Урок "Пейзажний жанр. Графіка "Острівні красуні"

Про матеріал
Урок побудований на міжпредметних зв'язках. За основу взяті міфи, пов'язані з красунями Греції: Афродіта, Європа, Сапфо, Аріадна.
Перегляд файлу

Опорний заклад загальної середньої освіти Новозапорізька школа Долинської сільської ради Запорізького району Запорізької області

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок на тему: «Пейзажний жанр. Графіка «Острівні красуні» в рамках обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року 2020» в номінації «Образотворче мистецтво»

 

 

 

 

 

Вчитель: Савенкова Валерія Олександрівна

Клас, школа: 6 клас Запорізького класичного ліцею Запорізької

міської ради Запорізької області

 

 

 

 

 

 

 

 

2019/2020 н.р.

 

Дата:

Клас: 6

Тема: Пейзажний жанр. Графіка «Острівні красуні».

Мета:

  • Актуалізувати знання учнів про жанри образотворчого мистецтва, опанувати нову графічну техніку – монотипію, навчитись встановлювати міжпредметні зв’язки для виконання роботи;
  • Розвивати вміння працювати в команді за певним алгоритмом, працювати з тексом, виділяти основне, презентувати свою думку; пам’ять, зв’язне мовлення, всі види мислення, творчість, базові предметні компетентності, вміння робити висновки;
  • Виховувати повагу до жінки, любов до мистецтва, почуття єдності.

Обладнання для вчителя: інтерактивний комплекс, відео, фото, музичний супровід, кульки різного кольору з буквенними позначеннями на них, мішок під кульки, планшетка, конверти із завданнями для груп, А3 зображення силуету жінки, стікери, морська мапа в техніці монотипія, зображення островів та дівчат, живших на них, магніти, зразок роботи вчителя, картки оцінювання, інструкції до роботи в групах, завдання по групах, критерії оцінювання, визначення, клейонки, серветки;

Для учня: папір, фарби, пензлі, мило за потребою, непроливайка, файл.

Тип уроку: комбінований

Форма уроку: урок-подорож

Міжпредметні зв’язки: мистецтво, література, музичне мистецтво, географія, всесвітня історія.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

1) Емоційна настанова.

Звучить музика. Заходжу в клас. Читаю вірш.

Я - жінка. Я - актриса ексцентрична,
вгадай, яку я граю нині роль.
Я - жінка.
Я - володарка велична,
мені вклонялись злидар і король.
Я - жінка. Я - рабиня безталанна,
що знала лиш солоний смак образ.
Я - жінка. Я - пустеля невблаганна,
що спалить всі гріхи твої за раз.
Я - жінка. Я слабка і я всесильна.
Моє життя - зі злом жорстокий бій.
Я - жінка. І тому я небезпечна.
Вогонь і лід зійшлись в мені одній.
Я - жінка. Я прекрасна, безперечно,
і в юності, і в старості моїй.

  • Скажіть, що робить жінку прекрасною? Запишіть це на стікерах.

Вивішую на дошку А3 силует жінки.

  • Підійдіть до дошки та прикріпіть ваш стікер на жіночий силует. Залиштесь біля дошки. Трошки розійдіться. Нам потрібен простір.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1) Об’єднання в групи. Конверти.

- Об’єднайтесь в групи за кольорами кульок.

Беруть кульки. Я в цей час на столах розкладаю конверти за кольорами груп.

  • На партах конверти, що співпадають з кольором кульок. Займіть свої робочі місця. Речі залиште на своїх місцях.

2) Інструктаж до групової роботи.

- Відкрийте конверти та дістаньте завдання. Послухайте алгоритм вашої роботи.

1. Прочитайте подану інформацію.

2. Заповніть таблицю.

3. Прикріпіть вашу таблицю на зображення острова знизу. Він є у вас в конверті.

4. Прикріпіть острів на мапу, яку я зараз прикріплю на дошку.

5. Оберіть спікера, який представить вашу роботу.

На це у вас не більше трьох хвилин. Час пішов.

