Навчання грамоти
Тема. Письмо великої букви П. Відривне поєднання складників великої букви П. Написання буквосполучень, слів та речень.
Мета: вчити дітей писати велику букву П («пе»), закріплювати вміння з’єднувати букви у словах, писати буквосполучення, слова та речення; розвивати усне зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати дрібну моторику; виховувати у дітей охайність, старанність, дисциплінованість, інтерес до навчання, здоровий спосіб життя
Хід уроку
I. Організаційний момент
Рада всіх я вас вітати
І урок наш розпочати.
Настрій-супер, погода-клас,
До роботи всі гаразд!
Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного приладдя, готовність учнів до уроку.
II. Повторення вивченого матеріалу
1. Робота з загадками
Оля вийшла погуляти,
дощик взявся пустувати.
Не злякає дощик Олю,
бо відкрила … (парасолю).
Не князівської породи,
А ходить в короні,
Не їздить, а зі шпорами,
Не сторож, а рано будить.
(Півень)
Як веселка кольоровий,
Має здібності до мови.
Слово птаху лиш скажіть,
Він його повторить вмить.
(Папуга) ПЕРРЕТ
В будці живе,
кісточки гризе.
Гавкає, кусається.
Як він називається?
(Песик) ДОГ
- Вимовимо всі слова. Що спільного у всіх цих словах? Де стоїть буква П?
- Я знаю, що на уроках англ. мови ви вивчили деякі слова.
Де ще може стояти буква п?
2. Робота зі скоромовкою. Чітка вимова
-Послухайте скоромовку
Павлик поле поливає, поле й переполює.
-Що спільного і всіх цих словах?
III. Мотивація навчальної діяльності учнів
1. Слухання вірша, відтворення прослуханого. Інсценування
Полінка посуд перемила.
Кімнату підмела сама.
Полінку мама похвалила,
Бо скрізь порядок навела.
— Про кого цей вірш?
— Що ви можете сказати про дівчинку?
— А як ви допомагаєте мамі?
— Чи можемо ми написати це слово? Чому? (Запис слова поліна на дошці)
Фізкультхвилинка (РУХЛИВА)
IV. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні ви, діти, будете вчитися писати велику букву П («пе»), поєднувати її з іншими літерами. Також повторимо правила вживання великої літери.
V. Вивчення нового матеріалу
1. Демонстрування зразка букви
2. Порівняння друкованої й рукописної букви П («пе»).
Давайте згадаємо як виглядає друкована буква П.
- Викладіть з олівців. Які лінії ми використили?Скільки їх? Які ще ми вивчали на уроці математики бувають лінії?
3. Пояснення принципів написання букви. Робота з презентацією
Велика буква П («пе») складається з трьох елементів: двох довгих прямих, заокруглених внизу, і прямої горизонтальної лінії, що починається з заокруглення.
Алгоритм написання великої букви П («пе»)
— Пишемо під рахунок раз-і, два-і, і-три.
4. Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку й розміщувати зошит під час письма
Правила сидіння за партою
— Сидіти треба зручно, ноги тримати на підлозі повною ступнею, спину тримати прямо, голову нахилити трошки вліво і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розглядання плаката.)
Розміщення зошита на парті
— Розгорніть зошит, покладіть перед собою, лівою рукою притримуйте його. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)
5. Письмо елементів букви в повітрі, на дошці, в зошиті
— У яких вивчених буквах зустрічалися подібні елементи?
6. Письмо букви П («пе») у повітрі, на дошці, в зошиті
7. Письмо буквосполучення та складів з великою буквою П («пе»)
— Уважно слухайте слова і плескайте в долоні, коли почуєте у слові склад, що тільки-но записали.
Парасолька, письмо, півник, праска, плащ, пінгвін, пухкий, пишу, портфель.
— Пригадайте, коли ці слова будуть писатися з великої літери?
Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика)
Хлопчик любить скрізь ходити.
Ніжки мусять тупотіти.
Вказівний і середній пальці правої (а потім — лівої) руки «ходять» по столу.
8. Робота з реченням Пилип і Павлик плавали.
— Подивіться на запис. Як сказати одним словом?
— Скільки слів в реченні?
Чому два слова записані з великої букви?
-Послухайте речення(читає вчитель)
-Як звали дітей?
- Що вони робили? Де ВОНИ МОЖУТЬ ПЛАВАТИ?
- А ви плавали коли-небудь?
- А що ми з вами знаємо про воду з предмету «Я досліджую світ»?
- Продовжіть моє речення Ми купаємося для того щоб…
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА(рухлива)
2) Написання речення вчителем
Вправи для розвитку м’язів руки
-Пограємо на музичних інструментах(сопілка, фортепіано,скрипка)
- Доторкніться пальцями лівої руки правої руки. Рахуємо пальці
3) Написання учнями
VI. Розвиток зв’язного мовлення
1 .Бесіда
2.Розповідь про плавання.
Яна Клочкова українська плавчиня, чотирикратна олімпійська чемпіонка на дистанціях 200 та 400 метрів, срібна призерка — 800 метрів. Має прізвисько "золота рибка". Є почесним громадянином Харкова
Єлизавета Яхно (синхронне плавання)
Єлизавету Яхно було визнано кращою синхроністкою 2018 року. Харківська спортсменка на чемпіонаті Європи виборола сім нагород: «золото» в командній комбінації, п'ять срібних медалей (довільна та технічна програми серед команд, обидва види в дуеті з Савчук та технічна програма в сольному виконанні), «бронза» у довільній сольній програмі. У міжнародній федерації з синхронного плавання сезон українки називаються фантастичним, а українські колеги вважають, що це хороша заявка на Олімпійські ігри в Токіо-2020.
Тепер у свої 20 років Яхно – трикратна призерка Європейських ігор, чотирикратна призерка чемпіонату світу і семикратна призерка чемпіонату Європи.
2 Пошук інформаціі в інтернеті
3.Запис слів під диктовку
VIII. Підсумок уроку. Рефлексія
— Яку букву ви вчилися писати?
— Який звук вона позначає на письмі?
_ Що нового ви дізналися?
_ Про що ви б хотіли розповісти вдома?