Тема 2. «Взаємне розташування прямих на площині»
Урок 4. Тема. Перпендикуляр. (СЛАЙД 1)
Клас 7
Девіз уроку: Геометрія є пізнання всього існуючого.
Платон (СЛАЙД 2)
Обладнання : презентація, картки – завдання , портрети видатних людей.
Очікувані результати:
Учень/учениця:
Урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
1. Перевірка домашнього завдання.
Учитель. Назвіть пари перпендикулярних прямих (СЛАЙД 3)
2.Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів.
Учні та вчитель виконують Гімн України:
«Ще не вмерла України ні слава ,ні воля…».
Учитель. Обчисліть кількість приголосних у першому рядку, ті учні , хто працює на І варіанті.
На дошці записані слова: «Найдружніші семикласники».
Учитель. Обчисліть кількість приголосних у словосполученні, написаному на дошці ті учні , хто працює на ІІ варіанті.
Учитель. Знайдіть різницю і поділіть навпіл.
Учень. В результаті отримуємо 2.
Учитель. Побудуйте 2 точки , назвіть їх. Проведіть через них пряму (І в. – а, ІІ в. –b, ІІІ в.-с). Зобразіть точку, що не належить цій прямій (І в. – X, ІІ в. –Y, ІІІ в.-Z). Проведіть пряму, перпендикулярну, до даної. (СЛАЙД 4)
3. Мотивація навчальної діяльності учнів. (СЛАЙД 5)
Учитель. Де ми зустрічаємося з моделлю перпендикулярних прямих та їх елементами?
Учень. При розрізанні ножицями паперу.
Коли катаємося на велосипеді, лижах.
Як у спекотний день пірнаємо в річку.
Учитель. Для практичних потреб людини: визначення найкоротшого маршруту, вимірювання відстаней ми зустрічаємося з перпендикулярними прямими…
4.Повідомлення теми, мети та завдань уроку.
5.Сприймання і первинне усвідомлення учнями нового навчального матеріалу:
Розглядаємо дві прямі, що перетинаються, відшукуємо суміжні кути та вертикальні кути , їх означення та властивості .
Відтворюємо в пам”яті учнів раніше зроблений висновок із дослідження.
(Всі пояснення вчителя супроводжуються кресленням рисунків на дошці)
Учитель. Закінчіть речення : Якщо при перетині двох прямих один з утворених кутів 90˚, то… Суміжний з ним дорівнює… Вертикальний йому-…
Учень. Всі інші кути по 90˚.
3. 1. Індивідуальне завдання. Знайти та назвати:
а)перпендикуляр; б) основу перпендикуляра. (СЛАЙД 6)
6. Осмислення внутрішніх закономірностей та зв’язків між виучуваним матеріалом та виконанням пізнавальних завдань.
№4.1. Розгляньте рисунок: а)назвіть перпендикуляр; б) основу перпендикуляра; в) знайдіть довжину перпендикуляра. (СЛАЙД 7)
№4.2. Проведіть пряму k. Позначте точку М поза даною прямою. Побудуйте перпендикуляр МN. Знайдіть довжину перпендикуляра. Скільки можна провести перпендикулярів з даної точки до даної прямої ?
Учитель.
Які можна зробити висновки (пропозиції) ?
7. Узагальнення і систематизація понять і знань.
а) Що називаємо перпендикуляром, опущеним з даної точки до даної прямої ?
б) Як називаємо спільну точку прямої та перпендикуляра ?
в) Скільки перпендикулярів можна провести з даної точки до даної прямої ?
8. Підсумок уроку.
Інтерактивна гра «Мікрофон». Продовжити речення: а) Сьогодні ми пригадали…; б) Найбільше запам’яталось… ;в) Сподобалось…; г) Навчилися…
Намалюйте свій настрій.
9. Домашнє завдання.
Виготовити аплікацію «Перпендикуляр». Вивчити означення перпендикуляра.