Вішаю мапу на дошку.

3)  Робота в групах з текстом.

4) Захист робіт.

- Хто закінчив, будь ласка, прикріпіть острів з таблицею на карту. Послухайте уважно виступ спікера кожної групи. Прошу до мапи.

Розповідь спікера. Так запрошую кожного.

5) Фронтальне опитування.

  • Скажіть, що об’єднує всі ці виступи, що спільного в почутій інформації? (Гарні жінки, які пов’язані з островами).
  • То якою є тема нашого уроку? (Острівні красуні).
  • Чи здогадались ви про кого йшла мова у вашому тексті?

Запитую кожну групу.

  • Зараз ми це перевіримо. Об’єднайтесь в групи за кольором літер на ваших кульках. Візьміть з собою приладдя для практичної роботи.

Об’єднуються в групи.

  • Складіть з літер імена жінок. Назвіть їх по черзі.

Зелені - Аріадна. Вішаю її зображення на Наксос.

  • Чи знаєте ви значення фразеологізму “нитка Аріадни”?  (Це дороговказна нитка, керівна думка, спосіб, що допомагає вийти з скрутного положення, вирішити важке, заплутане питання.)

Фіолетові - Сапфо. Вішаю її ображення на Лефкаду.

  • Вона була настільки талановитою поетесою, що Рафаель Санті, зображуючи найвизначніших поетів усіх часів, намалював серед них і Сапфо. Фото.

Помаранчеві - Афродіта. Вішаю її зображення на Кипр.

  • Послухайте фрагмент «Гімну Афродіті», який написала Сапфо.

Відео. Початок 1.05.

Рожеві - Європа. Вішаю зображення на Крит.

  • Як називається континент, де ми живемо? Україна є саме географічним центром Європи. А ілюстрацією до міфу про викрадення Європи є картина російського художника Валентина Сєрова.

Фото.

  • Ми визначили, що будемо малювати острівних дівчат. В кожної групи вона своя. Але як ми це зробимо?
  • Назвіть мені види образотворчого мистецтва. (Живопис, графіка, архітектура, скульптура, ДПМ)
  • А тепер назвіть мені жанри образотворчого мистецтва. (портрет, натюрморт, пейзаж, анімалістика, сюжетно-тематична картина)
  • Скажіть, до якого жанру відноситься наша острівна мапа? (Пейзаж).
  • Що таке пейзаж? (Вішаю визначення)
  • Чи можете ви визначити вид пейзажу? (Марина)
  • Що таке марина? (Вішаю визначення)
  • До якого виду образотворчого мистецтва відноситься це зображення?
  • Що таке графіка? (Вішаю визначення)
  • Графічна техніка в якій виконана ця мапа – це монотипія. (Вішаю визначення на дошку)

6) Інструктаж перед роботою. Критерії оцінювання. Пед малюнок. Відео.

- Критерії оцінювання. Я роздам вам картки самооцінювання. По 12-бальній шкалі оцініть свою активність в групі, під час роботи на уроці. В кінці практичної роботи оцініть свою практичну саме роботу. Критерії практичної роботи там будуть. І останньою буде моя оцінка, яку ви отримаєте на аркуші відповідного кольору тексту на кульках. В кінці уроку вам потрібно буде додати оцінки і вивести середній бал. Збережіть ці картки, щоб Тамара Василівна поставила вам оцінки в журнал.

Приступайте до роботи. Час!!!

ІІІ. Практична робота.

ІV. Заключна частина.

1) Виставка робіт.

Подіум.

2) Рефлексія.

В житті кожної людини є жінка: дорога, красива, кохана, рідна. Будь-яка жінка любить подарунки. Наближається свято весни, свято жіночності. Зробіть подарунок до цього свята близькій людині. Зробіть листівку в цій графічній техніці.

  • Яка як називається? Монотипія. І це є вашим домашнім завданням. Потренуйтесь вдома.

 

 

docx
Додано
12 травня 2020
Переглядів
1796
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку