Конспект уроку математика
Тема. Периметр прямокутника та квадрата.
Мета. Систематизувати і узагальнити матеріал по темі «Периметр прямокутника та квадрата». Вчитися застосовувати набуті теоретичні знання на практиці. Розвивати математичну компетентність, природничу компетентність; розвивати уважність, навички співпраці в групі. Виховувати почуття взаємодопомоги.
Обладнання: дівчина-осінь, листочки з прикладами, листочки різних кольорі для самооцінювання, рамочки, презентація, грибочки, яблучка, фломастери.
Хід уроку
Вступ
Ось дзвінок нам дав сигнал
Працювати час настав
Час даремно не втрачаймо,
Працювати починаймо.
Бесіда.
Пригадаймо, яка пора року зараз? Який місяць? Які ознаки осені? Чому падають листочки?
Мотивація
Сьогодні до нас на урок завітала красуня-осінь. Всюди чарівниця навела лад, позолотила дерева, пострушувала листочки. Деякі з них прилетіли і до нас на урок. Погляньте, де ви бачите листочки?
Психологічний настрій.
Чи є у нас похмурі листочки? Листочки веселі, а з яким настроєм прийшли ви? Намалюйте свій настрій на листочку і покажіть його.
Усний рахунок.
Листочки не прості у нас на дошці, а із завданнями. Давайте їх виконаємо. Усно обрахувати вирази, записати в зошит відповіді. Записати відповіді у порядку зростання, підкреслити парні числа. Яке найменше натуральне число? Найбільше? Обвести кругле число.
Мотивація
Клопочиться Осінь в садах і полях, в дібровах і лісах. У своїй оселі красу теж наводить. Хоче оздобити осінній пейзаж гарними рамками
Актуалізація опорних знань
Захотіла красуня прикрасити рамочки і купила1 метр жовтої стрічки. На яку з цих рамочок вистачить такої довжини? Як дізнатися?
Робота в групах
Зараз ви попрацюєте в групах. Ваше завдання визначити чи вистачить 1 метр стрічки на рамочку.
Правила роботи в групах
Давайте пригадаємо правила роботи в групах.
Подивіться на слайд. Розподіліть ролі у групі.
На роботу в групі вам виділяється 5 хвилин. (діти працюють в групах. Перед представленням даю інструкцію)
Презентатор має відповідати по такому алгоритму: довжина рамки –
Ширина рамки – периметр рамки – Стрічки вистачить чи ні?
Фізкультхвилинка
Головою намалювали прямокутник, квадрат. Ліктем накреслили лівим – прямокутник; правим – квадрат. Руками накреслили правим квадрат, лівим – прямокутник. Колінами накреслили прямокутник, квадрат.
Робота в підручнику
Рамку ви оздобити вже допомогли, дякує вам Осінь. Захотілось красуні прикрасити плінтус у своїй кімнаті. Чи знаєте ви що таке плінтус? Давайте допоможемо чарівниці, виконавши завдання 6 у підручнику на сторінці 130
Робота над задачею
Про що задача?
Скільки метрів плінтусу є в Осені?
Яка довжина кімнати?
Яка ширина кімнати?
Як знайти периметр?
Як дізнатися чи вистачить 20 метрів плінтусу?
Що ви можете сказати про це завдання і про попереднє?
Виконати завдання самостійно.
Взаємоперевірка. Обміняйтесь зошитами з своїм сусідом. Перевірте, опираючись на розв’язок на екрані. Намалюйте зірочку, якщо все правильно, плюс, якщо є незначна помилка, галочку, якщо є груба помилка, !, якщо не виконане завдання.
Вже затишно і красиво у нашої Осені, але вона хоче, щоб і у вас було гарно і пропонує зробити дизайн вашої рамочки по таких розмірах
Ширина 4 см
Довжина 4 см
Накресліть таку рамочку. Яку форму вона має?
Скільки метрів стрічки потрібно вам для оздоблення власної рамочки. Що потрібно зробити, щоб дізнатися? Обчисліть периметр.
А тепер і у вас готовий дизайн. На завершення пропонує Осінь пограти в гру
Гра «Правда-неправда» п. ст. 130 №10 Сигналізуємо листочка. Правда – зелений; неправда – червоний.
Молодці! Гарно ви попрацювали і досліджували, і рахували, і думали, і обчислювали, і Осінь порадували. А для домашньої роботи Осінь вам підготувала незвичайні завдання
Завдання на грибочку – містить вирази
Завдання на яблучку – задача
Завдання на листочку – творче
Виберіть для себе завдання
Рефлексія
Кому на уроці було все зрозуміло і працювалось легко – підніміть зелений листочок.
Кому на уроці було цікаво, але виникали труднощі у виконанні завдань – підніміть – жовтий листочок.
Кому було все незрозуміло і важко – підніміть червоний листочок.