Конспект уроку з предмету "Технології комп'ютерної обробки інформації" професійно-теоретичної підготовки для учнів закладів професійної освіти, що здобувають професію "Оператор комп'ютерного набору"
План уроку
з предмету "Технології комп’ютерної обробки інформації"
1 курс.
Тема 4. Урок 21.
Тема: лабораторно-практична робота «Фотомонтаж»
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.
Метод проведення уроку: лабораторно-практична робота.
Мета роботи: закріпити знання та вміння роботи з інструментами виділення, переміщення, трансформацією, роботи з шарами, отримати навички створення фотомонтажу та колажу за допомогою Adobe Photoshop, розвивати творче мислення, виховувати бережливість.
Обладнання: презентація викладача, персональні комп’ютери – 15 шт., програма AdobePhotoshop, портфоліо учня (приклади фотомонтажу та колажу, папки з файлами для практичних робіт)
Методична мета уроку: використання портфоліо учня, інтерактивних та інноваційних технологій.
Хід уроку
І. Організаційна частина
ІІ. Підготовка учнів до виконання роботи
Тести для перевірки знань
(Adobe Photoshop CS 5)
9) Який інструмент дозволяє видалити дефекти на фотографіях? (1 бал)
А) |
|
Б) |
|
В) |
3) виділення ділянки зображення однакового кольору. |
Г) |
|
Д) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
б |
в |
д |
б |
в |
а |
б, в,г |
б |
б |
А |
Б |
В |
Г |
Д |
5 |
4 |
1 |
3 |
2 |
Презентація викладача та пояснення: Фотомонтаж це процес і результат створення зображень, складених з частин різних фотографій. Фотомонтаж широко застосовується при виготовленні плакатів, реклам, політичних карикатур і т. д.
Фотомонтаж, або колаж, як його ще називають, почав свій розвиток практично відразу, після виникнення фотографії. Одним з перших і найбільш відомих фотомонтажів вважається робота Оскара Густава Рейландер «Два способи життя», створена в 1857 році. Ранні твори цього мистецтва створювалися роками і були надзвичайно важкі в виконанні. Однак, технології постійно вдосконалювалися і в наш час, завдяки появі цифрової фотографії і великій кількості комп'ютерних фоторедакторів, процес виготовлення колажів став набагато простіше.
Мал.1. Фотомонтаж «Два способи життя»
При виготовленні фотомонтажу найважчим є підбір кольорів і яскравості, визначення масштабу окремих частин та їх вирівнювання в зображенні. Саме незначне протиріччя швидко розпізнається оком спостерігача і викриває фотомонтаж. Однак, складність у виробництві анітрохи не зменшує поширення цього виду редагування зображень. Фотомонтаж широко застосовується не тільки професіоналами, але і простими людьми. З його допомогою створюються знімки, які можуть послужити, наприклад, оригінальним подарунком для близьких і не тільки, головне підключити фантазію і її політ обов'язково кожному допоможе знайти свою сферу застосування цього потужного інструменту.
Приклади фотомонтажу та колажу (учні розглядають у папці Портфоліо учня/Приклади фотомонтажу)
Приклади колажів:
Хто ж використовує створення колажів та фотомонтажів?
Колажі, фотомонтажі, як і взагалі растрову графіку, використовують:
На робочих столах є папки Портфоліо учня, в яких знаходяться файли для виконання практичних робіт.
III. Самостійне виконання учнями завдань лабораторної роботи
Під час детального інструктажу учні можуть не все запам'ятати. Тому, надаючи індивідуальну допомогу у виконанні практичної роботи, викладач проводить індивідуальний інструктаж, попереджаючи появу типових помилок, характерних недоліків або неуважності.
Під час виконання лабораторного завдання дозволяється учням користуватися підручником, конспектом, консультацією викладача. Важливо, щоб учень протягом заняття за допомогою викладача виробив практичні уміння і навички, зумів захистити лабораторну роботу перед викладачем, проаналізувавши кожен етап цієї роботи.
IV. Заключна частина (підведення підсумків)
Створити колаж на тему:
Викладач Г.М. Писаревська
Додаток 1.
В папці Практична 1 знаходяться зображення:
В папці Практична 2 знаходяться зображення:
В папці Практична 3 знаходяться зображення:
В папці Практична 4 знаходяться зображення: