Комунальний заклад «Сосницький навчально – реабілітаційний центр»
Чернігівської обласної ради
Конспект уроку
з літературного читання
Тема. Пейзаж змінюється і настрій персонажа змінюється. «Чомга і весна» (скорочено)
4 клас
Вчитель. Клюй Л.І.
Тема: Пейзаж змінюється і настрій персонажа змінюється.
Оповідання «Чомга і весна» (скорочено)
Мета. поглибити знання учнів про творчість Василя Чухліба, поетичний твір; формувати навички аналізу прозових творів, учити учнів визначати зміну настрою персонажів тексту за допомогою зміни пейзажу описаноного в творі ,розпізнавати і знаходити в тексті яскраві образні слова, вислови, пояснювати мету їх використання у тексті, розрізняти речення за емоційним забарвленням;
розвивати вміння виразно декламувати поетичні твори; виховувати естетичні почуття, любов до поетичного слова; виховувати любов до Батьківщини, рідної природи, усвідомлення її чарівності;корегувати вимову.
Обладнання: ноутбук, портрет В.Чухліба, корзинка з пір’їнками, наклейки смайликів.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Треба дружно привітатись.
-Добрий день!
Дружно, голосно сказати.
-Добрий день!
Вправо, вліво поверніться,
Один одному всміхніться.
Ще раз дружно привітались.
-Добрий день!
Сядьте, діти, всі рівненько.
Усміхніться всі гарненько,
Настрій на урок візьмемо,
Й працювати розпочнемо.
1.«Психологічна настанова»
"Самоналаштування"
- Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте :
Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.
Я особистість творча.
Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці
Прийом «Настрій»
-Зврніть увагу, на ваших партах лежать смайлики з різним настроєм. Знайдіть смайлик, який відповідає вашому настрою.
ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань учнів.
МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Артикуляційна гімнастика «Пісенька язичка»
2.Гра «Будь уважним» (на швидкочитання)
IV.Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Загадка
В неї ноги — наче ласти,
Дзьоб плескатий, червонястий,
— Кря-кря-кря, — пливе по річці,
Їсть зерно, скубе травичку…
Ви вгадали, що за пташка?
Хто це, діти? Звісно, …(качка).
V.Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.
1. Розповідь про автора.
- Пригадайте які твори Василя Чухліба ми вже читали?
Перегляд відео про автора.
- Прослухавши твір, назвете ще одного героя твору і проведіть спостереження чи змінювався настрій Чомги у тексті.
2. Виразне читання твору вчителем
— Чи сподобався вам твір? Чим сподобався?
- Крім Чомги ще хто є героєм оповідання?
- Чи змінювався настрій Чомги під час читання твору? Який він був?Від чого це залежало?
3.Словникова робота
Чомга, Валун, дзеркальне плесо.
Валун – старий камінь
Дзеркальне плесо – водяні простори
- Значення ще яких слів вам не зрозуміле?
- Якими словами автор називав качку?
А тепер у нас розминка,
А тепер фізкультхвилинка.
Встали рівно біля парт,
Починаємо наш старт.
Ось зігнули так ручата
Й полетіли, мов качата.
Ніжками затупотіли,
Потім разом всі присіли.
До сонечка потяглися
І у боки так взялися.
Вправо разом нахилились,
Вліво, щоб не помилились.
Руки вниз ми опустили
Й трохи ними потрусили.
Шию трішки розім'яли
І за парти посідали.
А тепер мерщій до справ,
Кожен вченим з нас щоб став.
VI.Осмислення, узагальнення і систематизація з знань
1. Читання тексту учнями ланцюжком, дощиком
2. Аналіз змісту тексту з елементами вибіркового читання
3. Робота в групах
а) І – відшукайте у тексті слова, якими описано озеро.
ІІ - відшукайте у тексті слова, якими описано весну.
ІІІ - відшукайте у тексті слова, якими описано літо.
б) І –знайдіть частину тексту в якій описується сумний настрій Чомги.
ІІ - знайдіть частину тексту в якій описується грайливий настрій Чомги.
ІІІ - знайдіть частину тексту в якій описується радісний настрій Чомги.
VIІ. Підсумок уроку. Повідомлення домашнього завдання
1.Бесіда
— З яким текстом ознайомилися на сьогоднішньому уроці?
— Яким настроєм закінчився твір?
2.Прийом «Настрій»
- А тепер, дітки, знову зверніть увагу на смайлики. Оберіть собі такий який відповідає вашому настрою на кінець уроку.
- Чи змінився у вас настрій?
2.Рефлексія
VIII. Домашнє завдання.
Читати оповідання с. 65-66. Переказувати,
давати відповіді на запитання.
-Намалюйте, будь-ласка малюнок до прочитаного тексту.