Тема.Закріплення знань про вивчені букви та звуки. Ознайомлення з творчістю українського письменника І. Я. Франка. Опрацювання уривка з казки «Ріпка».
Мета. Повторити букви; удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів; розвивати читацькі навички, техніку читання учнів, збагачувати словниковий запас; ознайомити дітей з творчістю українського письменника І. Я. Франка.
Обладнання. Каса букв, звукові фішки, портрет І. Я. Франка, предметні малюнки.
Зміст уроку
І.Організація класу.
ІІ.Повторення та закріплення вивченого.
1.Мовна зарядка.
- Як пирхає кіт?
- Як пихтить тісто?
2.Гра «Впіймай звук [ф]».
Ферма, хвороба, портфель, шафа, хвилина, графин, хвоя, хвалько, хобот, вечір, хвиля, фарба, шарф, хвала, фрукти.
3.Гра «Хто більше?».
( Учні класу діляться на дві команди. Яка команда назве більше слів-назв предметів, які є в класній кімнаті зі звуком [ф], [ф']).
4.Утворення слів зі звуком [ф].
- Як називають людей, які живуть у Франції? (Французи).
- Хто фотографує? (Фотограф).
- Чим? (Фотоапаратом).
- Хто грає у футбол? (Футболіст).
- Де виготовляють взуття? (На фабриці).
- Як називають людину, що любить мріяти, вигадувати? (Фантазер).
- Як називають людину, яка показує фокуси? (Факір).
- Як називають фантастичну чарівницю, яка робить добро в казках? (Фея).
Звуко-буквений аналіз слів за вибором учнів.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-Сьогодні ми ознайомимося з творчістю українського письменника І. Я. Франка.
Розповідь учителя про творчість письменника.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1.Робота за «Букварем».
Читання тексту «Іван Якович Франко».
а)Словникова робота.
Кузня – майстерня, де обробляють метал куванням.
б) Читання слів і словосполучень.
письменник казка «Ріпка»
дитинство казка «Фарбований лис»
тяжке життя
в)Читання учнями.
г)Робота над ілюстраціями.
2.Фізкультхвилинка.
Знає добре буква кожна,
Що хворіти їй не можна.
І тому на фіззарядку
Всі піднялись без оглядки.
Буква «еф» гукає збоку:
«Всім узяти руки в боки!
І робіть, як я, дівчатка і хлоп’ятка,-
Починається зарядка».
3.Робота над уривком казки «Ріпка» І. Я. Франка.
а) читання учнями уривку.
б)відповіді на питання.
- Про кого ця казка?
- Які головні герої казки?
- Як їх звати?
в)Інсценізація уривку казки «Ріпка».
(звертається увага на інтонацію, виразність читання слів кожного героя).
V. Робота в зошиті «Супутник Букваря від А до Я».
1.Читання слів, поданих аналітико-синтетичним способом.
ра ба
Фа кел фар тух
зан фор
2.Словникова робота.
Фарфор – тонкий керамічний матеріал білого кольору. Із фарфору виготовляють художньо-декоративні вироби, радіотехнічні деталі.
3.Творча робота.
а)з’єднати малюнки з відповідною звуковою моделлю. Написати самостійно звукову модель слова «фрукти».
б)із букв слова «фрукти» утворити нові слова.
ФРУКТИ→ КУРИ→ РУКИ→ ТУРКИ→ КУТИ→ КИТ.
VІ.Робота за підручником «Супутник Букваря від А до Я».
Флокси, флокси на фланелі –
Фартушок зацвів у Нелі.
Із шифону шарфик в Галочки,
І на нім рясні фіалочки.
Фіалка – трав’яниста рослина родини фіалкових із фіолетовими, білими або різнокольоровими квітами.
Флокси – квіти з білими, рожевими, яскраво-червоними шапками.В Україні ці квіти називають полум’яними.
Фланель – м’яка бавовняна або вовняна тканина з ворсом, байка.
Шифон – легка бавовняна чи шовкова тканина.
Фіалки, фартух, флокси.
VІІ.Підсумок уроку.