Урок ". Підготовка до введення задач. Порівняння чисел."

Про матеріал
На уроці діти вчилися обгрунтовувати вибір дії до задачі за малюнками. Закріплювали знання по таблиці додавання і віднімання числа 1. Мотивацією для учнів був подарунок від Святого Миколая. Протягом уроку діти виконували завдання, за кожну правильну відповідь учні отримували новорічну іграшку, яку вішали на ялинку.
Перегляд файлу

Тема. Підготовка до введення задач. Порівняння чисел.

Мета.

Дидактична. Учити обґрунтовувати вибір дії за малюнком. Закріплювати знання по таблиці додавання і віднімання числа 1.

Розвивальна. Розвивати пам'ять, увагу, мислення.

Виховна. Виховувати вміння виконувати справу до кінця.

Засоби навчання. Образ Святого Миколая, подарунок, новорічні іграшки, ялинка, роздатковий матеріал для усного рахунку, цеглинки Лего, підручник, записи на дошці для опитування.

Хід уроку

І Організація учнів до уроку.

Привітання.

Діти стають у коло.

- Який урок?

- Який у вас настрій? Позначте прищіпочками . Надіюсь , що в кінці уроку  у вас теж буде хороший настрій.

- А щоб ще більше підняти ваш настрій давайте привітаємося  з друзями. Ставайте по двоє обличчям один до одного.

Вітання «Здрастуй друг»

ІІ Повідомлення теми і завдань уроку.

 - Сьогодні на уроці ми з вами повторимо  додавання і віднімання  в межах 10. А також навчимось складати рівності за малюнками.

- Але спочатку, дітки, нагадайте :

- Який в нас сьогодні день тижня?

- Яке число?  капелюшок

- Яка пора року? (Зима)

  • Діти, скажіть, а які зимові свята наближаються?(Новий рік, Різдво, Свято Миколая)
  • Так, але найперше до нас прийде одне з найулюбленіших свят дітей це- свято Миколая.
  • Адже, коли дітки слухняно себе ведуть цілий рік, то Миколай приходить до них і приносить їм гостинчики.

 

Стукіт в двері

- Діти , нам передали пакунок від Миколая і лист.

(Читаю листа)

  • Дітки, виконаємо завдання  Святого Миколая?
  • За кожне виконане завдання Миколай нам подарував ось ці новорічні іграшки, якими ми прикрасимо свою ялиночку.

ІІІ  Закріплення вивченого матеріалу

(Діти сідають на килимок)

  1. Завдання  « Позбирай сніжинки»

- Дітки, прилетіла завірюха, дмухнула  і заплутала всі сніжинки .

- Зараз, давайте, всі разом присядемо на килим і позбираємо наші сніжинки та викладемо їх в один ряд, розмістивши по порядку.

(Коли виконаєте завдання робите зірочку).

  • Зачитайте цей числовий ряд ( 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10)

2. Гра в сніжки

- Добре, молодці, але ще віхола запропонувала нам пограти сніжки.

- Зараз я буду кидати кожному з вас сніжку і давати питання, а ви швидко відповідайте і повертайте сніжку мені назад.

- Яке число передує числу 3?

- Яке число йде після числа 8?

- Назви сусідів числа   6  

- Назви всі числа від  3 до 9

- Назви всі числа менші від 5

- Назви число яке на 2 більше від 3

- Порахуй в зворотньому напрямку від  10 до 5

- Назви сусідів числа 9

- Молодці ! Сідайте за парти.

 - За це виконане завдання  Миколай дарує нам одну іграшку

 Діти вішають іграшку на ялинку

3.  Назви правильну відповідь.

  • Робота з числовим віялом.
  • Математичні задачі.

 

Діти вішають ще одну іграшку

 

4.  Шифрувальник

- Відгадайте слово яке зашифрував Миколай

СНІГ

6-4=   2 Н

3+1=   4 Г

6-5=   1 С

9-6=   3 І

 Діти вішають ще одну іграшку.

  1.      Знайди вираз. ( Робота в парах)

Тарілочка з прищіпками.

  • Діти, знайдіть  на тарілочці вираз і обчисліть його .

По черзі виходять до дошки , записують вираз та обчислюють його.

 Робота в зошиті.

Вірш..        Зошит свій я відкриваю..

- Молодці.

Ще одна іграшка

Фізкультхвилинка

6.  Одягни рукавички. Склад числа.  (Робота в парах.)

- Взимку, коли холодно, то дітки одягають рукавички. Отож, ви зараз поставте у відеречка пари рукавичок  з правильним складом числа , яке написане у вас .

- За це виконане завдання ще одна іграшка

 7.  Гра «Мовчанка»  Лего

Вчитель показує рівність , а діти показують правильну відповідь на цеглинках Лего.

  • Зачитайте рівність
  • Діти , пригадайте  як називаються числа при додаванні?
  • На минулому уроці ми вчили таблицю додавання і віднімання числа 1.  Тож давайте пригадаємо. Зачитують рівності.
  • Отже, щоб отримати наступне число потрібно додати один, а щоб отримати попереднє число потрібно….? ( відняти один)

Вішають іграшку

IV Підготовка до введення задач

8. Робота з підручником          

- Відкрийте ст.57. Завдання 1.

- Що зображено на малюнку?(жабки сидять на лататті)

- Скільки жабок сидить на першому лататті? (4)

- Але одна до них заскочила

- Скільки жабок стало на лататті?

- Як ви дізналися? Яку дію треба виконати ?(+)

- Скільки жабок на другому лататті? (Було 6 , одна зіскочила, скільки залишилося?)

Як дізнатися, яку слід виконати дію?(- )

- Отже, щоб стало менше потрібно відняти, щоб стало більше потрібно додати.

- Запишіть в зошиті ці рівності.  Один учень записує на дошці.

Задача 2.

  • Скільки м’ячів в першого слоника, скільки в другого, скільки в обох разом?
  • В усіх вправах нам легко було вибрати дію , бо результат її видно на малюнку . Скоро такі вправи будемо розглядати без малюнків. Тоді, щоб вибрати дію потрібно буде за словесним описом уявити такий малюнок. Такі вправи ми будемо називати задачами.

 

Відео про задачі.

Давайте повторимо  щоб стало більше – потрібно додати

                                         А щоб стало менше - потрібно відняти

 Гарно справились із завданням Миколай дарує іграшку

9.   Намалюй ялинку  . Робота з геометричним матеріалом.

За допомогою резинок намалюй ялинку використовуючи геометричні  фігури.

- Які геометричні фігури ви використали?       Ще одна іграшка

V Підсумок уроку.

  1.  Пригадай. Кубик Блума.
  • Як називаються числа при додаванні?
  • Як називаються числа при відніманні?
  • Як знайти наступне число?
  • Щоб стало більше потрібно…..
  • Щоб стало менше потрібно…
  • Як знайти невідомий доданок?
  • Як знайти зменшуване?

 

  • Діти, погляньте як гарно ми прикрасили нашу ялиночку, Святий Миколай  бачив. як гарно ви працювали на уроці і обов’язково завітає до нас ще не один раз.

                                                                  

Самооцінювання    «Градус успіху»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 лютого 2022
Переглядів
560
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку