Тести.Прикметник.Матеріали до уроків

Про матеріал
Тести дозволяють перевірити не тільки правопис прикметників, але й морфологічні ознаки та норми вживання цієї частини мови.
Перегляд файлу

Прикметник як частина мови

1.Позначте твердження,яке є правильним

А.прикметники змінюються за родами,числами,відмінками;

Б.прикметники мають рід,число,відмінок;

В.прикметники мають рід,змінюються за відмінками;

Г.прикметники змінюються за родами,числами,ступенями порівняння.

2.Позначте речення,у якому прикметник є частиною складеного присудка

А.Стоїть гора високая.

Б.Після зливи земля здавалася прозорою і чистою,як краплини роси.

В.Видно шляхи полтавськії і славну Полтаву.

Г.Ржали коні козацькі,і шаблі дзвеніли.

3.Установіть відповідність між прикметником і його характеристикою

А.зелений   1.якісний,повна форма,тверда група;

Б.сніговий   2.якісний,повна форма,м’яка група;

В.зелен         3.якісний,коротка форма,тверда група;

Г.ранній       4.відносний;

                      5. присвійний.

4.Позначте словосполучення із відносним прикметником

А.заяча шапка;

Б.заяча душа;

В.заячий  характер;

Г.заяча вдача.

5.Позначте рядок,у якому всі прикметники належать до однієї групи

А.холодне серце,холодне повітря,зимовий холод;

Б.заяча душа,весела новина,далека дорога;

Взалізний шолом,зоряна ніч,мудра порада;

Г.Оксанина книга,батькова порада,братів костюм.

6. Позначте рядок,у якому всі прикметники належать до однієї групи

А.сучасна музика,мудрий чоловік,дощовий день;

Б.гострий ніж,кам’яне серце,залізні ворота;

В.молодіжний гурт,льодяний характер,ведмнжа послуга;

Г.молочний кисіль,заяча шапка,комп'ютерний клуб.

7.Позначте два словосполучення ,які можна замінити синонімічними(ім.+прикм.)

А.знайомий брата;

Б.директор фірми;

В.кімната для відпочинку;

Г.сироп з малини;

Д.листя з днрев.

8.Як утворюється проста форма найвищого ступеня порівняння

А.за допомогою слів найбільш,наймнш;

Б.за допомогою суфіксів –іш,-ш;

В.за допомогою префікса най-,що додається до простої форми вищого ступеня;

Г. за допомогою префікса най-,що додається до звичайної форми прикметника.

9.Позначте речення,у якому допущено граматичну помилку:

А.Він пропонує більш простіший спосіб розв'язання задачі.

Б.Цікавішого співрозмовника годі й шукати.

В.Допоможемо знайти покупця в найкоротший термін.

Г.Нинішня осінь стала більш щедрою на врожай.

10.Позначте два речення,які потребують редагування:

А.Він самий найкращий у групі.

Б.Гепард—найшвидша тварина у світі.

В.Найбільш цікавішою була розповідь Наталі.

Г.Це слово вживається у вужчому значенні.

Д.Ранковий рейс більш зручний.

11.Позначте рядок з правильно утвореними прикметниками 

А.Матвіїв,Наталчин,сусідів;

Б.Андрієв,лелекин,братів;

В.Галин,Наталкин,Онисьчин;

Г.Марієн,Наталчин,Ірів.

12.Позначте рядок, у якому прикметники утворені за допомогою суфікса –ов-:

А.мить,січень,насіння;

Б.хвиля,груша,життя;

В.мармур,алюміній,поле;

Г.дощ,кварц,гай.

13.Позначте два рядки,у яких замість пропусків треба писати е(є):

А.сторож..вий полк,груш..вий сік,тижн..ва відпустка;

Б.овоч..вий магазин,житт..вий  досвід, кварц..ва лампа;

В.алюміні..ві поклади,насінн..ві сходи,криштал..ва ваза;

Г.павич..вий хвіст,митт..ве рішення,січн..ва відпустка;

Д.мармур..ва палітурка,титан..ві сплави,насінн..вий магазин.

14.Позначте рядок,у якому всі прикметники пишуться з нн:

А.огне..ий,тума..ий,здорове..ий;

Б.шале..ий,журавли..ий,де..ий;

В.скаже..ий,огне..ий,пташи..ий;

Г.греча..ий, блаже..ий,страш..ий.

15.Позначте речення,у якому не зі словом пишеться окремо:

А.Мов залізні гравюри,стоять на тлі синяви величезні (не)порушні черешні.

Б.Ось ви виїхали на(не)високу гору.

В.Дощ ліниво зашарудів по землі,і ,здавалося,що хтось причаївся за деревами,(не)видимий і могутній.

Г.(Не)страшні для мене вітри,ні підводнеє каміння.

16.Кожен прикметник у рядку пишеться з нн

А.напруже..ий,щодн..ий,змії..ий;

Б.сті..ий,тума..ий,звіри..ий;

В.незрівня..ий,буде..ий,бездога..ий;

Г.дерев'я..ий,нужде..ий,незбагне..ий.

17.Кожен прикметник пишеться через дефіс

А.(гірсько)лижний,(українсько)німецький,(вічно)зелений;

Б.(темно)червоний,(науково)дослідний,(хіміко)біологічний;

В.(кисло)солодкий,північно(східний),(легко)атлетичний;

Г.(хлібо)булочний,(військово)морський,(жовто)гарячий.

18.Не потребує редагування речення

А.У долинах річок клімат більш сприятливіший для землеробства.

Б.Задача розв'язана самим простим способом.

В.Цей вид спорту найбільше травматичний.

Г.Він поділився зі мною найзаповітнішою мрією.

19.Узакінченнях прикметників треба писати  і

А.тремтяч..ми руками,пекуч..х ран,вужч.. смужки.

Б.гаряч.. сльози,на вищ..й сходинці,у заяч..й хатинці;

В.колюч..х троянд,до гарч..х страв,найкращ.. побажання;

Г.найважч.. пакунки,нижч.. кущики,дівоч..х таємниць.

20.Букву е треба писати у всіх словах рядка

А.уважн..нький,турботл..вий,вузес..нький;

Б.чорняв..нький,тонес..нький,грайлив..нький;

В.зеленес..нький,задумл..вий,посушл..вий;

Г.страшнес..нький,білес..нький,зворушливий.

21.Усі прикметники яксні у рядку

А.барвінкові очі,малиновий сік,кам’яна огорожа;

Б.залізна воля,солодкий голос,скляний посуд;

В.бузкова сукня,медові очі,ведмежа послуга;

Г.оксамитові брови,золотий годинник,вовчі закони.

22.Прикметник у ролі означення у реченні

А.Над нами безхмарне небо.

Б.Сьогодні вітер сильний ,поривчастий.

В.Привітання від сина найдорожче.

Г.Кошеня було маленьке.

23.Прикметники вжито у формі найвищого ступеня порівняння

А.найдрібніший,якнайкоротший,найменш прийнятний;

Б.найбільш урожайний, абсолютно правильний,найлегший;

В.найсолодший,зовсім темний,найбільш тривалий;

Г.якнайшвидший,найважливіший,найбільше популярний.

24.Прикметник вищого ступеня порівняння є в реченні

А.Цього разу ти написав контрольну краще.

Б.Влітку птахи співають голосніше.

В.Треба висловлюватись лаконічніше.

Г.Це завдання набагато складніше за інші.

 

docx
Додано
27 листопада 2020
Переглядів
1485
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку