Урок-змагання "Чотирикутники"

Про матеріал
Урок узагальнення і систематизації знань учнів підготовлений для закріплення матеріалу з теми "Чотирикутники".
Перегляд файлу

Тема. Чотирикутники.

Мета. Узагальнити та систематизувати знання по темі «Чотирикутники» і

          «Многокутники», закріпити навики розв'язування задач, розвивати вміння

           логічно мислити, міркувати, виховувати культуру мови, запису,

           виховувати увагу.

Обладнання: свистки(кожному капітанові), плакати із зображенням чотирикутників, задачі за готовими малюнками, маркери.

Перший чотирикутник, з яким

познайомилася геометрія, був

квадрат

     Д.Д. Мордухай-Болтовський

 

Хід уроку

  1. Вступне слово вчителя.

Діти, сьогодні ми проводимо з вами урок-змагання по темі «Чотирикутники». В ньому беруть участь три команди.  В кожній із них є каптан, консультант, на грудях в них емблеми. Урок складається із таких конкурсів: «Розминка», «Склади  і розв’яжи задачу», гра «Хто швидше», домашнє завдання, «» Конкурс капітанів»

 

І конкурс «Розминка» (Відповідає  та команда, яка першою дала сигнал свистком. Свисток у капітана команди)

  • Перший чотирикутник, з яким познайомилася геометрія.
  • Скільки осей симетрії має паралелограм?
  • Чому дорівнює сума кутів опуклого 12-кутника?
  • Я якому чотирикутнику діагоналі рівні?
  • Відрізок, що сполучає дві несусідні вершини многокутника.
  • Ромб, у якого один кут прямий.
  • В яких чотирикутниках всі кути  прямі?
  • Дві несуміжні сторони чотирикутника.
  • Твердження, вірність якого доводиться шляхом доведення.
  • Чому дорівнює сума кутів 22-кутника?
  •  Скільки  осей симетрії має квадрат?
  • В яких чотирикутниках діагоналі взаємноперпендикулярні?
  • Який вид має формула суми внутрішніх кутів опуклого  п-кутника?
  • Сума всіх сторін чотирикутника.
  • Многогранник, що лежіть по  одну сторону  від прямої, що проходить через кожні дві сусідні вершини многокутника.
  • Дві вершини, що не є сусідніми.
  • Скільки центрів симетрії має паралелограм?
  • Скільки осей симетрії має ромб?
  • Чому дорівнює сума кутів опуклого 5-кутника?
  • Фігура, що складається із чотирьох точок  і чотирьох  відрізків, які послідовно їх з’єднують.
  • Скільки потрібно знати  кутів паралелограма, щоб знайти всі його кути?
  • Скільки осей симетрії має прямокутник?
  • В яких чотирикутниках усі сторони рівні?
  • Чому дорівнює сума кутів опуклого 7-кутника?

   

ІІ конкурс «Склади і розв’яжи задачі»

Командам пропонуються готові малюнки

 

 10

В С

10

 

А 450 D

 

 

В С

 ? ?

 

 550 ?

А D

 

 В С

 О ВD=20

 

А D

Знайти периметр трикутника АОВ

ІІІ. Конкурс «Хто швидше?»

 (Кожна команда «ланцюжком» одна за одною розв’язують задачі по готовій скороченій умові. Перемагають ті, хто швидше розв’язав вірно задачу. За невірний розв’язок знімаються бали ).

 

  1. Знайти кути опуклого  чотирикутника, якщо  вони  пропорційні  числам :  1:2:4:5.
  2. Дана трапеція АВСD. А=60°, С=100°. Знайти В, і D.
  3. Дано квадрат АВСD. ВD=18 см. Знайти периметр квадрата.

ІV. Конкурс. «Захист фігур» (Домашнє завдання).

Кожна команда захищає свою фігуру (Вірші, пісні, реферат, інсценізація, гуморески).

 

 

V. Конкурс капітанів

(Капітани розв’язують біля дошки задачі, а решта записують у зошит )

  1. Довести, що в  рівнобічній трапеції кути при основі рівні.
  2. Діагоналі прямокутника  АВСD перетинаються в точці О. Довести, що трикутник АОD і трикутник  АОВ рівнобедрені.
  3. Знайти кути ромба, в якому одна діагональ дорівнює стороні.

 

Підведення підсумків уроку. Нагородження переможців.

Заключне слово вчителя.

docx
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
30 жовтня
Переглядів
22
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку