Урок «У світі казки чарівної».

Про матеріал

збагатити знання учнів про казки народів світу; розвивати логічне мислення, уважність, уяву, спостережливість; виховувати прагнення до добра і справедливості.

Перегляд файлу

Тема.    «У світі казки».

 

Мета: збагатити знання учнів про казки народів світу; розвивати логічне 

            мислення, уважність, уяву, спостережливість; виховувати прагнення до

            добра і справедливості.

 

Обладнання: книжкова виставка, набори для творчості, кольорові олівці,

            фломастери, костюми казкових героїв.

 

Виховна година

 

Хід заняття

 

І. Організаційна частина.

 

Ми зустрілись з тобою,

В казку двері відчинити,

Чарівну країну казку.

В ній ти знайдеш мами ласку,

Нових друзів, чари сну,

Вічну радість і весну.

 

 

ІІ. Повідомлення теми та мети заняття.

 

  • Отже, сьогодні ми з тобою, відкриємо двері у чарівну неповторну

країну, де добро бореться зі злом, де живуть жахливі чаклуни і прекрасні красуні, де завжди є місце для здійснення найзаповітніших мрій.

      Ось яка біда трапилася з мешканцями одного острова. Далеко-далеко на одному острові росли дуже чудові казкові квіти. Їх було дуже багато. Але злий Чарівник вирішив згубити їх, розкидав у різні сторони, щоб казка закінчилася. Багато хто був на острові, але не щастило їм розвіяти злі чари. На мою думку, м з тобою змогли б впоратися з цією задачею і зібрати казкові квіти.

      Як тільки я проведу чарівною паличкою, ми потрапимо у світ казкових пригод.

 

 

ІІІ. Робота над матеріалом заняття.

 

  1. Вступне слово

 

      Казка живе тільки там, де в неї вірять, де її знають і пам'ятають. А чи любиш ти читати казки?

  • Які казки є твоїми улюбленими?
  • Як вперше ти познайомилась з ними? Прочитала сама чи почула від мами, бабусі?
  • А щоб перевірити як близько ти знайома з казкою, пропоную відповісти «З якої казки ці рядки?».
  1.  «- Бабусю, бабусю, а чому у тебе такі великі вуха?

   - А це, щоб тебе краще чути!

   - Бабусю, бабусю, а чому у тебе такі великі очі?

   - А це, щоб тебе краще бачити!

  - Бабусю, бабусю, а чому у тебе такі великі зуби?

  - А це, щоб тебе швидше з’їсти? »      («Червона шапочка»)

  2)  «Полечу – но я до цих чудових птахів! Вони певно вб’ють мене за те, що 

  я, такий потворний, зважився до них наблизитися! Але краще загинути  

  від них, аніж терпіти кпини та знущання качок і курей, витримувати   

  зимову холоднечу та голод!» - подумало каченя.»  («Гидке каченя» )

3) «- Жахливо! -  вигукнула принцеса. – Я всю ніч не могла заснути. Хтозна, що в мене там було в ліжку! Я лежала на чомусь твердому, й тепер  у мене все тіло в синцях! Це просто жах!

Так усі зрозуміли, що перед ними – справжня принцеса.»

                                                                             ( «Принцеса на горошині»)

4) «Покликала бабця онучку:

       онучка за бабцю,

       бабця за дідуся,

       дідусь за ріпку –

       тягнуть – потягнуть, витягти не можуть!  »  ( «Ріпка» )

5) «Баба била - не розбила; дід бив – не розбив; бігла мишка, хвостиком зачепила….та й розбила ….» (Курочка ряба»

 

- Вірно, а ти хочеш щоб казка ожила? Тоді я зараз змахну чарівною паличкою і ми станемо її героями.

2. Інсценізація казки «Колобок».

3. « Казкова пошта».

    -Ой! А що це за листи у мене на столі? Звідки вони взялися? На жодному з них немає зворотної адреси. Давайте дізнаємося від кого вони.

Лист 1

В ліс по стежці я ходила,

Сірого вовка зустріла.

До бабусі завітала

І її я не впізнала.

Очі, зуби – все страшне!

Чи впізнали ви мене?

 (Червона Шапочка)

Лист 2

Друзі мої – П’єро й Артемон.

Добрими бути – для нас це закон.

Навіть страшний Карабас Барабас

Зрадити дружбі не змусить всіх нас.                 

                                          (Буратіно)

Лист 3

Моя казка всім відома,

 У семи живу я гномів.

Стан тонкий, тендітна ніжка .

Хто я, друзі? …   

(Білосніжка)

Лист 4

На бал я мріяла потрапити завжди

Та шлях закритий був мені туди.

У шати одягла мене хрещена

Й подарувала туфельку для мене.

Вона блищить у сяйві кришталю.

Тож, здогадайтесь як моє ім’я .        

(Попелюшка)

Лист 5

Ця брехуха — і рогата 
І баньката, й бородата. 
Обдурила свого діда, 
Принесла в родину біди, 
Хату в зайчика украла,
Жити в домі цьому стала.                      (Коза-Дереза.)

 

 

      - Ось ми і листи розібрали. А чи знаєте ви, що у кожної казки є своя історія створення і чарівник – письменник, який її створив. Частина казок – народні.

      Український народ любив казки, тому понавидумував їх дуже багато. В основу казочок покладалися легенди, перекази, притчі. У казкових героїв вони втілювали людей, висміювали або возвеличували їхні вчинки, риси характеру.

     Отже, казка – це казкова країна, де добро завжди перемагає зло.

 

4. «Казкові задачі».

     А зараз ми з тобою дізнаємося, чому ще може нас навчити казка. Пропоную тобі вирішити невеличкі казки – «Казкові задачі»:

 

  1. Колобок  співав лисичці пісеньку у ліве вушко 3 рази, а у праве вушко - на 1 раз більше. Скільки разів співав Колобок пісеньку у праве вушко?

Рішення:  3+1= 4 рази (співав Колобок у праве вушко Лисички)

 

       2. В понеділок курочка Ряба знесла 8 яєць, а у вівторок – на 2 більше. Скільки яєць знесла курочка Ряба у вівторок?

Рішення: 8+2= 10 яєць (знесла Курочка-Ряба у вівторок)

 

3. Наварив Журавель смачної страви з 3 картоплин, 3 буряків, 2 морквинок та 1 перцю. Скільки всього овочів вкинув Журавель у страву?

Рішення: 3+3+2+1= 9 овочів (вкинув Журавель у страву)

 

5. Фізкультхвилинка.

                                  У країні казочок
                                  Жив веселий Колобок.
                                  Разом з ним усі звірятка,
                                  Вирушали на зарядку.
                                  Похитали головою,
                                  Раз притупили ногою,
                                  Руки вгору піднесли,
                                  Трішки ними потрясли,
                                  Нахилились вліво, вправо.
                                  Та цього іще замало.
                                  Руки вгору, руки вниз,
                                  І на цьому розійшлись.

 

IV. Корекційно-розвивальний етап

  1. « Впізнай казку за ілюстрацією».
  • А чи знаєш ти як казки потрапляють у наші бібліотеки і будинки на полиці книгарень? Книжки з казками друкують у великих видавництвах, щоб вони стали яскравими та веселими ілюстрації до них малюють  художники-ілюстратори. Здогадайся до яких казок ці ілюстрації?.

 

  1. «Чарівна скринька».

А що, за загадкова скринька знаходиться у нас у класі? Я гадаю, що тобі дуже цікаво дізнатися, що в ній?

З яких казок ці предмети?

 

V. Самостійна робота учнів.

 

    1. Аукціон знань «Моя улюблена казка».

 

 - Я бачу, що сьогодні ти прийшла до класу не з порожніми руками. Ти принесла свою улюблену книжку. Розкажи про неї. (Розповідь учениці).

 

  1. «Казковий колаж».

 

  •   Справжні казкові герої звісно не можуть жити у звичайних сучасних будинках. Давай з тобою спробуємо заселити казкового героя у потрібний будиночок.

 

V. Заключний етап.

 

  1. «Лабіринт».

 

Шлях до чарівної країни Казка лежить казковим лабіринтом. Аби не заблукати, треба триматися за провідну ниточку. Щоб вона не обірвалася, вибирай правильну відповідь.

 

  1. Дюймовочка за день з'їдає:

А) 2 пшеничних зернятка;

Б) половинку пшеничного зернятка;

В) «Байнті» - райську насолоду.

2. Карета Попелюшки перетворилася на:

А) кавун;

Б) гарбуз;

В) двокімнатну квартиру.

3. Чарівна вода з копитця перетворює на:

А) кошенятко;

Б) ведмежатко;

В) козенятко.

4. Чим пригощала Лисичка Журавля?

А) тістечками;

Б) кашею;

В) шашликами.

5. Як звати мишенят?

А) Тарапунька й Штепсель;

Б) Круть і Верть;

В) Гвинтик і Шпунтик.

6. Чим був намащений солом'яний бичок?

А) сметаною;

Б) медом;

В) смолою.

7. Який був ключик у Буратіно?

А) дерев'яним;

Б) золотим;

В) Бронзовим.

8. У відомій казці Коза принесла козенятам:

А) пепсі-колу;

Б) жувальну гумку;

В) молоко.

9. Хатинка Баби Яги трималася на:

А) курячих ніжках;

Б) їжакових колючках;

В) на черепасі.

10. У казці «Ріпка» останньою на допомогу прийшла:

А) кішка;

Б) мишка;

В) собачка.

11. У відомій казці дід загубив річ, яка потім стала житлом для лісових звірів. Це була…..

А) рукавичка;

Б) шкарпетка;

В) шапка.

 

 

 

 

VII. Підсумок заняття.

 

  • Ось і все. Наша мандрівка добігла кінця. Ти просто молодець. Я переконалася, що казки – це твої добрі друзі та порадники. Тож нехай вони залишаться такими на довгі роки. Вір в казку і вона завжди житиме поруч з тобою.

Ми зібрали всі чарівні квіти. Отже казка буде жити. На згадку від нашого заняття мешканці чудового острова подарували тобі невеличку казочку в частинках.

 


 

 

docx
Додано
2 січня 2021
Переглядів
983
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку