Урок: "Періодична система хімічних елементів"

Про матеріал
Матеріал містить презентацію та конспект уроку. Для активізації пізнавальної діяльності використано ігрові моменти.
Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Періодична система хімічних елементів

Номер слайду 2

Дайте відповіді на запитання Ким і коли був відкритий періодичний закон? Сформулюйте періодичний закон. Яку характеристику обрав Д.І.Менделєєв за основу класифікації? Який зміст вкладається в поняття «періодичність»? Які властивості елементів та їх сполук змінюються періодично? Для чого Д.І.Менделєєв використав порядковий номер?

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Малий період Малий період Малий період Великий період Великий період Великий період Великий період

Номер слайду 5

Закінчи речення Періодом називається … Малі періоди - №_, №_, та №__ в них до ___ хімічних елементів Великі періоди …

Номер слайду 6

Г О Л О В Н А П О Б І Ч Н А П О Б І Ч Н А П О Б І Ч Н А П О Б І Ч Н А П О Б І Ч Н А П О Б І Ч Н А П О Б І Ч Н А П О Б І Ч Н А Г О Л О В Н А Г О Л О В Н А Г О Л О В Н А Г О Л О В Н А Г О Л О В Н А Г О Л О В Н А Г О Л О В Н А

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Закінчи речення Групою називається … В межах групи розрізняють… Головна підгрупа … Побічна підгрупа…

Номер слайду 9

Структура періодичної системи Періоди Порядковий номер Назва елемента

Номер слайду 10

R2О5 R2О RО R2О3 RО2 Вкажіть формулу вищого оксиду хімічного елемента з порядковим номером 7

Номер слайду 11

P Cl C Si S Який з елементів утворює летку водневу сполуку типу RН4

Номер слайду 12

RCl3 R7Cl RCl4 RCl2 RCl Вкажіть загальну формулу хлориду, утвореного хімічним елементом з порядковим номером 3

Номер слайду 13

Подумай – розв’яжи А)Відносна молекулярна маса леткої сполуки Гідрогену з елементом шостої групи дорівнює 34. Назвіть цей елемент. Б)Визначте хімічний елемент за такими даними: належить до ІV групи періодичної системи елементів. Відносна густина за воднем вищого оксиду елемента дорівнює 22.

Перегляд файлу

Урок №5

Тема. Періодична система хімічних елементів

Мета: сформувати знання про структуру періодичної системи, малі та великі періоди, групи елементів та поділ їх на підгрупи: головні та побічні. Звернути увагу на зміну властивостей металів і неметалів у головних підгрупах і на винятки, що зустрічаються в елементів побічних підгруп.

хід уроку

  1. Організація класу
  2. Актуалізація опорних знань
    1. Ким і коли був відкритий періодичний закон?
    2. Сформулюйте періодичний закон.
    3. Яку характеристику обрав Д.І.Менделєєв за основу їх класифікації?
    4. Який зміст вкладається в поняття «періодичність»?
    5. Які властивості елементів та їх сполук змінюються періодично?
    6. Для чого Д.І.Менделєєв використав порядковий номер?
    7. Що таке період?
    8. Як змінюються властивості елементів у періоді?
    9. Що таке група?
    10. Чи можна спрогнозувати властивості хімічного елемента, якщо відомо його положення в періоді?
  3. Мотивація навчальної діяльності

Сьогоднішнє заняття сприятиме розширенню знань про періоди і групи та дасть початок використанню періодичної системи хімічних елементів як джерела інформації про хімічні елементи та їх сполуки.

  1. Вивчення нового матеріалу

Базуючись на періодичному законі, Д.І.Менделєєв побудував класифікацію хімічних елементів, що називають періодичною системою. Зазвичай її представляють у вигляді таблиці. Якщо записати символи елементів кожного періоду в окремий рядок так, щоб природні сімейства(лужні елементи, галогени, інертні елементи) утворювали вертикальні стовпчики, то одержимо довгий варіант періодичної таблиці. Д.І.Менделєєв частіше використовував більш компактну коротку форму періодичної таблиці. У ній великі періоди розбиті на два ряди, а групи на підгрупи: головну і побічну. Кожний хімічний елемент займає в таблиці певне місце і має свій порядковий номер.

При цьому звертається увага на положення періодів та груп у системі, на кількість елементів у періодах, існування малих і великих періодів, парних і непарних рядів, на зміну властивостей елементів у малих і великих періодах. Після засвоєння знань про періоди формуємо знання про групи та підгрупи, про зміну властивостей їх елементів.

Зазначаємо появу діагональної подібності елементів із зміною властивостей у періодах і групах.

В кінці пояснюємо зміну валентності за Оксигеном та Гідрогеном в оксидах та летких сполуках неметалів із Гідрогеном у періодах та групах.

Для зацікавлення учнів вивченням подальшого матеріалу, зазначити, що ні  Д.І.Менделєєв не міг пояснити, ні вони на даний час не можуть зрозуміти і пояснити, в чому ж причина у змінах властивостей, що спостерігаються. Але найближчим часом, зможуть це зробити самостійно, та ще й зрозуміти, чому не під силу було зробити це Д.І.Менделєєву.

  1. Осмислення вивченого
  1. Заповнення опорної схеми

  1. Розв’язування вправ за підручником №196, №198, №199
  2. Завдання з вибором однієї правильної відповіді

(гра «Нехай посміхаються люди»)

3) Завдання відкритої форми з диференційованим підходом

А)Відносна молекулярна маса леткої сполуки Гідрогену з елементом шостої групи дорівнює 34. Назвіть цей елемент.

Б)Визначте хімічний елемент за такими даними: належить до ІV групи періодичної системи елементів. Відносна густина за воднем вищого оксиду елемента дорівнює 22.

ІХ. Домашнє завдання

Опрацювати параграф 22, вправи 193 – 195 (усно), 197 (письмово)

Вибірково на роздаткових картках:

Елемент, що належить до V групи періодичної системи елементів утворює з Гідрогеном летку сполуку, в якій масова частка Гідрогену складає 3,85%. Визначте цей елемент.

zip
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
21 жовтня 2022
Переглядів
1345
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку