гра «Розумію, можу пояснити…»

-         Чому Любов Забашта називає світ природи дивосвітом?

-         З яким почуттям Тарас Шевченко описує дві картини природи у вірші

«За сонцем хмаронька пливе»?

-         Чому у вірші «В небі жайворонки в'ються» вжито багато дієслів?

-         Чому Ліна Костенко застерігає людей: «природа для всіх, а не для тебе лиш»?

  1. Робота в групах «Знайди риму»:

1 група шукає рими у вірші Лесі Українки «Плине білий човник, хвилечка колише…»;

2 група шукає рими у вірші Олександра Олеся «В небі жайворонки в'ються…» .

  1. Гра «Кращий диктор»

-         Вдома вам треба було підготуватися до виразного читання улюбленого вірша. Я пропоную вам гру «Кращий диктор».  Диктори читають, періодично відриваючи очі від тексту, щоб подивитися на глядачів.

  1. Гра «Дощик, дощ, злива»

Діти читають вірш «Волошкове поле»

-         Знайдіть образні вислови у вірші.

  1. Гра «Ехо»

Діти читають вірш «Дядько дощ»  по рядках хором по групах, ніби ехо

-         Знайдіть слова, які передають звуки, барви, силу літньої зливи

  1. Виконання тестів до творів, розміщених у розділі «Поезії про дивосвіт природи»

V. Підсумок уроку.

- Закінчити наш урок я хочу теж за допомогою гри «Продовж речення». 

  • Сьогодні на уроці я повторив (повторила) …
  • Найбільше мені сподобалось …
  • Чи погоджуєшся ти із тим, що світ природи – це справжнє диво?
  • До якого вірша ти б хотів/ хотіла  намалювати ілюстрацію?
  •  Як повинні ставитись люди до природи? Чому?
  • Чи справдились ваші очікування від уроку?

-         Рефлексія «Оберіть відповідну цеглинку лего»:

зелена – на уроці мені дуже сподобалось,

жовта – на уроці мені сподобалось,

червона – на уроці мені не сподобалось.

VІ Домашнє завдання

Намалювати ілюстрацію до улюбленого вірша

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 лютого
Переглядів
389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку