Урок "Письменники - фантасти Марина та Сергій Дяченки. "Про Стаску та чудовиськ"

Про матеріал
Конспект уроку літературного читання для учнів 2 класу сплановано таким чином, що дає змогу ознайомити учнів з творчістю українських письменників нового покоління ( Мариною та Сергієм Дяченками). Також звертається увага на вдосконалення техніки правильного, свідомого, виразного читання творів. Конспект складено з використання різноманітних ігор ( "Впіймай звук", "Знайди речення", "Розвідники", "Небо і земля", "Диктор"), що дає змогу зацікавити учнів до роботи. Для розвитку звязного мовлення учням пропонується виконати вправу "Письменники" Велика увага приділяється формуванню в учнів уміння аналізувати прочитане та робити висновки, узагальнення.
Перегляд файлу

 

 

Конспект уроку

літературного читання

2 клас

на тему:

«Письменники-фантасти

Марина та Сергій Дяченки.

«Про Стаску та чудовиськ»

C:\Users\user\Desktop\досвід\4_1_Pro_Stasku_i_strahovysko_Charivna_stina_Povitriani_rybky_Maryna_Sergij_Diachenko.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель  Григоренко Т.А.

 

 

Тема: Письменники-фантасти Марина та Сергій Дяченки. «Про Стаску та чудовиськ» (бувальщина)

Мета: Ключові компетентності: формувати компетентність вміння вчитися, загальнокультурну компетентність,соціальну компетентність, здоров’язбережуючу.

Предметні компетентності:  ознайомити учнів з творчістю письменників Марини та Сергія Дяченків, вдосконалювати техніку правильного, свідомого, виразного читання  творів; формувати в учнів уміння аналізувати прочитане, робити висновки, узагальнення;  розвивати зв’язне мовлення учнів, образне мислення; виховувати любов до художнього слова.

Обладнання:  портрет Марини та Сергія Дяченків, збірка творів, текст скоромовки, фішки для оцінювання роботи на уроці,  «Хрестоматія» Тетяна Стус, Оксана Лущевська

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

                   Ми почули всі дзвінок

                   Він покликав на урок.

                   Кожен з нас приготувався,

                   На перерві постарався

                   Зараз сядуть всі дівчатка,

                   А за ними і хлоп’ятка.

Слайд 2

1. Девіз уроку :    Виразно читаємо , чітко слова промовляємо.

                                Мову та творчість свою розвиваємо.

ІІ. Мовна розминка

 

1.Гра «Впіймай звук ґ»

Учитель читає вірш, а учні плескають в долоні, коли чують звук ґ

Ґудзик впав і скотився під ґанок.

Ґава подумала: з᾽їм на сніданок.

І ґонорово ґава ходила,

Ґудзик шукала – ґулю набила

 

Слайд 3

2. Проказування і доповнення чистомовки

Ли-ли-ли – гратись в піжмурки …. (почали)

Ло-ло-ло  - діло в нас на лад …(пішло)

Ти-ти-ти – скрізь буду я всіх …(шукати)

Ду-ду-ду – швидко я усіх …(знайду)

Ла-ла-ла – радість гра нам … (принесла)

Ем-ем-ем – відпочинем й знов…(почнем)

3. Вправа на постановку дихання і розвиток артикуляції

Читання груп слів на одному диханні:

жук

шаль

жир

шити

жар

шість

жаль

шов

жест

шапка

жучок

школа

живіт

шубка

 

4. Контроль швидкості читання

- за 30 с прочитайте швидко усі слова, щоб вони не втекли.

 

маленькі діти

думала вона

це така гра

пробудить весна

знайти всіх

тато й мама

високою вербою

шукав Марійку

бігають, сміються

чорні птахи

про мене забули

сумні думки

 

Слайд 4

5 Змагання скоромовців

Казав казку казочку,

Приказку – приказочку

Косарикам – косарям,

Казкарикам – казкарям

(П Н Ш)

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

Метод «Пінг-пон»

  • Як звати головну героїню твору «Півтора бажання»? (Тітка Секлета)
  • Хто підійшов до Секлети на базарі? (Жебрачка)
  • Що вона попросила у Секлети?(Копійчину.)
  • Що отримала жебрачка взамін грошам? (Півтори груші )
  • Ким виявилась жебрачка?(чарівницею)
  • Як Секлета використала свої бажання?(Продала курку і замовила карету)
  • Зачитайте, що діти вигукували вслід Секлеті?

ІV.  Повідомлення теми уроку

  1.              Вступне слово вчителя

Сьогодні ми продовжимо вивчати сучасну українську дитячу літературу та ознайомимося з творчістю Марини та Сергія Дяченків

 

Слайд 5

Марина та Сергій Дяченки подружжя та співавтори Сергій Сергійович Дяченко  (нар.  1945 у Києві) та Марина Юріївна Дяченко  (нар. 1968 у Києві) — українські російськомовні письменники-фантасти, сценаристи та редактори. За визначенням самих авторів, вони «є носіями російської мови, що проживають в Україні».  У 2009 році залишили Україну та переїхали в Москву. У 2013 році переїхали з Росії у США та відтоді проживають у штаті Каліфорнія.

Автори понад 25 романів та понад вісімдесяти повістей та оповідань. Пишуть твори російською мовою (в минулому також українською). Лауреати багатьох літературних премій у галузі фантастики. Члени Спілок письменників України та Російської Федерації. На Всесвітніх і Всеєвропейських зборах фантастів «Єврокон—2005» у Глазго Марину і Сергія Дяченків визнано найкращими письменниками-фантастами Європи.

Замовник багатьох їхніх дитячих книжок — це  донька Стаска. Вона — неприхований рекетир. Із дворічного віку їй потрібно було щовечора розповідати нову казку. І не можна було повторюватися. Так народилося багато нових текстів.

Серед відомих дитячих творів є:

 

Слайд 6

Казка для дітей "Габріель і сталевий Лісоруб"( Габріель мешкає в гущавині лісу. Він грає на арфі, флейті і сопілці, читає кам'яні книжки і п'є чай з духмяних трав. Білки стрибають Габріелеві на плечі, і той катає на собі десять білок нараз. Він товаришує з лисицею і грає з ведмедиком у горішки. А ще — чекає на своїх батьків. Цей маленький кентавр, який може врятувати ціле місто людей.)

 

Слайд 7

"Летючий капелюх"Марина та Сергій Дяченки (назва, зав’язка дії - Андрій Бондарчук). Летючий капелюх. Малюнки Арсена Джанікяна. Київ, видавництво А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА, 2001 р.(Два братики — Гордійчик та Андрійчик їдуть на літній відпочинок до свого дідуся. Одного дня вони разом з дідусем, песиком Хвостиком та козою Ізабеллою вирушають до річки, але несподівано для себе опиняються на Летючому Капелюсі, тобто на НЛО. Але, на щастя, у хлопчиків є тато — військовий льотчик, мама — інтернет-оператор, і... мобільчик...)

 

Слайд 8

"Повітряні рибки" З кожної сторінки цієї книжки на тебе повіє свіжий вітер радості, подарованої знаменитими українськими фантастами Мариною та Сергієм Дяченками.

 

Перегляд збірки

Сьогодні ми з вами познайомимось із одним твором з цієї збірки «Про Стаску і чудовиськ»

2.Опрацювання твору «Про Стаску і чудовиськ»

  Передбачення назви твору

  •                  Як ви вважаєте, про що буде йти мова у цьому творі?

Читання вчителем половини тексту, передбачення учнів що буде далі

3.Самостійне читання твору учнями

Знайдіть незрозумілі слова

4.Словникова робота

Водитися

Про всяк випадок

Смертельно

Страховисько

Фізкультхвилинка

5. Бесіда за змістом прочитаного

  •                  До кого йшла Стаска?
  •                  На якому поверсі жила бабуся?
  •                  Кого боялася дівчинка?
  •                  Якою була дівчинка?
  •                  Як вона вирішила полякати страховиськ?
  •                  Що зробили страховиська? 

6.Гра «Знайди речення»

Будь – хто…

А в темряві..

І страховиська..

Одного разу…

Але Стаска…

7.Гра «Розвідники»

  •                  Відшукайте у тексті і порахуйте, скільки разів зустрічається слово «страховиська» (4)

8.Гра «Небо і земля»

9.Гра «Диктор»  читання твору за сильним учнем

 

Слайд 9

10.Гра «Письменники» До нас на урок завітала маленька дівчинка. Об’єднайтеся у групи і  складають казку з поданих слів. (зайчик, горішок, їжачок)

Читання  казок складених учнями.

V. Підсумок уроку

  • З творчістю яких письменників ми ознайомилися?
  • Який твір читали?
  • Чому він вас вчить?

Оцініть свою роботу на уроці.

Слайд 10

VІ. Домашнє завдання

Читати і переказувати с.121 намалювати малюнок до твору.

 

 

 

docx
Додано
16 березня 2019
Переглядів
3031
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку